[PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
GrzybDev
Posty: 18
Rejestracja: 5 kwie 2021, o 15:18

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: GrzybDev » 18 lis 2022, o 00:12

Nie będę dłużej trzymał w napięciu, spolszczenie jest gotowe! Miłej zabawy. Więcej info w pierwszym wpisie.

Awatar użytkownika
EvilDoom
Posty: 192
Rejestracja: 15 wrz 2010, o 10:11
Kontakt:

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: EvilDoom » 18 lis 2022, o 14:59

Gratulacje

Awatar użytkownika
Alos
Posty: 16
Rejestracja: 17 paź 2022, o 19:08

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: Alos » 19 lis 2022, o 10:18

Gratki i dzięki za spolszczenie. Wczoraj zainstalowane. Wszystko śmiga :D

dulux92
Posty: 24
Rejestracja: 3 mar 2015, o 13:13

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: dulux92 » 20 lis 2022, o 08:50

Witam. Piszę to bez urazy do tłumaczy. Poniżsszy tekt jest to tylko wyłącznie moją opinią. Gratulacje Panowie! Tak własnie powinno się robić sposzczenia, pokazalicie, że w krótkim czasie można zrobić spolszczenie do śriedno zawanowanej gry, która może i nie ma tyle tekstu co inne gry AAA ale i ma dużo znajdziek, plakatów czy notatek do przetłumaczenia czy chociażby newanse takie jak np napis na drobnej rzeczy nie wiem łyszka albo porcelana. Chodzi mi o to, że dwóch Panów powyżej w dość krótkim czasie jak na stwożenie spolzszczenia naprawdę dali radę. I myśle, że nie trzeba 50 osób do stwożenia spolszczenia wystarczą dwie które się na tym znają. Sa np na forum tematy do trwających spolszczeń albo czekających na X korektę, które powstają któryś rok z kolei, np. takie Tales of the Borderlands czy Life is Strange czy chociażby kilka innych. I w każdym przypadku odpowiedż na pytanie jak postępują pracę otrzymujemy odp. "Pamiętajcie, że niektórzy z nas mają inne obowiązki np praca, rodzina. Ja to rozumiem i szanuje ale nikt mi nie w mówi że pracuje,ma domowe obowiązki czy rodzinne i że trudno mu jest poświęcić 4 godziny tygodniowo na popracowanie przy spolszczeniu zważywszy, że założe się, że napewno człowiek po takim dniu siada wieczorkiem przy kompie na te 2h nawet raz dwa razy w tygodniu, Jakoś nie chce mi się wieżyć, że nikt z was nie ma czasu dla siebie. Zwsze kolega mi potwtażał jak nie chciałem się z nim ustawić czy pojechać gdzieś "Co robisz , że nie masz czacsu trzy firmy prowadzisz?" W końcu przy jakimś dużym spolszczeniu pracuje po kilkanaście osób i nie wieże, że nikt z nich nie może poświęcić 4h tygodniowo na spolszczenie no błagam. W tym przypadku Panowie u góry pokazali że da się tylko trzeba chiceć. Ja rozumiem, że mogą wystaąpić jakieś trudnie sprawy trzechniczne ale dlatego pracuje nad takim spolszczeniem kilkanascie osób z doświadczeniem w sprawach techniczych sposzczenia więc chyba kilka lat wystarczy na jego stworzenie i "dopasowanie do wersji" zwłaszcza, że mają czas nieokreślony i twożą je z pasji i z chęci ale to ostatkie akurrat trzeba mieć. W tematach często jest sporo info. na temat pracy nad spolszczeniem ale to info początkowe. potem długo nic. I po kilku tygodnioch może nawet miesiącach dostajemy ino, że prace nad spolszczeniem idą do przodu albo coś w stylu " W toku" Tylko to "W toku" jest od paru lat, a często pod którymś tam wpsiem już wogóle zero info. i wygłąda na to, że prace nad spolszczeniem zostały pożucone mimo że kikanaście osób je robiło od spraw technicznych i tłumaczeniowych. Wydaje mi się że po jakimś czasie po prostu się wymięka i zero info z jakiego powodu przerwano prace i w ogóle co się dzieje z Panami odpowiedzialnymi za spolszczenie. Dlatego uważam, że Panowie u góry naprawdę wielkie Gratulację i za chęci oraz umiejętności bo widzę, że Pan GrzybDev - Tłumaczenie, Technikalia, Narzędzia, Testy odwalił kawał dobrej roboty. do drugego Pana równiez Gratulację, I takim sposoboem dwoje ludzi pokazało, że nie tzeba bóg wie jakich chęci, umiejętności i narzęci do stworzenia poskiej lokalizacji. Chciaż może albo i pewnie były jakieś problemy wystarczy tylko chcieć je rozwiązać. Uff się nabazgrałem. Tak jak wspominałem tekst nie miał na celu nikogo urazić.

Michulichu0222
Posty: 8
Rejestracja: 9 wrz 2020, o 15:57

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: Michulichu0222 » 21 lis 2022, o 00:10

Witam. Piszę to bez urazy do tłumaczy. Poniżsszy tekt jest to tylko wyłącznie moją opinią. Gratulacje Panowie! Tak własnie powinno się robić sposzczenia, pokazalicie, że w krótkim czasie można zrobić spolszczenie do śriedno zawanowanej gry, która może i nie ma tyle tekstu co inne gry AAA ale i ma dużo znajdziek, plakatów czy notatek do przetłumaczenia czy chociażby newanse takie jak np napis na drobnej rzeczy nie wiem łyszka albo porcelana. Chodzi mi o to, że dwóch Panów powyżej w dość krótkim czasie jak na stwożenie spolzszczenia naprawdę dali radę. I myśle, że nie trzeba 50 osób do stwożenia spolszczenia wystarczą dwie które się na tym znają. Sa np na forum tematy do trwających spolszczeń albo czekających na X korektę, które powstają któryś rok z kolei, np. takie Tales of the Borderlands czy Life is Strange czy chociażby kilka innych. I w każdym przypadku odpowiedż na pytanie jak postępują pracę otrzymujemy odp. "Pamiętajcie, że niektórzy z nas mają inne obowiązki np praca, rodzina. Ja to rozumiem i szanuje ale nikt mi nie w mówi że pracuje,ma domowe obowiązki czy rodzinne i że trudno mu jest poświęcić 4 godziny tygodniowo na popracowanie przy spolszczeniu zważywszy, że założe się, że napewno człowiek po takim dniu siada wieczorkiem przy kompie na te 2h nawet raz dwa razy w tygodniu, Jakoś nie chce mi się wieżyć, że nikt z was nie ma czasu dla siebie. Zwsze kolega mi potwtażał jak nie chciałem się z nim ustawić czy pojechać gdzieś "Co robisz , że nie masz czacsu trzy firmy prowadzisz?" W końcu przy jakimś dużym spolszczeniu pracuje po kilkanaście osób i nie wieże, że nikt z nich nie może poświęcić 4h tygodniowo na spolszczenie no błagam. W tym przypadku Panowie u góry pokazali że da się tylko trzeba chiceć. Ja rozumiem, że mogą wystaąpić jakieś trudnie sprawy trzechniczne ale dlatego pracuje nad takim spolszczeniem kilkanascie osób z doświadczeniem w sprawach techniczych sposzczenia więc chyba kilka lat wystarczy na jego stworzenie i "dopasowanie do wersji" zwłaszcza, że mają czas nieokreślony i twożą je z pasji i z chęci ale to ostatkie akurrat trzeba mieć. W tematach często jest sporo info. na temat pracy nad spolszczeniem ale to info początkowe. potem długo nic. I po kilku tygodnioch może nawet miesiącach dostajemy ino, że prace nad spolszczeniem idą do przodu albo coś w stylu " W toku" Tylko to "W toku" jest od paru lat, a często pod którymś tam wpsiem już wogóle zero info. i wygłąda na to, że prace nad spolszczeniem zostały pożucone mimo że kikanaście osób je robiło od spraw technicznych i tłumaczeniowych. Wydaje mi się że po jakimś czasie po prostu się wymięka i zero info z jakiego powodu przerwano prace i w ogóle co się dzieje z Panami odpowiedzialnymi za spolszczenie. Dlatego uważam, że Panowie u góry naprawdę wielkie Gratulację i za chęci oraz umiejętności bo widzę, że Pan GrzybDev - Tłumaczenie, Technikalia, Narzędzia, Testy odwalił kawał dobrej roboty. do drugego Pana równiez Gratulację, I takim sposoboem dwoje ludzi pokazało, że nie tzeba bóg wie jakich chęci, umiejętności i narzęci do stworzenia poskiej lokalizacji. Chciaż może albo i pewnie były jakieś problemy wystarczy tylko chcieć je rozwiązać. Uff się nabazgrałem. Tak jak wspominałem tekst nie miał na celu nikogo urazić.
Postawie się tutaj trochę w roli adwokata diabła i powiem że masz trochę racji w twojej wypowiedzi chociaż z niektórymi rzeczami się nie zgodzę. Niektóre gry owszem mają spolszczenia w krótkim czasie i powstają przez np trzy osoby tak jak chociażby spolszczenie do Resident Evil Village (szczerze to według mnie dobra robota jeśli o to chodzi i jeśli jakimś cudem ludzie od tego spolszczenia to czytają to ogromne gratulacje) ale niektóre grupy tłumaczą z większą ilością osób żeby szybciej to poszło a też dzięki temu można zrobić taką mini burzę mózgów jak dana kwestia by lepiej brzmiała w naszym języku (przynajmniej tak mi się wydaję bo nie jestem żadnym tłumaczem tylko zwykłym npc sprzed kompa). Odnośnie korekty które powstają długo to raczej tego tekstu nie jest mało i jeśli oni muszą takie gotowe tłumaczenie czytać po kilka razy i szukać najdrobniejszych błędów to współczuje i na pewno nie chce się tego robić chociaż z drugiej strony jeśli jest to duża grupa to ma się kto tym zająć.

