[PC] Europa Universalis IV

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
cienislaw
Posty: 266
Rejestracja: 3 cze 2013, o 08:41
Grupa: GameSub

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: cienislaw » 3 wrz 2015, o 18:14

Z większa liczbą testerów prace szły by szybciej, więc czemu nie udostępnicie tego wszystkim i stworzycie dział do zgłaszania bugów - ludzie będą zadowoleni i prace szybciej się zakończą
w utopijnym świecie tak, a praktyce zrobiłby się śmietnik. dwa, zwiększenie liczby testerów oznaczałoby potrzebę zwiększenia ekipy wprowadzającej poprawki, bo bez tego postęp miałby takie samo tempo jak dotychczas, a tutaj chętnych i nadających się osób brak. zatem nie pozostaje nic innego jak uzbroić się w cierpliwość.
Obrazek

Awatar użytkownika
ridzio
Posty: 141
Rejestracja: 30 lip 2013, o 19:07

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: ridzio » 3 wrz 2015, o 18:28

Odpowiem jak ja to widzę (nie wiem, czy Ysska i reszta podzielają moje zdanie), mianowicie opublikowanie wersji beta spolszczenia do użytku publicznego spowodowałoby, że po internetach krążyłyby wersje niedopracowane, nawet po ukończeniu projektu. Dodatkowo, ktoś mógłby przywłaszczyć sobie nasze spolszczenie dopisując swoją nazwę składającą się z 4/7 liter. ;) Kolejna sprawa, niby byłaby możliwość poszerzenia grona testerów w zamkniętej grupie, ale do tego trzeba bardziej zaufanych osób, które posiadają oryginalną grę.

Nie wiem czy mogę, ale machnę krótkie info dotyczące testowania.
Sprawa z testowaniem wygląda tak, że jedno "przejście" gry zajęło mi ponad 30h i jest to wariant szybki. Normalna rozgrywka zajmuje 2 razy tyle. Ciężko byłoby dotrzeć do końca rozgrywki w tydzień, albo i dwa. Grając każdym państwem jest przynajmniej kilka sposobów prowadzenia gry i oczywiste jest, że nie można przetestować wszystkiego mając nawet 100. testerów. O dobrych testerów teraz bardzo ciężko. Każda gra jest unikalna i za to kochamy EU :) Nie zapominajmy również, że część testerów pracuje, część wróciła już do szkoły oraz o tym, że testowanie nie polega na siedzeniu od 7 do 23 przy EU. Także testowanie Europy ( z całym szacunkiem do testerów gier choćby od TTG) jest o wiele bardziej skomplikowane od przygodówek.

Awatar użytkownika
Ysska
Kosiarka umysłów
Posty: 103
Rejestracja: 14 lip 2009, o 20:03

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Ysska » 3 wrz 2015, o 19:58

Otwarte testy oznaczałyby faktyczne rzucenie spolszczenia na pożarcie. Spory procent graczy zniechęciłby się jakością (wyłażącymi poza okienka napisami, segmentami, które się nie wyświetlają poprawnie, mimo że mają tłumaczenie, nietrafionymi tłumaczeniami itp.). Dość wspomnieć, że dopiero niedawno udało nam się uruchomić idee, które wcześniej, mimo posiadania tłumaczenia, jakoś wyświetlać się nie chciały. Inni graliby na takim "nieociosanym", bo byłoby wystarczające, i kto wie, czy w ogóle zauważyliby aktualizację, dopóki mod nie zacząłby się gryźć z wersją gry.

Co do zgłaszania błędów przez społeczność - widzę, jak to wygląda w praktyce przy okazji innych gier. Spolszczenie wyjdzie w wersji dopracowanej - i wtedy wszyscy będą mieli szansę się wykazać w tej materii.

Słowem, po co robić źle na raty, skoro można za jednym zamachem dobrze? Tyle że to trwa dłużej.
Na harfach morze gra - kłębi się rajów pożoga -
i słońce - mój wróg, słońce! - wschodzi, wielbiąc Boga.

Spukologist
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 2015, o 15:17

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Spukologist » 14 wrz 2015, o 15:23

Witam. Czy po wgraniu spolszczenia będą działać stare save z gry?

cienislaw
Posty: 266
Rejestracja: 3 cze 2013, o 08:41
Grupa: GameSub

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: cienislaw » 14 wrz 2015, o 18:38

powinny na 99%. 'mod' jest praktycznie bezinwazyjny jeśli chodzi o czystą grę. ale nie można tego samego zagwarantować, jeśli stosowane są inne modyfikacje, zwłaszcza modyfikujące pliki z folderu 'localisation'.
Obrazek

Saur0n1234
Posty: 4
Rejestracja: 11 lis 2014, o 17:15

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Saur0n1234 » 19 wrz 2015, o 14:42

Moim zdaniem powinny zostać przetłumaczone tylko eventy. Jeżeli ktoś gra bardzo długo, przyzwyczaił się do angielskich nazw, ich polskie odpowiedniki mogę wyglądać dziwnie. Na przykład taki "core".

zamek9
Posty: 7
Rejestracja: 19 wrz 2015, o 19:35

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: zamek9 » 19 wrz 2015, o 19:37

Moim zdaniem powinny zostać przetłumaczone tylko eventy. Jeżeli ktoś gra bardzo długo, przyzwyczaił się do angielskich nazw, ich polskie odpowiedniki mogę wyglądać dziwnie. Na przykład taki "core".
A czy spolszczenie jest robione tylko dla osób "które grają długo" czy może dla wszystkich ? Jak ktoś gra długo to już powinien grać na angielskiej wersji i sie przyzwyczaić...

Awatar użytkownika
Ysska
Kosiarka umysłów
Posty: 103
Rejestracja: 14 lip 2009, o 20:03

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Ysska » 19 wrz 2015, o 19:54

Tłumaczenie jest kompletne w zakresie materiału do patcha Res Publica włącznie, bez podziału na mechanikę i "część opisową", z dalszych patchy zrobiona jest mechanika.

Przy projektach tłumaczenia dużych, funkcjonujących długo na rynku gier, często pojawiają się głosy o tym, co warto, a czego nie warto (a wręcz nie wolno) tłumaczyć. W mojej opinii jest to wyłącznie kwestia przyzwyczajenia do jakiegoś stanu pierwotnego (podobnie bywa przy książkach). Ja w każdym razie stoję na stanowisku, że należy tłumaczyć wszystko, od deski do deski.
Na harfach morze gra - kłębi się rajów pożoga -
i słońce - mój wróg, słońce! - wschodzi, wielbiąc Boga.

Saur0n1234
Posty: 4
Rejestracja: 11 lis 2014, o 17:15

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: Saur0n1234 » 21 wrz 2015, o 17:48

Mimo to, ucieszyłbym się z jakiejś opcji wyboru w grze, co ma być po polsku a co nie. O ile coś takiego jest możliwe :)

Awatar użytkownika
ridzio
Posty: 141
Rejestracja: 30 lip 2013, o 19:07

Re: [PC] Europa Universalis IV

Postautor: ridzio » 21 wrz 2015, o 18:39

Oczywiście, że będzie. Stworzymy oddzielny mod, który umożliwi wybranie sobie jakie angielskie słowa mają być przetłumaczone a jakie nie. Specjalnie dla Saur0n1234.


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości