Strona 24 z 35

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 3 wrz 2015, o 18:14
autor: cienislaw
Z większa liczbą testerów prace szły by szybciej, więc czemu nie udostępnicie tego wszystkim i stworzycie dział do zgłaszania bugów - ludzie będą zadowoleni i prace szybciej się zakończą
w utopijnym świecie tak, a praktyce zrobiłby się śmietnik. dwa, zwiększenie liczby testerów oznaczałoby potrzebę zwiększenia ekipy wprowadzającej poprawki, bo bez tego postęp miałby takie samo tempo jak dotychczas, a tutaj chętnych i nadających się osób brak. zatem nie pozostaje nic innego jak uzbroić się w cierpliwość.

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 3 wrz 2015, o 18:28
autor: ridzio
Odpowiem jak ja to widzę (nie wiem, czy Ysska i reszta podzielają moje zdanie), mianowicie opublikowanie wersji beta spolszczenia do użytku publicznego spowodowałoby, że po internetach krążyłyby wersje niedopracowane, nawet po ukończeniu projektu. Dodatkowo, ktoś mógłby przywłaszczyć sobie nasze spolszczenie dopisując swoją nazwę składającą się z 4/7 liter. ;) Kolejna sprawa, niby byłaby możliwość poszerzenia grona testerów w zamkniętej grupie, ale do tego trzeba bardziej zaufanych osób, które posiadają oryginalną grę.

Nie wiem czy mogę, ale machnę krótkie info dotyczące testowania.
Sprawa z testowaniem wygląda tak, że jedno "przejście" gry zajęło mi ponad 30h i jest to wariant szybki. Normalna rozgrywka zajmuje 2 razy tyle. Ciężko byłoby dotrzeć do końca rozgrywki w tydzień, albo i dwa. Grając każdym państwem jest przynajmniej kilka sposobów prowadzenia gry i oczywiste jest, że nie można przetestować wszystkiego mając nawet 100. testerów. O dobrych testerów teraz bardzo ciężko. Każda gra jest unikalna i za to kochamy EU :) Nie zapominajmy również, że część testerów pracuje, część wróciła już do szkoły oraz o tym, że testowanie nie polega na siedzeniu od 7 do 23 przy EU. Także testowanie Europy ( z całym szacunkiem do testerów gier choćby od TTG) jest o wiele bardziej skomplikowane od przygodówek.

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 3 wrz 2015, o 19:58
autor: Ysska
Otwarte testy oznaczałyby faktyczne rzucenie spolszczenia na pożarcie. Spory procent graczy zniechęciłby się jakością (wyłażącymi poza okienka napisami, segmentami, które się nie wyświetlają poprawnie, mimo że mają tłumaczenie, nietrafionymi tłumaczeniami itp.). Dość wspomnieć, że dopiero niedawno udało nam się uruchomić idee, które wcześniej, mimo posiadania tłumaczenia, jakoś wyświetlać się nie chciały. Inni graliby na takim "nieociosanym", bo byłoby wystarczające, i kto wie, czy w ogóle zauważyliby aktualizację, dopóki mod nie zacząłby się gryźć z wersją gry.

Co do zgłaszania błędów przez społeczność - widzę, jak to wygląda w praktyce przy okazji innych gier. Spolszczenie wyjdzie w wersji dopracowanej - i wtedy wszyscy będą mieli szansę się wykazać w tej materii.

Słowem, po co robić źle na raty, skoro można za jednym zamachem dobrze? Tyle że to trwa dłużej.

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 14 wrz 2015, o 15:23
autor: Spukologist
Witam. Czy po wgraniu spolszczenia będą działać stare save z gry?

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 14 wrz 2015, o 18:38
autor: cienislaw
powinny na 99%. 'mod' jest praktycznie bezinwazyjny jeśli chodzi o czystą grę. ale nie można tego samego zagwarantować, jeśli stosowane są inne modyfikacje, zwłaszcza modyfikujące pliki z folderu 'localisation'.

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 19 wrz 2015, o 14:42
autor: Saur0n1234
Moim zdaniem powinny zostać przetłumaczone tylko eventy. Jeżeli ktoś gra bardzo długo, przyzwyczaił się do angielskich nazw, ich polskie odpowiedniki mogę wyglądać dziwnie. Na przykład taki "core".

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 19 wrz 2015, o 19:37
autor: zamek9
Moim zdaniem powinny zostać przetłumaczone tylko eventy. Jeżeli ktoś gra bardzo długo, przyzwyczaił się do angielskich nazw, ich polskie odpowiedniki mogę wyglądać dziwnie. Na przykład taki "core".
A czy spolszczenie jest robione tylko dla osób "które grają długo" czy może dla wszystkich ? Jak ktoś gra długo to już powinien grać na angielskiej wersji i sie przyzwyczaić...

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 19 wrz 2015, o 19:54
autor: Ysska
Tłumaczenie jest kompletne w zakresie materiału do patcha Res Publica włącznie, bez podziału na mechanikę i "część opisową", z dalszych patchy zrobiona jest mechanika.

Przy projektach tłumaczenia dużych, funkcjonujących długo na rynku gier, często pojawiają się głosy o tym, co warto, a czego nie warto (a wręcz nie wolno) tłumaczyć. W mojej opinii jest to wyłącznie kwestia przyzwyczajenia do jakiegoś stanu pierwotnego (podobnie bywa przy książkach). Ja w każdym razie stoję na stanowisku, że należy tłumaczyć wszystko, od deski do deski.

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 21 wrz 2015, o 17:48
autor: Saur0n1234
Mimo to, ucieszyłbym się z jakiejś opcji wyboru w grze, co ma być po polsku a co nie. O ile coś takiego jest możliwe :)

Re: [PC] Europa Universalis IV

: 21 wrz 2015, o 18:39
autor: ridzio
Oczywiście, że będzie. Stworzymy oddzielny mod, który umożliwi wybranie sobie jakie angielskie słowa mają być przetłumaczone a jakie nie. Specjalnie dla Saur0n1234.