Jeśli chodzi o czas trwania samego tłumaczenia, korekty, testów itd. to nie każdy w wolnym czasie lubi ślęczeć nad tłumaczeniem/testami a woli sobie np coś obejrzeć lub wykorzystać swój czas we własnym zakresie ale w tym że jest np. z 20 osób i akurat nikt z nich nie ruszy tego dalej choćby odrobine to też średnio chce się wierzyć chociaż różnie bywa bo a to coś wypadnie a to ktoś umówiony itp. Kolejnym argumentem niech będzie to że niektórzy zwyczajnie mogą w połowie projektu się wypalić i też większość robi to za darmo chociaż niektórzy jak chociażby GrzybDev podczas tego projektu zachęcają do postawienia symbolicznej kawki za to co robią.

W przypadku większych grup to zwróć uwagę że w takim spolszczeniu do np The Wolf Among Us raczej błędu w tłumaczeniu nie znajdziesz (przynajmniej ja nie znalazłem jak było za darmo na epicku chyba w 2020 ale nwm nie jestem pewien) i dlatego lepiej żeby robiło to więcej osób i pójdzie to szybciej niż w przypadku małej ilości.

Odnośnie tego spolszczenia to całej gry jeszcze nie skończyłem i też gratulacje że zrobiliście tyle w ciągu 4 miesięcy ale też to spolszczenie nie jest perfekcyjne bo ma drobne błędy w postaci literówek lub złego dobrania słów ale (przynajmniej w tym co grałem a jestem gdzieś w połowie historii) da się zrozumieć całą treść jaką gra oferuje i jak na spolszczenie przez fanów to dobra robota (mam nadzieję że za tą mini krytykę nie macie do mnie problemu).

