[PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: ffgriever » 7 wrz 2009, o 07:31

@berion

Mikołaja jest 6 grudnia, a ustawiłem tego trofa na wigilię Bożego Narodzenia przecież.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: Berion » 7 wrz 2009, o 19:48

Ja tak właśnie nazywam Wigilię bo... hmm... no, ten tego, Mikołaj wtedy rózgi rozdaje. ;P
~ Primum non nocere ~

Niltinco
Posty: 13
Rejestracja: 13 mar 2009, o 15:39

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: Niltinco » 8 wrz 2009, o 09:22

W wigilię to gwiazdka przychodzi, a Mikołaj jest 6 grudnia :P. Zresztą nim łatka wyszła to pewna osoba opisała mi czym jest cractro używając przykładu właśnie z tej daty, więc nie będę cwaniaczyć wiedząc co tam jest :P.

Awatar użytkownika
sackboy
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 2009, o 19:59

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: sackboy » 8 wrz 2009, o 11:06

Witam
Na początku podziękowanie dla Was za wydanie spolszczenia. Jest REWELACYJNE. DZIĘKI.

A teraz wracam do tematu który poruszył 'Strawqens', czyli szukaniu Psich Wojowników.
Problem jest z czterema pierwszymi psami Rei, Chi, Ko, Shin.

Za pierwszym razem wygląda to następująco (prezentacja, obrazek):
1. Psi Wojownik Ko - brak psa (tylko światło takie jak na drzewie bambusowym w którym ukrywa się Chi)
2. Psi Wojownik Rei - brak psa (tylko światło takie jak na drzewie bambusowym w którym ukrywa się Chi)
3. Psi Wojownik Chi - OK
4. Psi Wojownik Shin - Chi na pustym tle

Zmieniłam kolejność i :
1. Psi Wojownik Shin - brak psa (tylko światło takie jak na drzewie bambusowym w którym ukrywa się Chi)
2. Psi Wojownik Chi - OK
3. Psi Wojownik Rei - Chi na pustym tle
4. Psi Wojownik Ko - Chi na pustym tle

Po raz kolejny zmieniłam kolejność:
1. Psi Wojownik Chi - OK
2. Psi Wojownik Ko - Chi na pustym tle
3. Psi Wojownik Shin - Chi na pustym tle
4. Psi Wojownik rei - Chi na pustym tle

Znowu zmieniłam:
1. Psi Wojownik Rei - brak psa (tylko światło takie jak na drzewie bambusowym w którym ukrywa się Chi)
2. Psi Wojownik Shin - brak psa (tylko światło takie jak na drzewie bambusowym w którym ukrywa się Chi)
3. Psi Wojownik Ko - brak psa (tylko światło takie jak na drzewie bambusowym w którym ukrywa się Chi)
4. Psi Wojownik Chi - OK

Wnioski:
1. Prezentacja Chi jest zawsze w porządku.
2. Jeśli odnajdziemy któregokolwiek psa (Rei, Shin, Ko) przed odnalezieniem Chi,
wtedy pojawia się właśnie to światło.
3. Jeśli odnajdziemy któregokolwiek psa (Rei, Shin, Ko) po odnalezieniu Chi,
wtedy pojawi się Chi na pustym tle.

Sorki za tak dużo informacji ale chciałam wszystko dokładnie opisać.
Pozdrawiam.:)

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: ffgriever » 8 wrz 2009, o 14:13

Nie przepraszaj. To znacznie zawęża pole poszukiwań.

PS. Po szybkim sprawdzeniu wygląda na to, że sam tekst jest ok. Przynajmniej postaci zgadzają się z angielską i japońską. Być może problem leży gdzieś poza tekstem (w skrypcie lub grze). Sprawdzę w każdym razie dokładnie.

Edit:
To na 100% nie jest problem naszego tekstu. Same postaci zgadzają się (et85-et89). Problem może leżeć po stronie skryptu (komendy, działania, eventy i inne pierdoły - nie chodzi mi w każdym razie o tekst). Jak będę miał chwilkę, to zagram w angielską, francuską i japońską wersję. Jeśli tam problem też wystąpił, to może być większy błąd. Jeśli nie, to problem powstał raczej w niemieckich plikach ze skryptem (właśnie niemiecki zastępowaliśmy polskim, ale same skrypty nie były nawet ruszane).

Problem jest taki, że dla tych wszystkich psów i niektórych wydarzeń z nimi, jest użyta jedna postać "set1", bez dodatkowych argumentów. Najprawdopodobniej wynik (obrazek i nazwa) zależy więc od jakiejś zmiennej w skrypcie...

To dotyczy tylko niektórych tekstów z Psimi Wojownikami (pierwszego spotkania i karmienia). Reszta używa standardowych tagów dla postaci (unikalnych). Mam nadzieję, że w którejś z pozostałych wersji ta część działa jak należy, to popodmieniam pliki i powinno działać (oprócz japońskiej, bo tam spore różnice były w większości plików).

Awatar użytkownika
sackboy
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 2009, o 19:59

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: sackboy » 8 wrz 2009, o 17:40

Wybrałam sobie wersję angielską i znowu zaczęłam szukać psich wojowników.
Wersja angielska jest OK. Wszystko tak jak powinno być. Każdy pies ma swoją 'że tak powiem' prezentację.

PS.Wersji francuskiej nie sprawdziłam.

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: ffgriever » 8 wrz 2009, o 18:47

Ok. Wielkie dzięki. Znalazłem już. Problem jest jednak w naszym tłumaczeniu.

Po prostu gdy usłyszałem "obrazek", pomyślałem, że chodzi o avatar postaci. Szukałem więc w złym miejscu. Chodzi o standardowy moment przedstawienia postaci... Czyli o miejsce, gdy na prostokątnym oknie po raz pierwszy jest wypisywane imię postaci. W części dialogów jest ok, więc musi być jakaś kolejność, po której wszystko wyświetla się jak trzeba (coś takiego nie umknęłoby mojej uwadze, zbyt dziwaczne ;) ).

W każdym razie poprawki wprowadzone (całe 10 bajtów).

Edit:
Łatka (pod tą samą nazwą i tym samym numerem wersji z dodatkiem "a") jest na serwie. Zawiera tylko poprawki do tego iksa i psich wojowników (oczywiście do aplikowania na świeżutki obraz).

klaudiusz
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2009, o 14:14

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: klaudiusz » 11 wrz 2009, o 20:07

SPOILER

Błąd: gdy złapiemy tą dużą rybę, która połknęła "klucz" będzie ona opisana jako "wielki śledź", a jak wejdziemy do wachlarza w listę złowionych ryb to już jako "łosoś olbrzymi"
Nie ma możliwości, że pomyliłem ją z inną rybą, bo na razie złowiłem tylko ją (przed nią 2 kraby)
BTW śledź to ryba morska ;)

Edit: właśnie zobaczyłem, że jak chce sprzedać kupcowi tego łososia to tam jest podpisany jako wielki śledź.

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: ffgriever » 12 wrz 2009, o 00:00

Masz rację. Nazwy ryb występują w sumie w sześciu różnych plikach. Zdaje się, że w jednym z nich ostała się absolutnie błędna nazwa (która została zmieniona od razu na początku prac, jeszcze w grudniu 2008 roku). Poprawiłem. Z nową łatką poczekamy aż coś się jeszcze zbierze.

Jestem niemalże pewien, że to jakiś błąd przy ostatecznym składaniu plików do patcha ;).

PS. U kupca korzysta z tego samego pliku co przy wyświetlaniu nazwy po złapaniu, więc w sumie nie dziwota, że i tam masz błędną nazwę.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: Berion » 12 wrz 2009, o 18:36

Cractro dla tych, którzy nie maja konsoli/gry/chęci: ;]

Jeśli nie chcesz psuć sobie zabawy, nie oglądaj. :P
>> youtube.com/watch?v=Lc5wWLZgY84

PS: przydałyby się bbc
Spoiler!
~ Primum non nocere ~


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość