[SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Oficjalne forum http://mziab.grajpopolsku.pl/
Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

[SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: Gregoreo » 29 cze 2013, o 11:04

Witam serdecznie.
Gram sobie w przetłumaczony wersją 1.2 tłumaczenia tytuł.
Jest banalny, więc dla dodania wyzwania wybrałem się do wulkanu od razu po Eternie.
Kiedy wchodzę do czerwonego budyneczku (nie wiem, co w nim jest, nie pamiętam z anime, a gram pierwszy raz :P ) na szczycie wulkanu gra generuje czarny ekran, a naciśnięcie przycisku A powoduje uruchomienie nowej gry od samego początku. Inne przyciski nie powodują żadnych zmian.
Czy problem leży w tłumaczeniu, czy może w innych kwestiach :P ?
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 467
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: mziab » 29 cze 2013, o 23:15

Całkiem prawdopodobne, że jest to po prostu brakujący pointer do mapy, którego nikt nie wyłapał. Będę potrzebował save'a w formacie SRM (save bateryjny spod samej gry) przed wystąpieniem błędu, żeby móc to zdebugować.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: Gregoreo » 30 cze 2013, o 09:27

Nie ma sprawy, zawsze robię :P Tylko miej na uwadze, że to Mokona - jest to save tuż przed wejściem na wulkan z uprzednio zebranymi wszystkimi skrzynkami.
I bardzo Ci dziękuję :)
Rozszerzenie jest zablokowane w załącznikach, jakoś Ci to prześlę :)
Poszło na mail podany na twojej stronie.
Pozdrawiam najserdeczniej :)

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 467
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: mziab » 30 cze 2013, o 12:02

Crash tutaj faktycznie jest i prawdopodobnie był od samego początku. Inna sprawa, że i tak nie da się tu wejść w tym momencie gry. W angielskiej wersji wyświetla się tekst o tym informujący. Możesz więc spokojnie grać dalej :)

W każdym razie, próbowałem to naprawić od ręki, ale przy pierwszym podejściu się nie udało. Powrócę do tego w wolnej chwili.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: Gregoreo » 30 cze 2013, o 12:44

Czyli zamierzasz to tak naprawić, by pojawił się komunikat?
Pojawia się on w miejscu crasha, jak rozumiem?
Czy mógłbyś mi go jeszcze zacytować?

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 467
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: mziab » 30 cze 2013, o 13:02

Jeśli nie będzie to bardzo bolesne, zamierzam. Naprawiałem już parę podobnych wpadek, ale ta konkretna jest bardziej odporna na moje próby. W angielskiej wersji tekst pojawiający się w momencie crasha to : "What is it? We can't get in."
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: Gregoreo » 30 cze 2013, o 14:14

A czy mógłbyś tak to zupełnie dla laika wyjaśnić, dlaczego w angielskiej wersji to działa, a w tej nie?
Wspomniałeś, że ten błąd mógł tam być od samego początku, tym bardziej proszę o wyjaśnienie, czy naprawienie go, to sprawa grupy tłumaczącej na angielski? Jeżeli tak, to czy to była ich inicjatywa, czy tak to powinno działać również w wersji japońskiej, a z niewiadomych względów tak nie jest? No i jeżeli tak, to dlaczego Ci o tym nie wspomnieli, skoro podjąłeś z nimi choćby przejściową współpracę?
Jeśli moje rozumowanie jest uciążliwe, to przepraszam :)

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 467
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: mziab » 30 cze 2013, o 16:04

Nie, jest to po prostu wina narzędzi, których użyłem w swoim projekcie. A przez "od samego początku" miałem rzecz jasna na myśli spolszczenie. Pewnie laikowi to nic nie powie, ale parę pointerów wskazuje nie tam, gdzie trzeba i dlatego dzieją się różne dziwne rzeczy.

EDIT: Jest pewien postęp. Dwa pointery poprawione i event przechodzi dalej, ale błędnie przekierowuje do początkowego dialogu.

EDIT2: Po naprawieniu czterech brakujących pointerów scenka zachowuje się jak powinna. Usterka poprawiona :) Pewnie na dniach wydam drobną aktualizację łatki.

EDIT3: Nowa łatka dostępna na mteam.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: Gregoreo » 2 lip 2013, o 10:07

Ja zaś wróciłem do wulkanu, kiedy przyszedł na to czas i naturalnie działa :P
Czy mógłbyś mi zrobić filmik z tego, jak to powinno rzeczywiście wyglądać, kiedy przyjdzie się za wcześnie, jeśli to nie jest problem? Jest to sprawa niskiego priorytetu :P

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 467
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Magic Knight Rayearth - problem.

Postautor: mziab » 2 lip 2013, o 11:19

Pojawia się tylko krótki tekst o treści jak wyżej i postać zmuszona jest się wycofać. Nic na tyle fascynującego, żeby było czego żałować :P

EDIT: Żebyś mógł spać spokojnie, oto filmik :P
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj


Wróć do „mteam”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości