Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Awatar użytkownika
SneakiestDuke68
Posty: 92
Rejestracja: 16 cze 2019, o 13:24
Kontakt:

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: SneakiestDuke68 » 29 lut 2020, o 23:12

Jutro sprawdzę. Czasami wydaję mi się, że LithTech Engine to stan umysłu :D Ja mam wersję pudełkową z patchami na GOTY, więc praktycznie to samo.

Awatar użytkownika
SneakiestDuke68
Posty: 92
Rejestracja: 16 cze 2019, o 13:24
Kontakt:

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: SneakiestDuke68 » 1 mar 2020, o 13:50

Sprawdziłem i też w tym momencie mam polskie znaki w grze. Więc jest to dziwne, ale jak działają to niech działają :)

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Posty: 62
Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:43

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: DirkPitt1 » 1 mar 2020, o 14:13

Najważniejsze, że nie tylko mi działa i mogę skupić się na samym tekście, a nie problemach technicznych. Od razu więcej motywacji do działania. :)
"I said grab him, not stab him."
"You look like you need a monkey."

Awatar użytkownika
SneakiestDuke68
Posty: 92
Rejestracja: 16 cze 2019, o 13:24
Kontakt:

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: SneakiestDuke68 » 1 mar 2020, o 14:16

Ok. Tak więc czekam na spolszczenie ;)

Awatar użytkownika
Qamok
Posty: 66
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 13:26

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: Qamok » 12 mar 2020, o 11:55

Trochę miałem problemy z zlokalizowaniem miejsca w które muszę wkleić ten NOLFPL.REZ, ale się jakoś domyśliłem że do Custom i potem wgrać go w luncherze i mogę również potwierdzić że są Polskie znaki diakrytyczne. Moja wersja to ta z nolfrevival z dogranym "NOLF modernization patch" w wersji 1.005 (potem zauważyłem że jest update do wersji 1.006, ale nic nie zmienił w działaniu spolszczenia, za to podobno naprawia znikających/teleportujących się wrogów za winkla). Przy pobieraniu NOLF modernization patch zauważyłem też, że w komentarzach jest jakaś dyskusja dotycząca Rosyjskiej lokalizacji, może znajdziesz w niej coś przydatnego.

Polskie znaki są, ale zauważyłem, że czcionki z spolszczenia są chyba mniej ostre, (kompresja z youtuba raczej tego nie uwieczni), w niższej rozdzielczości, mniej czytelne od angielskiego fontu. Jakby w Polskim były bliżej siebie co utrudnia czytanie/rozróżnienie liter, mam takie wrażenie, ale nie mogę precyzyjnie określić czym spowodowane. Podczas już samego grania, zauważyłem sporą dawkę spowolnień, nie występujących bez spolszczenia (druga połowa filmiku to ta z oryginalnej wersji). Wyświetlenie celów misji tabem sprawiało nagle, że ruch myszy/kamery dostawał szuteru. Wszystkie animacje tła w podmenu działają znacznie wolniej, można zauważyć to po obracającym się kwiatku w tle oraz tym, że wszystko klika się z opóźnieniem. Spolszczona gra wywaliła mi się do pulpitu, gdy próbowałem wejść w meny przypisania klawiszy, ale to już poza filmem na wersji z NOLF MP 1.006.

https://youtu.be/Qfh2bQiBFb8

Życzę powodzenia i trzymam kciuki za projekt.

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Posty: 62
Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:43

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: DirkPitt1 » 12 mar 2020, o 13:22

Też zauważyłem mniejsze odstępy między znakami w spolszczeniu, i że czcionka jest jakby mnie ostra, ale naprawdę nie wiem, z czego to wynika. Spolszczenie to tylko plik dll z przetłumaczonym tekstem, a czcionki nie ruszałem. Jak już wcześniej pisałem, w ogóle jestem zaskoczony, że są polskie znaki, bo pliki w grze odwołują się do czcionek pcx, w których zwyczajnie polskich znaków nie ma. Podejrzewam, że gra sprawdza najpierw obecność jakiejś czcionki w systemie i to jej próbuje użyć w pierwszej kolejności, ale nie mam pojęcia jakiej. Być może mając do wyświetlenia polskie znaki, wybiera inną i stąd różnice w wyglądzie i ostrości. Żeby to ustalić potrzeba chyba kogoś bardziej technicznego ode mnie.

Spowolnień u siebie nie zauważyłem, ale jestem dość odporny na takie rzeczy i gdy inni marudzą, że gra przycina, często w ogóle tego nie zauważam. Te opóźnienia w podświetlaniu pozycji menu widzę na twoim filmiku, ale u mnie nie wystąpiły. Z wywalaniem też nie miałem problemów (do menu zmiany klawiszy też wchodziłem), chociaż testowo przeszedłem właśnie całą grę, żeby wyłapać ewentualne błędy. Tylko raz zawiesiła mi się w trakcie wczytywania.
"I said grab him, not stab him."
"You look like you need a monkey."

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Posty: 62
Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:43

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: DirkPitt1 » 12 mar 2020, o 17:27

Zajrzałem do tej konwersacji z Modernizer patch i najwyraźniej jest tak, jak podejrzewałem. Gra dla języków innych niż angielski korzysta z czcionki wektorowej (choć wciąż nie wiem jakiej). Autor patcha twierdzi, że renderowanie czcionek wektorowych jest w grze skopane i stąd ta nieostrość i ewentualne problemy z płynnością. W dodatku prawdopodobnie nie da się tego naprawić bez dostępu do kodu źródłowego enginu.
"I said grab him, not stab him."
"You look like you need a monkey."

Awatar użytkownika
Qamok
Posty: 66
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 13:26

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: Qamok » 12 mar 2020, o 22:12

Mam nadzieję że ludziska od modernization patch jakoś to ograną, bo te spowolnienia i dziwna czcionka trochę dla mnie zdyskwalifikują spolszczenie. Może spróbuj się z nimi skontaktować i dowiedzieć się się czy planują się w temat zagłębić (to co udało im się naprawić do tej pory jest mega imponujące, więc może i czcionkom dadzą radę), bo skoro jest tak jak mówisz (ja tam nic nie ogarniałem z ich rozmowy w komentarzach), to problem dotyczy wszystkich lokalizacji innych niż Angielska. Również Rosyjskiej a jak wszyscy wiemy, ruski to sprytne ludziska i potrafią rozwiązać problemy nierozwiązywalne. Nie mniej, życzę przyjemnej i satysfakcjonującej pracy oraz rychłej premiery spolszczenia na najwyższym poziomie.

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Posty: 62
Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:43

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: DirkPitt1 » 14 mar 2020, o 17:06

Autor modernizera tak pisze o tych samych problemach z czcionkami w innych wersjach językowych:

"I'm not sure about the translation issues you're having, and I can tell you vector fonts in this engine (It's fixed in NOLF 2 thankfully) really slow down the game. The game renders them weirdly, and there's not much I can do about it :("

"And yeah, the game uses the slowest ttf font rendering i've ever seen with non-english languages. I'm not sure I can fix that without the engine source code though"

Czyli do języków innych niż angielski gra korzysta z czcionek wektorowych, a ponieważ ktoś kiepsko napisał ich obsługę, to spowalnia grę i są problemy z ich poprawnym wyświetlaniem, a bez kodu źródłowego całego silnika gry, prawdopodobnie nie będzie mógł nic z tym zrobić.

Jedyne, co mógłbym zrobić, to jakoś dowiedzieć się, z jakiej czcionki wektorowej (ttf/otf) w systemie korzysta gra i próbować ją zmodyfikować, albo podmienić na inną, aż znajdę taką, która będzie wystarczająco czytelna. Chociaż jeszcze nie wiem jak się dowiedzieć, z której korzysta. Na problemy z wydajnością nie jestem nic w stanie poradzić.
"I said grab him, not stab him."
"You look like you need a monkey."

Awatar użytkownika
SneakiestDuke68
Posty: 92
Rejestracja: 16 cze 2019, o 13:24
Kontakt:

Re: Spolszczenie do No One Lives Forever 2

Postautor: SneakiestDuke68 » 14 mar 2020, o 20:19

Ale dziwne, jak podesłałeś to spolszczenie na czas sprawdzenia polskich znaków to również korzystałem z Modernizer patch i nie miałem problemów z płynnością gry, a tylko się ona z tym patchem poprawiła.


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: i_tower_in_you i 4 gości