Chrono Trigger PL-mteam-jest Błąd!!!!

Wolna dyskusja na temat gier/tłumaczeń. Komentowanie i opinie jak najbardziej wskazane.
Plaski
Posty: 75
Rejestracja: 23 lip 2011, o 20:21

Chrono Trigger PL-mteam-jest Błąd!!!!

Postautor: Plaski » 28 lip 2011, o 20:05

Gram w wersję Chrono Trigger PL grupy mteam i jest błąd - w miejscach gdzie gra daje możliwość sejwowoania, robię sejw czyli powracają mi zdrowie mana itp ale przy okazji dochodzi mi 9999999 GOLD!!!!
Czy nie można robić oryginalnych sejwów czy tylko u mniie jest ten błąd - zaznaczam że gram na PlayStationPortable,na emulatorze Snes9xTYL 0.4.2, ale sądzę że emu nie powinno mieć nic do tego....
Po szaleńczych zwyżkach akcje [...] zanurkowały. To kara dla inwestorów którzy pomylili giełdę z kasynem...

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: Chrono Trigger PL-mteam-jest Błąd!!!!

Postautor: mziab » 28 lip 2011, o 20:15

Będę nudny, ale... wydaje mi się, że źle nałożyłeś tłumaczenie. Czy rom na pewno ma prawidłowy rozmiar, taki jak podałem w readme? Czy błąd występuje pod innym emulatorem, np. ZSNES? Czy przed nałożeniem wszystko działa? Łatka nie zmienia nic w zapisach... o ile jest dobrze nałożona :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Plaski
Posty: 75
Rejestracja: 23 lip 2011, o 20:21

Re: Chrono Trigger PL-mteam-jest Błąd!!!!

Postautor: Plaski » 28 lip 2011, o 20:41

Rom ma prawidłowy rozmiar...
Nie sprawdzałem na innych emu...
Czy przed nałożeniem wszystko działa?-chodzi Ci czy oryginalny rom???
Po szaleńczych zwyżkach akcje [...] zanurkowały. To kara dla inwestorów którzy pomylili giełdę z kasynem...

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: Chrono Trigger PL-mteam-jest Błąd!!!!

Postautor: mziab » 28 lip 2011, o 20:47

Tak, chodzi mi o oryginalny rom. Jeśli działa przed nałożeniem łatki, coś robisz źle. Jeśli działa pod innymi emulatorami po nałożeniu łatki, problemem jest emulator na psp.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Plaski
Posty: 75
Rejestracja: 23 lip 2011, o 20:21

Re: Chrono Trigger PL-mteam-jest Błąd!!!!

Postautor: Plaski » 28 lip 2011, o 21:23

Sytuacja wygląda tak że nie sprawdziłem oryginalnego romu tylko rozmiar i odrazu go spatchowałem programem ipswin, nie sprawdzalem teź czy lata na na innych emu, ale już spatchowany rom działał na Snes9x pod windowsem. No i już nie mam oryginalnego romu tzn nie pamietam nawet skad go miałem.
Ale jest jedno jeszcze ale-jak nagrywam w oryginalnych miejscach w grze save'a to po wyłaczeniu tego emulatora i włączeniu ponownie oraz ponownie gry nie ma tych oryginalnych sejwów!!!
Może to jednak błąd emulatora?!
Po szaleńczych zwyżkach akcje [...] zanurkowały. To kara dla inwestorów którzy pomylili giełdę z kasynem...

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: Chrono Trigger PL-mteam-jest Błąd!!!!

Postautor: mziab » 28 lip 2011, o 21:29

Jak mówiłem, nie używaj IPSWin. Znikanie save'ów to zdecydowanie nie wina łatki. Coraz bardziej wygląda to na błąd emulatora. Chociaż trudno mi uwierzyć, żeby ktoś przegapił tak dużą niedoróbkę.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Plaski
Posty: 75
Rejestracja: 23 lip 2011, o 20:21

Re: Chrono Trigger PL-mteam-jest Błąd!!!!

Postautor: Plaski » 28 lip 2011, o 22:14

mziab, ja już grałem w CT jak mi napisałeś że się nie używa IPS'a...
a co to emu to są takie oto infa z czego nic nie rozumiem:
readme original

Kod: Zaznacz cały

---------------- /snes9xTYL 0.4.2/ --------------- Since v0.3, there's 2 versions : - standard, running in user mode, allowing firmware 2.0+ psp. - me, running in kernel mode and using the Media Engine for sound mixing, only working on firmware 1.0 & 1.5 psp. +++++++++++++++++++++++++++++ [INTRO] ---------------------------> snes9xTYL is based on : Little John for PalmOS - SNES module --> http://yoyofr92.free.fr which is based on Snes9x 1.39 --> http://www.snes9x.com unofficial PSPSDK from psp2dev community --> http://www.ps2dev.org great work! speedhacks database from SnesAdvance --> http://www.snesadvance.org you rock! Nice icon/PSP menu background by various artists and Pochi --> http://pochistyle.pspwire.net/ Danzeff OSK from Danzel --> danzelatlocalhostdotgeekdotnz Personnal thanks to : smiths, chp, bifuteki. +++++++++++++++++++++++++++++ [FEATURES] ---------------------------> - 5 Rendering mode : -Mode0 : Optimized Snes9x, -Mode1 : Original Snes9x -Mode2 : Hardware accelerated (using PSP's GU) -Mode3 : Adaptive rendering Mode 2 + Mode 1 (default) -Mode4 : Adaptive rendering Mode 2 + Mode 0 Yes you read well, this version support nearly all the graphics effects of the Snes accelerated with PSP hardware. Except : offset mode & mode 7.Priority and blending are fully emulated. For the moment a few graphic glitches remain, we did our best for the moment in our knowledge. Please understand. -Zipped ROM support. -IPS patch file (have to be the same name as game with .IPS extension : SOE.ZIP => SOE.IPS) -Compressed Savestate with small screenshot. -Auto save of SRAM so you should never lose them ;-). -Autoskip. -Gamma correction. -VSync support. -SDD1 encrypted roms (Star Ocean, Street Fight Alpha 2,...) -SA1 (slow), SuperFX (slow), C4, DSP1 support. -Multiple sound frequencies : 11Khz, 22Khz, 32Khz, 44Khz. -Multiple stretching mode with or without smoothing -Detailed Battery informations. -222,266 & 333Mhz PSP frequency. -Snapshot based Icon per game. Take a snapshot while ingame (using GUI) & then you'll have it in file browser. -Import savestate from uosnes9x & Zsnes. -Per game settings. -Multiple hacks to speed up emulation. -Inline multilanguage help (english & partial french, japanese). -Memstick Secured handling : do not write anything if battery is low + visual alarm. -Configurable inputs -Screen calibration -Full sound emulation on Media Engine for PSP Firmware 1.0 & 1.5 -2 players adhoc netplay. -SPC playback. -Cheats code. -Minimalist file viewer with search function (useful for FAQ). -Customizable background. -Export savestate to snes9x. -Funny intro. -... +++++++++++++++++++++++++++++ [INSTALL] ---------------------------> copy the 2 directories corresponding to your PSP version (1.0 / 1.5) in the "/PSP/GAME/" folder for 2.00+ owner, check fanjita website for detailed informations. (http://www.fanjita.org) You can put the rom files anywhere you want, a "SAVES/" subdirectory will be created in you install directory. All savestate files, sram file & jpg snapshot will be written in the "SAVES" subdir. FAQ and TXT files should go in the FAQS subdirectory. Settings are saved in the PROFILES subdirectory. DATA subdirectory is composed of : - music.zip : put your own .spc file in this archive to have them played in GUI. - logo.zip : put your own .jpg file in this archive to have your own backgrounds in GUI. - snesadvance.dat : the speedhack, can be customized if you known what you're doing. - msg.ini : start of an internationalization, not used yet. - graphics : png files for danzeff OSK. +++++++++++++++++++++++++++++ [PLAY] ---------------------------> Default controls : |----------------------------| |PSP | SNES | |----------------------------| |pad | pad | |analog | pad | |L + R | GUI | |CROSS | A | |CIRCLE | B | |SQUARE | X | |TRIANGLE | Y | |START | START | |SELECT | SELECT | |L | L | |R | R | |----------------------------| +++++++++++++++++++++++++++++ [HISTORY] see changes.txt for details - 0.4.2 - 2006/05/15 - 0.4.1 - 2006/05/08 - 0.4 - 2006/05/07 - 0.3 - 2006/02/06 - 0.2c - 2005/08/23 - 0.2b - 2005/08/23 - 0.2 - 2005/08/23 - 0.1 - 2005/08/02 (first release) - +++++++++++++++++++++++++++++ [EXIT] ---------------------------> Have fun! ----------------------> http://yoyofr92.free.fr ------> yoyofr
changes original

Kod: Zaznacz cały

Next release(s) : - generic combo/macros => button assignment - more cheats feature - improved netplay experience - multiple language support - ... Snes9xTYL 0.4.2 - 2006/05/15 ---------------------------- [FIX] key combo are now allowed in game when not assigned to a specific feature (L+R, ...). [FIX] annoying ingame popups ("3", ...) should be gone. [FIX] sound issues after loading a savestate should be gone. [FIX] noise issue when starting a game fixed. [FIX] now should exit without crashing on psp 2.xx. [FIX] uncompressed rom now have loading progress bar too. [FIX] improved ips patch handling, still not perfect. Try to IPS patch your game before putting them on PSP. [FIX] credits screen fixed. [NEW] me version : started to implement a "pseudo sleep mode". psp clock is reduced, screen is turned off and buttons won't respond. however, the backlight cannot be switched off automatically, neither the psp put to real sleep mode. hold the display button for 2s to completely turn off the LCD. [NEW] GUI reworked a bit. [NEW] beep sounds when selecting stuff in menu & file browser can now be turned off in menu / misc / pad beep. [NEW] sound output volume doubled. [NEW] added a 300Mhz setting for eLoader 0.97 (333Mhz won't work on this eLoader version, because of wifi : thx fanjita ;-) ) [NEW] savestate export to snes9x (using snes9x slot 1). Copy the SAVES/<game rom filename>.000 to your PC and load in snes9x. [NEW] little intro :-) Press a button to skip it if you don't like it :p Snes9xTYL 0.4.1 - 2006/05/08 ---------------------------- [FIX] improved speed for std version when sound is emulated. Snes9xTYL 0.4 - 2006/05/07 -------------------------- [NEW] spc playback through openspc++. [NEW] sound emulation moved to media engine. [NEW] new gui with some sounds (beep). default key combo for GUI access is now L+R [NEW] have your own background and spc music played in background when in GUI => put them in logo.zip & music.zip. [NEW] adhoc 2 players mode. requires both players to have the same rom file. [NEW] Speed limiter in fps (ranging from 10 to 120fps). [NEW] Hack to help reading thin fonts in hires mode ("shake" the screen). activate it hack/Debug sub menu. [NEW] minimalist txt file viewer (buggy). [NEW] usb support : when in file browser or menu use R (right trigger). [NEW] sram is now saved if modified when accessing menu. [NEW] minimalist 2 players adhoc netplay. thx to Chris Swindle for his netplay code in SMS. [NEW] uses great OSK from danzel. [FIX] Frame skipping (AUTO & fixed) better handled. [FIX] Import savestate from snes9xTYL. [FIX] psp accelerated rendering issues (ff6 borders, small lines on left & righrt borders when using render!=1:1...). [FIX] sourcecode cleanup (not complete, stilly a bit messy). [BAD] still slower than 0.2 version in nosound mode (related to new pspsdk & internal changes in emu core). Snes9xTYL 0.3 - 2006/02/06 -------------------------- [NEW] mode 7 optimizations when no rotation is used (maps in rpg, ...). Does not apply to fzero, mario kart, ... [NEW] now 2 versions ! the "me" one is using media engine for sound mixing. [NEW] roms can be deleted from file browser (press SELECT). [NEW] savestates can deleted from menu. [NEW] screen adjustement (pseudo calibration) to get rid of those nasty black borders! [NEW] minor GUI adjustements (easily swap analog/pad, easier navigation with triggers) [NEW] now accept 8bpp and 24bpp logo.bmp background file. [NEW] new logo from pochi. [FIX] some rendering & internal emulation core bugs. [FIX] stability issues & memory card corruption should be gone (at least on my psp). [FIX] debug settings are now correctly saved. Snes9xTYL 0.2c - 2005/08/23 -------------------------- [NEW] autosave modified SRAM is now an option (can cause major slowdowns in some games). Snes9xTYL 0.2b - 2005/08/23 -------------------------- [FIX] do not used ini file if older version. [FIX] cpuclock not initialized at startup (no need to access menu). [FIX] low battery 10 seconds-long message is cleared after closing. [FIX] some timer were wrong (autosaving, ...). Snes9xTYL 0.2 - 2005/08/23 -------------------------- [FIX] psp accelerated rendering fixed [FIX] fixed crashing bug with mosaic effects & psp accelerated modes [FIX] fixed sleep/resume freeze [NEW] snes BRR decoding in mips assembly (sample decoding, sounds better in man games) [NEW] snes cpu/hdma optimization [NEW] ppu optimization (FF6 is eventually playable) [NEW] implement snesadvance "speedhacks" [NEW] gui cosmetic enhancements & fixes (correct time, ...) [NEW] new ppu hacks mode to speed up emulation [NEW] autosave sram shortly after being modified (usually 1second) [NEW] auto savestate every n minutes [NEW] import savestate from uoSnes9x or Zsnes [NEW] help, press Triangle on a menu option [NEW] started internationalizing (english, french, japanese) (only for menu help, not complete) [NEW] disable savings features when battery too low (avoid memstick corruption) [NEW] mode 7 hack to speed up a bit the rendering [NEW] option to render PAL games as NTSC games (get ride of black border at bottom) [NEW] per game settings [NEW] configurable inputs Snes9xTYL 0.1 - 2005/08/02 -------------------------- - first public release
Po szaleńczych zwyżkach akcje [...] zanurkowały. To kara dla inwestorów którzy pomylili giełdę z kasynem...

Awatar użytkownika
Robin
Posty: 300
Rejestracja: 19 maja 2008, o 10:04
Grupa: CosmoFF
Kontakt:

Re: Chrono Trigger PL-mteam-jest Błąd!!!!

Postautor: Robin » 28 lip 2011, o 22:35

To na pewno nie jest wina emulatora. Sam z niego korzystam na PSP i gram w mziabowe Chrono Trigger bez żadnych problemów. Sejwy nie znikają, nic się nie psuje.
www.balamb.pl
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.


Wróć do „Tłumaczenia gier - rozmowy ogólne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości