[PC] Five Magical Amulets

Szukasz betatestera, korektora, grafika, itp?
Tutaj napisz ogłoszenie^^
Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

[PC] Five Magical Amulets

Postautor: mendosa » 17 lis 2008, o 22:23

Dwa lata temu postanowiłem się zająć spolszczeniem darmowej, amatorskiej przygodówki - Five Magical Amulets, autorstwa Czeskiego Off Studio. Jak postanowiłem, tak zrobiłem :) . Zorganizowałem grupę tłumaczy, tłumacze grę przetłumaczyli, (ja coś tam też). Zrobiłem "mix-up", potem nastąpiła korekta - główny tłumacz (Zebius z AZ) i ja ugrzęźliśmy na tym etapie. Korekta całości została wykonana dwa razy, mimo tego wciąż znajdowałem jakieś błędy. Utrudnieniem jest to, że opisy przedmiotów są kodowane do zapisów stanu gry, więc nawet jeśli je zmienimy, to aby ocenić zmianę, musimy brnąć od początku gry ... około 10 razy dochodziłem do mniej więcej jednej trzeciej gry ... w lutym się poddałem (wymusiły to także inne zadania, związane z obowiązkami na AZ). Jesteście dla mnie ostatnią deską ratunku ;) . Podaję link do ściągnięcia gry:

Five Magical Amulets

Oczywiście, jeżeli ktokolwiek pomoże w testach, znajdzie się na "liście płac" ;) . Po przejściu gry (ani mi się ważyć wcześniej XD ), śmiałków zapraszam na PW - wyślę źródło, tekst tłumaczony i jakieś tam wytyczne techniczne i merytoryczne. Dobrej zabawy życzę :D .
N.E.M.O.

twig

Re: [PC] Five Magical Amulets

Postautor: twig » 10 lut 2009, o 20:20

Chciałbym zapytać, jak wygląda strona techniczna przedsięwzięcia? W jaki sposób importujesz zmieniony tekst? Masz źródła gry i za każdym razem kompilujesz paczki z zasobami?

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [PC] Five Magical Amulets

Postautor: bemberg » 10 lut 2009, o 23:24

Jako iż mendosa ostatnio niezbyt często odwiedza naszę rozbawione grono, a chciałbym żebyś był zawsze szczęśliwy i powiadomiony ;p Informuje Cię iż posiadał kod źródłowy gry :)
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

twig

Re: [PC] Five Magical Amulets

Postautor: twig » 11 lut 2009, o 00:08

Kurczę :/ Dzięki za info, o poinformowany :]
Miałem nadzieję, że jednak rozwiązali ten problem inaczej. Ale skoro mieli kod źródłowy, to dlaczego nie ułatwili sobie życia i nie zmodyfikowali go trochę, aby ułatwić testy? Wystarczyło dodać jakąś zmieniarkę lokacji, dodać sobie wszystkie przedmioty czy bezczelnie zmieniać ręcznie wartości zmiennych. Tyle ciekawych możliwości, a oni męczyli się z przechodzeniem gry po 10 razy, żeby sprawdzić czy teksty pasują do kontekstu :|

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Five Magical Amulets

Postautor: mendosa » 14 mar 2009, o 14:15

O kruca, dopiero po miesiącu się zorientowałem, że ktoś się tu dopisał. :D .

Muszę zaprzeczyć - nie, nie mieliśmy kodu źródłowego, ani też nikt z nas nie prosił o ten kod, bo nikt nie ma pojęcia, jak w nim grzebać - więc po co grzebać? Dostaliśmy plik tekstowy, który wystarczyło umieścić w katalogu gry - w celu sprawdzenia, jak prezentują się dokonane zmiany. Jak mówiłem, projekt jest już ukończony, a ponieważ moja rola na AZ zmalała, najprawdopodobniej do świąt wykonam kilka "technicznych" korekt i pliki pofruną do autorów gry.
N.E.M.O.

twig

Re: [PC] Five Magical Amulets

Postautor: twig » 14 mar 2009, o 14:27

I to jest baardzo ciekawa widomość - ciekawe, czy takie działanie gry (ładowanie tekstu z zewnętrznego pliku, zamiast tego spakowanego w plikach z zasobami) jest domyślne dla wszystkich gier korzystających z Wintermute, czy też autorzy sami dodali taką możliwość w swojej grze. Trzeba to obadać ;)

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Five Magical Amulets

Postautor: mendosa » 15 mar 2009, o 13:42

W obydwu grach Off Studio, przy których pracowałem - istniała taka możliwość. Jeśli dobrze zrozumiałem, chcesz badać wszystkie gry bazujące na WinMute? Kurde, chłopie nudzisz się, czy co ;) . Najprościej sprawdzić forum Wintermute, lub np. pociągnąć demo "Art of Murder: Sztuka Zbrodni" i przeprowadzić test, co bezzwłocznie uczynię.
N.E.M.O.

twig

Re: [PC] Five Magical Amulets

Postautor: twig » 15 mar 2009, o 15:18

Jeśli dobrze zrozumiałem, chcesz badać wszystkie gry bazujące na WinMute?
Bez przesady ;) Sprawdziłem na grze Dirty Split - działa :D

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Five Magical Amulets

Postautor: mendosa » 15 mar 2009, o 16:52

Dirty Split - mocny horrorek :) . No to ja już nie sprawdzam AoM, bo po kiego - widać jest to norma dla WInMute, aczkolwiek, trzeba na to zwrócić uwagę - testowaliśmy tylko "darmówki", zatem nie wiadomo, czy w produktach komercyjnych jest tak samo.
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Five Magical Amulets

Postautor: mendosa » 9 lut 2010, o 11:06

Projekt jest już ukończony, więc temat można zamknąć. Oficjalne info pojawi się w odpowiednim temacie, gdy tylko autorzy gry udostępnią jej spolszczoną wersję.
N.E.M.O.


Wróć do „Pomoc przy projektach”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości