[Wii] Super Paper Mario

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Voxar
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 18 maja 2019, o 12:53

No właśnie mam wersję pal, na Dolphinie działa a na konsoli nie.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 18 maja 2019, o 13:06

No właśnie mam wersję pal, na Dolphinie działa a na konsoli nie.
Dość dziwne, bo u mnie na czystym Iso po podmiance plików działa idealnie.
W takim razie spróbuj inaczej:

Wywal pliki HomeButton2_en.bin oraz title.bin.uk - tych plików nie zamieniaj.
Zamień tylko tekstury: filesel, mini, nameent, pause, wicon i zdaj relacje.
Poza tym wymieniaj pliki na Iso czystym, (niezmodyfikowanym).

Voxar
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 18 maja 2019, o 13:32

Niestety, nadal nie działa.

Haker5
Posty: 100
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:41

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Haker5 » 18 maja 2019, o 13:45

Niestety, nadal nie działa.
U mnie wszystko sprawdzam po kilka razy dziennie poniewaz robie troche korekty, i tak jak pisalem wyzej sugestie mile widziane, a kolega tylko poprawil kilka bledow wiec nie ma sie co czepiac, a poziom musimy utrzymac aby spolszczenie bylo przejrzyste i dobre.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 18 maja 2019, o 16:27

Przeanalizowałem kwestie techniczne. Otóż, pliki które zmodyfikowałem są w 100% prawidłowe. To, że kilka bajtów lub kilobajtów tam przybyło to nie ma najmniejszego znaczenia. Sprawdziłem wersję Ziperto. Na test podmieniłem tylko plik tekstowy Voxara - "stg1" i gra w ogóle nie startnęła.

Wygląda na to, że gra jest trochę zabezpieczona.
Aby gra działała na konsoli (z każdą wersją Pal) można to zrobić w ten oto sposób:

1. Napisać patch dla Riivolution - będzie to się wiązało z tym, że zmuszeni będziemy zakupić oryginalną grę Super Paper Mario.
(taki patch dla Riivolution mogę zmajstrować w kilka minut) i taka spolszczona gra będzie działać z każdą wersją PAL.

2. Drugi sposób jest taki, że działamy razem na jednej wersji;)

3. A trzeci sposób jest taki, że sami sobie podmieniacie tekstury (na swoich plikach tpl) i nadpisujecie pliki stg na nowo.

W każdym razie, aby ułatwić sprawę, udostępniam spolszczone grafiki wraz z programem BrawlBox.v0.78.Hotfix.1- do podmiany grafik.
Wystarczy uruchomić program, przeciągnąć plik Tpl do lewego okienka i wymienić tekstury.
Nie dotyczy to pliku "HomeButton2" ponieważ ten plik jest kompresowany. Ewentualnie po podmiance tych plików Tpl, gdy gra zadziała na konsoli
to możecie zamienić plik HomeButtom2 z poprzedniej paczki.

Link - http://www.mediafire.com/file/40kf65il5 ... -MARIO.rar


P.S Pytanie do Haker5: - czy u ciebie ta gra działa na konsoli z podmianką plików? Czy testowałeś ją jedynie na Dolphinie?

Voxar
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 18 maja 2019, o 17:20

Jednak lepiej działajmy na tej działającej wersji. Spróbuję zdobyć tą nowszą wersję, a jeśli mi się nie uda, to będę zdany wyłącznie na Dolphina. Na angielskiej Wikipedii znalazłem, że wczesne wersję pal (czyli zapewne taka jaką posiadam) zawieszały się w rodziale 2-2.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: maximo » 18 maja 2019, o 22:25

Działa wszystko jak należy. Właśnie testowałem wersję US zaciągniętą z neta - Super Paper Mario [R8PE01]. Region Code NTSC.
Aby grafiki się wyświetlały prawidłowo, to podmiencie sobie wszystkie pliki z tej nowej paczki przygotowanej do wersji US - ponieważ widać wyraźny konflikt między wersją Pal, a NTSC. Dotyczy to plików: "mini" oraz "wicon" - budowa tych kontenerów znacznie się różni.
PLIKI SPM-US.rar
(1.25 MiB) Pobrany 109 razy
Wersja Pal Ziperto nie zadziała ponieważ różni się Partycjami, a Partycja 0 "UPDATE" - jak już sama nazwa wskazuje została
zaktualizowana do nowszej wersji. Poza tym - Partition1: takiej partycji w ogóle nie posiadam w starszej wersji Pal i takiej też nie ma w
wersji NTSC. W takim wypadku musicie zaopatrzyć się w wersję US-NTSC. Taką wersję bez problemu można zlokalizować na necie, wpisując:
"[WBFS DOWNLOAD] Super Paper Mario".

P.S Plik o rozszerzeniu WBS należy skonwertować na Iso za pośrednictwem programu "WBS to ISO" dostępny na stronie - http://www.wbfstoiso.com
Mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie wątpliwości co do funkcjonalności tej gry na konsoli Wii. Wcześniejsza paczka była przeznaczona dla wersji Pal, a ta jest do NTSC.

Haker5
Posty: 100
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:41

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Haker5 » 18 maja 2019, o 23:41

Ja sprawdzalem wersje PAL na konsoli wersja ISO podmienilem pliki wypalilem na dysk i ladnie wszystko dziala podam informacje dokladnie jaka to wersja gry jest, ale na 100% jest to wersja PAL

Mozliwe ze jest to wina systemu zapisanego tekstu bo ja zmieniam format zapisu pliku tekstowego

Haker5
Posty: 100
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:41

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Haker5 » 19 maja 2019, o 00:49

Sprawdzone ponownie u mnie w obrazie ISO sa dwie partycje wiec trzeba sprawdzic ja dokladnie na kompie mam wersje [Wii]Super_Paper_Mario[PAL][MULTI5][ESPALWii.com], a id tej wersji to [R8PP01]

Voxar
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2017, o 18:19
Kontakt:

Re: [Wii] Super Paper Mario

Postautor: Voxar » 19 maja 2019, o 08:25

Dobra, uważam że najlepiej można działać na obu wersjach, czyli jak spolszczeniem będzie w końcowej fazie zrobi się dwie łatki. Już wolę testować to wszystko na wersji NTSC, skoro i tak dużych różnic nie ma. Na tej stronie znalazłem minimalne różnice w plikach tekstowych pomiędzy wersjami: https://tcrf.net/Super_Paper_Mario/Regional_Differences


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości