[NDS/PC]Chrono Trigger

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: mziab » 11 sty 2019, o 20:02

Nie jest tajemnicą, że gra posiada kilka zabezpieczeń antypirackich. Jedno z nich jest zaszyte nieco głębiej i powoduje crash przy pierwszej podróży w czasie. Sam fakt, że spolszczenie się odpaliło, nie oznacza więc, że dalej nie będzie niespodzianek. Sposób przepakowania systemu plików w tłumaczeniu też ma na to wpływ. Często przy tej okazji zmienia się GAME ID, na którego podstawie flashcart wczytuje odpowiednie cracki i cheaty, co skutkuje niepoprawnym działaniem gry.

Korzystając z tej okazji chciałbym powiedzieć dwa słowa na temat mojej wersji spolszczenia CT DS. Tak, istnieje robocza łatka, która była po prostu testem importu dialogów z mojego istniejącego spolszczenia. Powstała parę ładnych lat temu, zawiera polskie znaki, ale nie spolszcza nowych tekstów ani nie uwzględnia sporych zmian stylistycznych w nowej wersji. Był to tylko "proof-of-concept". Obiecywałem sobie, że może kiedyś, kiedy warunki będą sprzyjające, pociągnę to do końca, ale, jak się możecie domyślić, ostatecznie projekt nie zmaterializował się. Obecnie nie mam specjalnie czasu, by się tym zająć. Cóż, takie życie. Tym bardziej dobrze, że Shinji wydał własne spolszczenie, bo widmo tego niedoszłego projektu przestaje nade mną wisieć :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 11 sty 2019, o 22:12

@ mziab: nie tchnąłeś we mnie nadziei. ;-) Mówi się trudno, c'est la vie...

Choć, między Bogiem a prawdą, wielka szkoda, że istnieje akurat przy TYM wybitnym tytule takie ziarno niepewności - można będzie się załamać, jak przejdzie się 3/4 gry i nagle system zabezpieczeń spowoduje, że już gry nie ukończysz.
Przy mojej słabej znajomości języka angielskiego, nawet nie chce mi się zaczynać tego mojego oryginalnego Chrono Trigger'a na DS.

Ciekawe, co na to wszystko powie nam autor przedmiotowego spolszczenia: shinjifaraday?

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: mziab » 11 sty 2019, o 22:32

A tak na marginesie, nie zgadzam się do końca z pewnymi zmianami w nowym angielskim tłumaczeniu. Jest dokładniej, ale też i bardziej sucho. Zmieniono choćby styl wypowiedzi Froga. Jest to bardziej spójne i dokładne, bo dlaczego jeden Frog miałby mówić inaczej niż wszyscy z jego epoki? Ale cóż, wychowałem się na starej wersji i akurat przy pisaniu dialogów Froga miałem spory ubaw i szkoda byłoby mi to mordować. Część dialogów to tak naprawdę ta sama treść, ale w większej liczbie słów. Zmieniła się również duża część nazw przedmiotów i ekwipunku. W pewnym sensie prościej byłoby zrobić tłumaczenie na nowo niż znacznie przepisywać istniejące, by zawrzeć zmiany z nowej wersji. A ostatecznie dużo fajniej jest zacząć nowy projekt niż robić ten sam projekt drugi raz :)

Co do ziarna niepewności, ze starych dyskusji na gbatemp pamiętam, że jeśli gra nie wyłoży się przy pierwszej podróży w czasie, to już potem będzie działać prawidłowo. Warto poza tym sprawdzić czy flashcart pokazuje listę cheatów z oryginalnej wersji. Wtedy jest bardzo duża szansa, że crack również zostanie zaaplikowany.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
seraf5
Posty: 181
Rejestracja: 21 sty 2012, o 18:09

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: seraf5 » 10 lut 2019, o 13:59

Szkoda, że jest taki problem z działaniem gry na konsoli (i z samą dostępnością kartridża), bo bardzo chętnie bym się zaopatrzył właśnie w wersję DS - jRPGi najlepiej pasują mi właśnie do konsol przenośnych, z 3DS na czele ;) Trzymam kciuki za przeportowanie spolszczenia na wersję PC, bo od premiery czekam na jakąś większą promocję i chciałem się skusić. Co prawda mógłbym równie dobrze odpalić grę na SNESie Mini, ale mam zasadę grania tylko w oryginały, więc ta opcja mi odpada :P

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 12 lut 2019, o 15:03

Mam prośbę do osób, którym poprawnie uruchamia się spolszczona wersja gry na konsoli 3DS: jaką macie kartę (np. R4i?), jaki kernel na niej?
U mnie występuje wciąż ten sam błąd: podwójny biały ekran.
Angielskojęzyczne wersje gry uruchamiają się bez problemów...

Awatar użytkownika
seraf5
Posty: 181
Rejestracja: 21 sty 2012, o 18:09

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: seraf5 » 12 lut 2019, o 22:01

Sprawdziłem u siebie roma z ciekawości. Spolszczona wersja uruchamia się bez problemu. Mam starego 3DS XL z przeróbką Luma CFW, grę uruchamiam za pomocą homebrew Twilight Menu++. Może to wina flashcarta, skoro u mnie odpala się bez problemu? Oczywiście ROM siedzi na karcie SD.

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 12 lut 2019, o 22:15

Mam new 3DS XL i nie mam CFW... :-/

Awatar użytkownika
seraf5
Posty: 181
Rejestracja: 21 sty 2012, o 18:09

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: seraf5 » 12 lut 2019, o 22:18

Jest dość prosta metoda na instalację CFW, od jakiegoś czasu darmowa i działa na każdym modelu 3DS. Wcześniej trzeba się było trochę namęczyć i kupować jakąś gierkę z DSiWare, dzisiaj cały proces można zamknąć w 30 minutach lecąc w całości po poradniku.
EDIT. Twilight Menu++ można odpalić też na flashcarcie. Nie wiem czy mogę tutaj podlinkować instrukcję, więc wyszukaj sobie i spróbuj.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: maximo » 17 lut 2019, o 02:14

Mam prośbę do osób, którym poprawnie uruchamia się spolszczona wersja gry na konsoli 3DS: jaką macie kartę (np. R4i?), jaki kernel na niej?
U mnie występuje wciąż ten sam błąd: podwójny biały ekran.
Angielskojęzyczne wersje gry uruchamiają się bez problemów...
Ja posiadam taką - https://gbatemp.net/threads/r4-sdhc-dua ... nu.412263/
Ale jak sam pisałeś na pw, to spatchowałeś wersję 3055 - Chrono Trigger (US)(M2), a prawidłowa wersja to: 3351 Chrono Trigger (EU)(M2).
W takim wypadku reakcja jest prawidłowa.

Ściągnij sobie emulator DS na PC albo Drastic na androida i sprawdź czy wersja, którą spatchowałeś działa jak należy.
Aby uruchomić taką grę na konsoli 3DS nie musisz mieć CFW. Wystarczy taka karta R4.

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 18 lut 2019, o 18:47

Ja posiadam taką - https://gbatemp.net/threads/r4-sdhc-dua ... nu.412263/
Ale jak sam pisałeś na pw, to spatchowałeś wersję 3055 - Chrono Trigger (US)(M2), a prawidłowa wersja to: 3351 Chrono Trigger (EU)(M2).
W takim wypadku reakcja jest prawidłowa.
Ściągnij sobie emulator DS na PC albo Drastic na androida i sprawdź czy wersja, którą spatchowałeś działa jak należy.
Aby uruchomić taką grę na konsoli 3DS nie musisz mieć CFW. Wystarczy taka karta R4.
1) Posiadam kartę R4i SDHC Dual-Core RTS card (2015)
2) Spatchowałem poprawną wersję (3351 Chrono Trigger EU M2)
3) Na emulatorze (No$GBA v2.9b) spatchowana/spolszczona wersja uruchamia się bez żadnego problemu, jest polska czcionka, da się grać - na konsoli (mam model New 3DS XL) wciąż ten sam problem: górny i dolny ekran robią się białe (działa jedynie przycisk Home, który przenosi mnie z powrotem do menu głównego konsoli).

Hmmm. Houston, mamy problem...


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości