Nie śmieszny fakt: Otóż tyle kontentu nie zostało dodanego do gry:
https://i.imgur.com/1EIlvMZ.png oraz
Dodam tylko że są to teksty które już miały nagrane dialogi i zostały dodane do gry lecz nie zostały wykorzystane w grze. Jest tego więcej w plikach natomiast pozostałe dialogi / audiologi nie zostały już nagrane a tylko spisane. Niektóre dialogi pojawiały się w plikach w formie wersjonowania od np. a-h gdzie "b" było wersją finalną. Smuci fakt że ta zawartość została usunięta z gry tym bardziej że została stworzona a nawet zaimplementowana. Zadałem pytanie twórcy gry niestety odpowiedzi nie otrzymałem.
[PC] Bioshock 2 Minerva's Den
Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den
@dzaggiel
Napisy na plakatach, ścianach, podłodze będą tłumaczone ? I czy tworząc osobne spolszczenie do nie-remastered będziesz musiał zaczynać wszystko od nowa?
Napisy na plakatach, ścianach, podłodze będą tłumaczone ? I czy tworząc osobne spolszczenie do nie-remastered będziesz musiał zaczynać wszystko od nowa?
Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den
Wszystko co twórcy zaimplementowali pod pokazywanie napisów będzie przetłumaczone. Seria Bioshock w większości daje możliwość pokazywania napisów na plakatach, ścianach itp więc tak będzie to przetłumaczone a nawet już jest :p Co do wersji nie-remastered nie będę zaczynał niczego od nowa gdyż tłumaczenie będę miał. Muszę podejrzeć tylko jak wygląda struktura plików więc jedyna praca to będzie przeniesienie tekstów do plików z nie-remastera.
Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den
To za miesiąc sobie pogram z tym spolszczeniem, hihihi.
Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den
Chciałem wraz z początkiem nowego miesiąca zacząć przenosić teksty do plików z gry lecz raczej się nie wyrobię. Myślę że dopiero jakoś w okolicach 2-3 tygodni zakończę pierwszą korektę i przystąpię do przenoszenia tekstów. Same przenosiny nie powinny zająć zbyt długo 2-3 dni do tygodnia to max. Testy raczej mogą się zacząć dopiero jakoś w maju ewentualnie pod koniec kwietnia. Nie chcę tutaj podawać dat itp ale spolszczenie może się ukazać jakoś dopiero wraz z początkiem wakacji lub nieco wcześniej.
Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den
Dawno mnie tu nie było bo jak mówiłem kończyłem pierwszą korektę. W tym momencie jestem na etapie testów pierwszego DLC czyli Próby Obrońcy. Jak na razie przeniesione są wszystkie teksty prócz dialogów i informacji przekazywanych przez grę, graczowi. Teraz testuję pierwszy dodatek i tworzę na bieżąco drugą korektę dla niego. Dzielę się kilkoma screenami.
Dość poważną sprawą jest to że po podmianie fontów ze spolszczenia od Cenegi i usunięciu 3 plików cache z którymi gra nie chciała się uruchomić sama gra startuje bardzo długo ok. 1,40 min (mówię tutaj o wersji Remastered). Zapewne stara wersja uruchamiać się będzie od razu. Nie wiem czy jest możliwość aby gra uruchamiała się szybciej wydaje mi się że nie.
Dość poważną sprawą jest to że po podmianie fontów ze spolszczenia od Cenegi i usunięciu 3 plików cache z którymi gra nie chciała się uruchomić sama gra startuje bardzo długo ok. 1,40 min (mówię tutaj o wersji Remastered). Zapewne stara wersja uruchamiać się będzie od razu. Nie wiem czy jest możliwość aby gra uruchamiała się szybciej wydaje mi się że nie.
Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den
Witam jak przebiegają dalsze prace?
Można powiedzieć że skończyłem drugą korektę pierwszego dodatku Protector Trials i zacząłem przenosić dialogi z Minerva's Den do plików. Dodam tylko że same dialogi do pierwszego dodatku były już przetłumaczone przez Cenegę. Ja przetłumaczyłem tylko elementy menu dodatku, opisy map, zadania, wiadomości przy ładowaniu map oraz informacje które są kierowane przez grę w stronę gracza. Tutaj możecie zobaczyć jak prezentuje się prawie finalna wersja pierwszego dodatku.
https://youtu.be/9zepgLuZq-4
Można powiedzieć że skończyłem drugą korektę pierwszego dodatku Protector Trials i zacząłem przenosić dialogi z Minerva's Den do plików. Dodam tylko że same dialogi do pierwszego dodatku były już przetłumaczone przez Cenegę. Ja przetłumaczyłem tylko elementy menu dodatku, opisy map, zadania, wiadomości przy ładowaniu map oraz informacje które są kierowane przez grę w stronę gracza. Tutaj możecie zobaczyć jak prezentuje się prawie finalna wersja pierwszego dodatku.
https://youtu.be/9zepgLuZq-4
Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den
Aktualizacja prac na dzień dzisiejszych:
Właśnie skończyłem przenosić wszystkie dialogi do plików gry. Zrobiłem również drugą korektę dialogów a to dzięki wypakowanym w tym tygodniu plikom dźwiękowym z dialogami. Bardzo pomogły mi one zdobyć prędkość narracji no i sam charakter wypowiedzi. Od jutra zaczynam testy :) Znalazłem również fajną stronę dotyczącą BioShocka z której również korzystałem. http://www.rapturearchives.org/php/museum.php
Właśnie skończyłem przenosić wszystkie dialogi do plików gry. Zrobiłem również drugą korektę dialogów a to dzięki wypakowanym w tym tygodniu plikom dźwiękowym z dialogami. Bardzo pomogły mi one zdobyć prędkość narracji no i sam charakter wypowiedzi. Od jutra zaczynam testy :) Znalazłem również fajną stronę dotyczącą BioShocka z której również korzystałem. http://www.rapturearchives.org/php/museum.php
Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den
Wrzucam kilka screenów ;]
Tak jak wspominałem wcześniej testuję i nakładam poprawki. W tym momencie koryguję teksty aby mieściły się w czarnym tle odpowiedzialnym za dialogi. Błędy widać na dodanych screenach. Większość dialogów wychodzi poza ramki co niezbyt estetycznie wygląda. Następny etap to poprawa tekstów zawartych w dziennikach oraz sprawdzenie wyglądu podpowiedzi. Końcowy etap to dodanie tłumaczeń do dwóch nowych filmików i integracja z instalatorem. Także być może z początkiem czerwca będzie można już grać ;]
Tak jak wspominałem wcześniej testuję i nakładam poprawki. W tym momencie koryguję teksty aby mieściły się w czarnym tle odpowiedzialnym za dialogi. Błędy widać na dodanych screenach. Większość dialogów wychodzi poza ramki co niezbyt estetycznie wygląda. Następny etap to poprawa tekstów zawartych w dziennikach oraz sprawdzenie wyglądu podpowiedzi. Końcowy etap to dodanie tłumaczeń do dwóch nowych filmików i integracja z instalatorem. Także być może z początkiem czerwca będzie można już grać ;]
Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den
Aktualizacja prac:
Właśnie skończyłem dopasowywanie dialogów oraz nagrań do ramki odpowiedzialnej za wyświetlanie ich. W tym momencie mogę zająć się bardziej przyjaznymi elementami jak sprawdzanie opisów, podpowiedzi i nakładanie drobnych korekt przy rozgrywce. Poza korektą trzeba jeszcze dodać napisy do 4 krótkich filmików. Dzięki kontaktowi z osobą z Rosji, która zrobiła rosyjską translację udało mi się tak przeorganizować pliki od fontów że gra uruchamia się w ok 45 sekund. Jest to wynik lepszy niż ostatnie ok. 2 minuty lecz gorszy jak bez spolszczenia (10 sekund). Niestety nie ma innego rozwiązania dla wersji Remastered. Wydaje mi się że premiera może się nieco przesunąć o jakieś 2 tygodnie (połowa czerwca).
Właśnie skończyłem dopasowywanie dialogów oraz nagrań do ramki odpowiedzialnej za wyświetlanie ich. W tym momencie mogę zająć się bardziej przyjaznymi elementami jak sprawdzanie opisów, podpowiedzi i nakładanie drobnych korekt przy rozgrywce. Poza korektą trzeba jeszcze dodać napisy do 4 krótkich filmików. Dzięki kontaktowi z osobą z Rosji, która zrobiła rosyjską translację udało mi się tak przeorganizować pliki od fontów że gra uruchamia się w ok 45 sekund. Jest to wynik lepszy niż ostatnie ok. 2 minuty lecz gorszy jak bez spolszczenia (10 sekund). Niestety nie ma innego rozwiązania dla wersji Remastered. Wydaje mi się że premiera może się nieco przesunąć o jakieś 2 tygodnie (połowa czerwca).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Hikooo i 9 gości