Odnośnie zaczętych projektów i nie podawania żadnych informacji to tutaj muszę się zgodzić bo tego nienawidzę a jest takich projektów sporo np. Borderlands 3, Borderlands The Pre-Sequel, Tales from the Borderlands, Batman od Telltale, Life is strange 2, Minecraft Story Mode, Oxenfree i można tak wymieniać i wymieniać a też fajnie byłoby wiedzieć w jakim stopniu jest ukończony projekt i tutaj gratki dla Baxa001 bo na swoim discordzie podczas spolszczenia do Life is Strange True Colors zamieszczał fajne tabelki w których były same konkrety w sensie ile tekstu jest, ile przetłumaczone i ile zostało.

(i na koniec taka mała rada żebyś zwracał uwagę na błędy jakie robisz w wypowiedzi bo trochę tego zrobiłeś)

ChrisBgnr
Posty: 2
Rejestracja: 10 gru 2022, o 09:55

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: ChrisBgnr » 10 gru 2022, o 10:16

Witam. Dzięki za wykonaną pracę.
Spolszczenie pobrałem wczoraj, grę wyrwałem w dobrej cenie i... wystąpił pewien problem z menu. Menu ustawień nie posiada w ogóle tekstu, natomiast menu antologia, opisy poszczególnych części zawiera w języku angielskim. O ile ten drugi element nie jest jakiś istotny, o tyle brak możliwości zrobienia czegokolwiek z ustawieniami już tak. Zastanawiam się, czy nie namieszał tutaj mały update, który Steam pokazuje akurat na wczoraj. Samej rozgrywki jeszcze nie odpalałem, więc nie wiem czy nie namącił również tam.

GrzybDev
Posty: 18
Rejestracja: 5 kwie 2021, o 15:18

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: GrzybDev » 10 gru 2022, o 10:46

Witam wszystkich.

Spolszczenie zostało właśnie zaktualizowane pod najnowszą wersję gry - New Gen Patch (v1.19)
Instalacja aktualizacji spolszczenia przebiega identycznie jak w przypadku instalacji spolszczenia. (Pobrać nowy plik, podmienić/przemieścić do folderu wskazanego w instrukcji)

@ChrisBgnr Pierwszy problem o którym mówisz był spowodowany "New Gen Patchem" (patrz wyżej), wbrew pozorom nie była to taka "mała" aktualizacja, bo wprowadza wiele nowego ;)

Jeżeli chodzi o drugi element, tutaj niestety nie mam jak tego poprawić - opisy innych części i zwiastuny z menu antologii są pobierane z serwera twórców (a tam nie ma polskich opisów/zwiastunów)

Zainstaluj spolszczenie na nowo i powinno wszystko śmigać, w razie problemów - śmiało pisz :)

ChrisBgnr
Posty: 2
Rejestracja: 10 gru 2022, o 09:55

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: ChrisBgnr » 11 gru 2022, o 18:00

Zainstaluj spolszczenie na nowo i powinno wszystko śmigać, w razie problemów - śmiało pisz :)
Dzięki za szybką reakcję i update. Rozgrywka rozpoczęta:)

Jeśli jesteś zainteresowany mogę wrzucać tu ew. wyłapane problemy? Przykładowo - początek rozgrywki na łodzi - kilka rozmów - komunikat o zaktualizowanym kompasie - po wejściu w menu postaci widzimy coś takiego - https://zapodaj.net/fcf95845b568e.jpg.html Kiedy gra przełączyła mnie na kolejną postać i znowu wszedłem w to menu - wyglądało już poprawnie.

GrzybDev
Posty: 18
Rejestracja: 5 kwie 2021, o 15:18

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: GrzybDev » 11 gru 2022, o 18:36

Problem o którym mówisz wygląda na błąd w grze a nie samego spolszczenia, ale zbadam sprawę :)

matrix1445
Posty: 1
Rejestracja: 8 sty 2023, o 01:03

Re: [PC] The Dark Pictures Anthology - Man of Medan

Postautor: matrix1445 » 8 sty 2023, o 01:06

Cześć wszystkim. Wkleiłem według instrukcji i pokazuje mi błąd jak w załączniku, pomocy :<
Załączniki
crashh.JPG


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości