Edycja tim

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
uzin2
Posty: 13
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 20:00

Edycja tim

Postautor: uzin2 » 21 kwie 2012, o 14:54

Witam, próbowałem edytować tim na próbę i wsadzić go ponownie do romu, ale nie wychodzi to do końca poprawnie. Mam plik z czcionką który wygląda tak że są dwa rzędy liter, górny i dolny. Gdy w phososhopie edytuje litery z obydwu rzędów, a potem wsadzam ponowie do romu to nesedit widzi zmiany tylko w górnym rzędzie, w dolnym nic się nie zmienia. W ogóle gdy chcę wsadzić tim za pomocą snes edit to ten się zawiesza, przy innych timach z tej samej gry wszystko idzie ok ale w przypadku tego z czcionką zawiesza się tzn. wyglada tak jakby ladowal wszystko od początku i gdy dochodzi do ekranu z helpem już dalej nic nie da się zrobić. Z ponownym włożeniem tima poradziłem sobie za pomocą timviewer ale gdzy chce sprawdzić zmiany na snesedit to tak jak pisałem zmiany są tylko w górnym rzędzie liter. Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Edycja tim

Postautor: Berion » 22 kwie 2012, o 15:47

Czy po ponownym włożeniu tej felernej grafiki gra nie zawiesza się w miejscu gdzie wczytywany jest ten plik i oczywiście czy poprawnie wyświetla tą czcionkę? Nie wiem na czym może polegać Twój problem ze SNES-Edit (to nie jest "nesedit"...), ale jeśli wszystko z grą w porządku to wyjmuj i wkładaj *.tim-y za pomocą TIM Viewer, to znacznie lepszy i wygodniej program ze względu na system skryptów.

PS: To nie jest rom, a obraz płyty...
~ Primum non nocere ~

uzin2
Posty: 13
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 20:00

Re: Edycja tim

Postautor: uzin2 » 22 kwie 2012, o 18:14

dzięki za odp. już wczoraj Iskkos mi pomógł i wszytko jest ok, okazało się że faktycznie za pomocą timviewer wszystko idzie dobrze.

-- 25 kwi 2012, o 18:10 --

Jest jeszcze jeden problem podczas edycji tima, edytuje tim w photoshopie, do kolorów urzywam próbnika aby nie dodać przypadkiem jkiegoś koloru, potem zapisuje plik i podmieniam go w romie, ale dalej w grze wyświetlany jest "stary" tim, porównałem właściwości obu timów w timviewerze, wszystko jest takie samo poza trzema pozycjami

lenght of the clut data oryginał 524, edytowany 44
number of cluts oryginał 16, edytowany 1
clut data oryginał 512, edytowany 32

ktoś wie co zrobić aby zapisać to prawidłowo, może lepszy jest jakiś inny program?

-- 25 kwi 2012, o 19:23 --

@ problem rozwiązany, trzeba pozmieniać ustawienia, włożyłem edytowany tim do gry ale nie wyświetla go dobrze, napisy są jakby wyblakłe, a części wogóle nie widać, ktoś coś poradzi?

nowy tim jest kilka bajtów większy może to jest problem?

-- 26 kwi 2012, o 20:02 --

problem rozwiązany, mam prośbę: może ktś wie jaka to może być czcionka lu zna podobną?

Obrazek

twig

Re: Edycja tim

Postautor: twig » 26 kwie 2012, o 19:32

Ta czcionka jest bardzo podobna do Lorenzo Swash:

Obrazek

ITC Zapf Chancery Italic jest jeszcze bardziej podobna - a może nawet identyczna:

Obrazek

uzin2
Posty: 13
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 20:00

Re: Edycja tim

Postautor: uzin2 » 26 kwie 2012, o 20:01

no wygląda na to że tak :) wielkie dzięki kolego, co do edycji timów to co polecacie, zabawę ze składaniem polskich wyrazów z liter które mamy w oryginalnych grafikach czy lepiej użyć czcionek? Twig jak znalazłeś tę czcionkę?

twig

Re: Edycja tim

Postautor: twig » 26 kwie 2012, o 20:07

Znalazłem ją w internecie - widziałem podobną już wcześniej.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Edycja tim

Postautor: Berion » 1 maja 2012, o 23:00

Składanie wyrazów z liter to mordęga. W Okami wszystko co nie jest dialogiem składałem w taki właśnie sposób i nie raz miałem ochotę mordować. ;) Jeśli masz czcionkę bardzo podobną jak wyżej to nie widzę powodu aby jej nie użyć (tak np. zrobiliśmy z ffg w FF12 i nikt tego nawet nie zauważył ;P).

Co do edycji TIMto Twój sposób również jest masochizmem, który u większości osób bierze się z tutoriali dla platform 8/16 bitowych i zabawą tile edytorami. Ja polecam Ci zrobić tak:
1. spisać wszystkie dane dotyczące bitmapy clut itd. (to jest arcy ważne).
2. zapisać potem bitmapę jako 24bit z 24bit clut (fotoszopka robi to automatycznie).
3. po skończonej edycji zapisać jako PNG 16, 8 lub 4bit (zależnie od tego ilu bitowy ma być docelowy TIM).
4. otworzyć ten PNG i zapisać jako TIM.

Dlaczego tak? Ponieważ Photoshop kiepsko redukuje kolory i prostszym/szybszym rozwiązaniem jest posłużenie się pluginem do webowego PNG.

A jeśli chcesz coś profesjonalnego to zainteresuj się OPTPiX Image Studio for PS2. Perfekcyjne redukuje kolory i ma wiele ciekawych funkcji przydatnych przy exporcie grafiki dla PSX i PS2. Ostrzegam jednak, że licencji ot tak sobie nie zdobędziesz i program w tamtym czasie kosztował około 3000$. Oczywiście są też inne drogi by wejść w jego posiadanie, ale ja do złego nie namawiam. ;)
~ Primum non nocere ~

uzin2
Posty: 13
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 20:00

Re: Edycja tim

Postautor: uzin2 » 2 maja 2012, o 17:13

Faktycznie zabawa tile edytorem to zabójstwo, ja właśnie robie to photoshopem tyle ze ściągnąłem pluginy do obsługi tim, robiłem tak ze to co się dało zrobić na timie robiłem bezpośrednio na nim, a z bardziej skomplikowanymi obrazami (cieniowanie itp.) konwertowałem na RGB potem edycja i powrotnie konwersja na tim, z tym przejściowym png nie próbowałem a pewnie daje to lepsze efekty, dzięki za podpowiedź.


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości