Chciałbym podjąć się próby przetłumaczenia na polski Devil May Cry Hd Collection, sądzę, że mógłbym sobie poradzić, od kilku lat zajmuje tłumaczeniem anime.
Jednak potrzebuje pomocy w kwestiach technicznych, pliki gry są formacie NZB i nie wiem jak się za nie zabrać.
Devil May Cry Hd Collection
Re: Devil May Cry Hd Collection
Podczas przeglądania archiwum Zenhaxa znalazłem narzędzie do DMC 2 HD:
Do .nb:
https://web.archive.org/web/20220309220 ... =12&t=7951
Z komentarzy wynika, że pliki nbz można 7zipem otworzyć. Niestety większość tekstu jest w formacie .dds, które kryje się w pliku .bin
ten skrypt być może poradzi sobie z tym. Niby jest do dmc1, ale może zadziałać z dmc2.
https://web.archive.org/web/20220309233 ... 12&t=11155
A jak to nie zadziała, to hex editorem trzeba wyciągnąć pliki .dds i włożyć z powrotem.
Na xentaxie nie ma narzędzi do DMC hd, także lipa.
Ale za to łatwo można przetłumaczyć DMC 4 SE (Tekst + tekstury) tymi narzędziami:
https://web.archive.org/web/20220309133 ... =12&t=1141
Ale do plików ARC lepiej użyć tego:
https://residentevilmodding.boards.net/ ... ker-v0-428
tylko w pliku .bat dla dmc4 se trzeba dodać parametr -tex, żeby przekonwertować tekstury do .dds
Niby arctool tez radzi sobie z plikami gmd, w których jest tekst, trzeba dodać parametr -gmd, aby przekonwertować do i z .txt
W sumie arctool może wystarczyć do tłumaczenia.
Więc jeśli chcesz brać się za tłumaczenie DMC, najprościej będzie z 4 SE.
Do .nb:
https://web.archive.org/web/20220309220 ... =12&t=7951
Z komentarzy wynika, że pliki nbz można 7zipem otworzyć. Niestety większość tekstu jest w formacie .dds, które kryje się w pliku .bin
ten skrypt być może poradzi sobie z tym. Niby jest do dmc1, ale może zadziałać z dmc2.
https://web.archive.org/web/20220309233 ... 12&t=11155
A jak to nie zadziała, to hex editorem trzeba wyciągnąć pliki .dds i włożyć z powrotem.
Na xentaxie nie ma narzędzi do DMC hd, także lipa.
Ale za to łatwo można przetłumaczyć DMC 4 SE (Tekst + tekstury) tymi narzędziami:
https://web.archive.org/web/20220309133 ... =12&t=1141
Ale do plików ARC lepiej użyć tego:
https://residentevilmodding.boards.net/ ... ker-v0-428
tylko w pliku .bat dla dmc4 se trzeba dodać parametr -tex, żeby przekonwertować tekstury do .dds
Niby arctool tez radzi sobie z plikami gmd, w których jest tekst, trzeba dodać parametr -gmd, aby przekonwertować do i z .txt
W sumie arctool może wystarczyć do tłumaczenia.
Więc jeśli chcesz brać się za tłumaczenie DMC, najprościej będzie z 4 SE.
Re: Devil May Cry Hd Collection
Do DMC3 są narzędzia i działają w wersji na konsolę PS2. Natomiast HD Collection nie mogę nic powiedzieć, bo takiej nie posiadam.
Na emulatorze PCSX2 bardzo dobrze te gry wyglądają, nawet na średnich ustawieniach.
Na emulatorze PCSX2 bardzo dobrze te gry wyglądają, nawet na średnich ustawieniach.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 wrz 2023, o 09:08
Re: Devil May Cry Hd Collection
Narzędzia do zrobienia spolszczenia HD trzeba by zamówić u ruskich i kosztowało by to ponad 3000zł, więc odpada.
Jak wyglądałaby sprawa z wersjami na ps2?
Jak wyglądałaby sprawa z wersjami na ps2?
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 1 maja 2020, o 13:49
Re: Devil May Cry Hd Collection
Co ty gadasz? Ja już znalazłem narzędzia do HD. https://infernalwarks.boards.net/board/ ... ledge-base
Re: Devil May Cry Hd Collection
Narzędzia do zrobienia spolszczenia HD trzeba by zamówić u ruskich i kosztowało by to ponad 3000zł, więc odpada.
Jak wyglądałaby sprawa z wersjami na ps2?
Narzędziami do modów - https://infernalwarks.boards.net/thread ... s-beginner
Z testów jakie przeprowadziłem w zeszłym roku na wersji konsolowej PS2 i PC wynika, że się da, tylko musisz mieć skilla.
Na PS2 jest trudniej, mniejszy rozmiar zasobów gfx oraz kompresje plików.
Test pliku gfx TIM-2 z wersji PS2:
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 wrz 2023, o 09:08
Re: Devil May Cry Hd Collection
Jednak nie jestem w stanie ogarnąć spraw technicznych.
Dlatego, czy jest ktoś, kto byłby w stanie to ogarnąć, natomiast ja zająłbym się jedynie tłumaczeniem teksu?
Dlatego, czy jest ktoś, kto byłby w stanie to ogarnąć, natomiast ja zająłbym się jedynie tłumaczeniem teksu?
Re: Devil May Cry Hd Collection
Znowu natknąłem się na coś ciekawego.
Nie testowałem, ale chyba tymi narzędziami można przynajmniej przetłumaczyć DMC 1 i DMC2 (są również proste do użycia):
skrypt quickbms do plików bin (napisy) w DMC 2: https://web.archive.org/web/20230429095 ... f=7&t=8038
pliki nb z DMC2: https://web.archive.org/web/20220309220 ... =12&t=7951
Skrypt quickbms do plików .itm, .dat, .ip2, .t32, .tm2, .bnd, .bin: .itm z DMC1: https://web.archive.org/web/20230429103 ... 12&t=11155
Skrypt wklej do notatnika i zapisz z rozszerzeniem .bms
(Widzę, że do dmc2 też działa)
Warte uwagi cytaty z forum odnośnie plików gry oraz napisów:
"There's a lot of texts in textures(DDS), including ALL subtitles, so use some texture/DDS ripper. Subtitles are in edm_*_e.bin files, note that "_e." means English resources"
".nbz files are just zip containers."
"I'm not certain, but you may have to use reimport 2 cause the output dds files could differ from dds you edit and resave with standard format." (Odnoście plików bin z pierwszego linku)
"DO Not Change DDS Size and DDS type Under Any Position"
Przeczytaj instrukcję dot. "reimport mode" w QuickBMS, aby z powrotem zaimportować plik. Do tego możesz też użyć załączonego pliku .bat.
A w skrócie:
- plik musi mieć taki sam rozmiar lub mniejszy;
- importowanie plików wygląda tak: 1) wybierz skrypt, 2) wybierz oryginalny plik, 3) wybierz pliki do podmiany w takiej samej strukturze, w jakiej zostały wyciągnięte z archiwum, czyli z uwzględnieniem powstałych folderów.
tekst z napisów po wyeksportowaniu wygląda tak:

//Metoda Special K
Poza tym widzę, że dużo modów podmieniających tekstury opiera się na użyciu Special K i jego funkcji "inject textures". Więc też można zrobić tą metodą spolszczenie.
Tu poradnik do modowania tekstur za pomocą special K: https://www.youtube.com/watch?v=84FKEPexLS8
Tylko zamiast robić tak, jak na filmie, wewnątrz folderu z grą zrób trzy foldery: "SK_RES\inject\textures" i wrzuć tam teksturę.
Jak będziesz chciał udostępnić innym swoje spolszczenie to wtedy musisz plik .dll z special K oraz folder "SK_RES" udostępnić i osoby instalujące spolszczenie nic nie będą musiały dodatkowego robić, np. samemu instalować Special K.
Nie testowałem, ale chyba tymi narzędziami można przynajmniej przetłumaczyć DMC 1 i DMC2 (są również proste do użycia):
skrypt quickbms do plików bin (napisy) w DMC 2: https://web.archive.org/web/20230429095 ... f=7&t=8038
pliki nb z DMC2: https://web.archive.org/web/20220309220 ... =12&t=7951
Skrypt quickbms do plików .itm, .dat, .ip2, .t32, .tm2, .bnd, .bin: .itm z DMC1: https://web.archive.org/web/20230429103 ... 12&t=11155
Skrypt wklej do notatnika i zapisz z rozszerzeniem .bms
(Widzę, że do dmc2 też działa)
Warte uwagi cytaty z forum odnośnie plików gry oraz napisów:
"There's a lot of texts in textures(DDS), including ALL subtitles, so use some texture/DDS ripper. Subtitles are in edm_*_e.bin files, note that "_e." means English resources"
".nbz files are just zip containers."
"I'm not certain, but you may have to use reimport 2 cause the output dds files could differ from dds you edit and resave with standard format." (Odnoście plików bin z pierwszego linku)
"DO Not Change DDS Size and DDS type Under Any Position"
Przeczytaj instrukcję dot. "reimport mode" w QuickBMS, aby z powrotem zaimportować plik. Do tego możesz też użyć załączonego pliku .bat.
A w skrócie:
- plik musi mieć taki sam rozmiar lub mniejszy;
- importowanie plików wygląda tak: 1) wybierz skrypt, 2) wybierz oryginalny plik, 3) wybierz pliki do podmiany w takiej samej strukturze, w jakiej zostały wyciągnięte z archiwum, czyli z uwzględnieniem powstałych folderów.
tekst z napisów po wyeksportowaniu wygląda tak:

//Metoda Special K
Poza tym widzę, że dużo modów podmieniających tekstury opiera się na użyciu Special K i jego funkcji "inject textures". Więc też można zrobić tą metodą spolszczenie.
Tu poradnik do modowania tekstur za pomocą special K: https://www.youtube.com/watch?v=84FKEPexLS8
Tylko zamiast robić tak, jak na filmie, wewnątrz folderu z grą zrób trzy foldery: "SK_RES\inject\textures" i wrzuć tam teksturę.
Jak będziesz chciał udostępnić innym swoje spolszczenie to wtedy musisz plik .dll z special K oraz folder "SK_RES" udostępnić i osoby instalujące spolszczenie nic nie będą musiały dodatkowego robić, np. samemu instalować Special K.
Re: Devil May Cry Hd Collection
cześć, dzieje się coś w sprawie tego tłumaczenia czy porzucone?
- Struś kasztan
- Posty: 25
- Rejestracja: 10 mar 2023, o 08:03
Re: Devil May Cry Hd Collection
Cokolwiek by się nie działo, życzę powodzenia przy tłumaczeniu losowego regału z książkami i czym jest branzoleta, której nikt nie zdobył XD
Wróć do „Pomoc przy projektach”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości