Narzędzie do edycji NDS.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Narzędzie do edycji NDS.
Witam. Poszukuję hex edytora lub ekstraktora pod platformę NDS z obsługą plików .nds i .nfo. Chciałbym spolszczyć grę Naruto: Path of the Ninja (U). Snes Edit nie działa. Dziękuje i pozdrawiam.
- Grahf Wiseman
- Tłumaczeniowy męczennik
- Posty: 646
- Rejestracja: 11 cze 2008, o 22:13
Re: Narzędzie do edycji NDS.
1 http://www.romhacking.net/utils/455/
2 plik nfo - otwiera sie w notatniku i nie ma nic wspolnego z gra.
2 plik nfo - otwiera sie w notatniku i nie ma nic wspolnego z gra.
Run to the bedroom, in the suitcase on the left, you'll find my favorite axe. Don't look so frightened, this is just a passing phase, one of my bad days.
Re: Narzędzie do edycji NDS.
Ekstraktor do plików nfo ;pWitam. Poszukuję hex edytora lub ekstraktora pod platformę NDS z obsługą plików .nds i .nfo. Chciałbym spolszczyć grę Naruto: Path of the Ninja (U). Snes Edit nie działa. Dziękuje i pozdrawiam.
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.
Re: Narzędzie do edycji NDS.
Szczerze polecam
- Dsbuff [ http://gbatemp.net/index.php?download=3443 ]
- Dslazy [ http://gbatemp.net/index.php?download=767 ]
Oba ww. programy rozbijają pliki o rozszerzeniu .nds na pliki składowe i to w sumie tyle, jeśli chodzi o to co powinno się wiedzieć na początek. ;D
- Dsbuff [ http://gbatemp.net/index.php?download=3443 ]
- Dslazy [ http://gbatemp.net/index.php?download=767 ]
Oba ww. programy rozbijają pliki o rozszerzeniu .nds na pliki składowe i to w sumie tyle, jeśli chodzi o to co powinno się wiedzieć na początek. ;D
Jak wabił się pies Piłsudskiego?
Odp:"Pies"
Odp:"Pies"
Re: Narzędzie do edycji NDS.
Coraz lepiej mi idzie :D
Tylko jest problem w kodowaniu plików - nie wiem jak otworzyć te pliki:
EDIT:
Z pomocą Kochatak udało mi się wydobyć to:
Co powinienem z tym zrobić ?
EDIT2:
Hex edytor nie rozpoznaje takich wartości - 828E8289828E828A (pojawiają się jako kropki) i nie może wyszukać angielskiego tekstu za pomocą realtive(? xD). Jakieś wskazówki ?
Tylko jest problem w kodowaniu plików - nie wiem jak otworzyć te pliki:
EDIT:
Z pomocą Kochatak udało mi się wydobyć to:
Kod: Zaznacz cały
61 - a
41 - A
62 - b
69 - i
73 - s
75 - u
45 - E
4E - K
6F - o
6E - n
6D - m
68 - h
72 - r
75 - u
67 - g
48 - H
4E - N
74 - t
53 - S
6B - k
65 - e
4C - L
79 - y
4A - J
47 - G
54 - T
7A - z
47 - G
57 - W
4B - K
5A - Z
59 - Y
44 - D
63 - c
4F - O
62 - b
74 - t
EDIT2:
Hex edytor nie rozpoznaje takich wartości - 828E8289828E828A (pojawiają się jako kropki) i nie może wyszukać angielskiego tekstu za pomocą realtive(? xD). Jakieś wskazówki ?
Re: Narzędzie do edycji NDS.
Czytnij sobie Waść pierwszy z brzegu tutorial "o romhackingu". Pierwszy post przemilczmy. ;]
~ Primum non nocere ~
Re: Narzędzie do edycji NDS.
Berion, przeczytałem 3 artykułu dotyczące romhackingu i żaden nie zawiera informacji na temat dekompresji Shift-JIS. Nie zawierają również programów do edycji skompresowanego tekstu, więc nie ma o czym mówić ^^ Próbowałem zrobić własną tablice Shift-JIS na 3 sposoby, ale żadna nie zadziałała. Bez zaawansowanych narzędzi się nie obejdzie.
Re: Narzędzie do edycji NDS.
Shift-JIS to nie kompresja, tylko jeden ze standardów kodowania japońskich znaków.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj
Re: Narzędzie do edycji NDS.
Może wiesz jak odkodować Shift-JIS ? Gra jest w angielskiej wersji językowej. Próbowałem już takich tablic. Żadna nie działa:
Kod: Zaznacz cały
0x41=A
0x42=B
0x43=C
0x61=a
0x62=b
0x63=c
(...)
Kod: Zaznacz cały
Tabulator:
00=A
01=B
02=C
1A=a
1B=b
1C=c
(...)
Kod: Zaznacz cały
%30%78%36%31=a
%30%78%34%32=B
%30%78%36%32=b
%30%78%34%33=C
%30%78%36%33=c
(...)
Re: Narzędzie do edycji NDS.
Szczerze wątpię, żeby angielska wersja używała japońskiego kodowania, ale tu jest kompletna tablica Shift-JIS:
http://www.romhacking.net/docs/179/
Przy okazji, format pierwszej i ostatniej tablicy jest skopany. Zapis z 0x albo % jest nieprawidłowy.
Skąd w ogóle pomysł, że gra używa Shift-JIS?
http://www.romhacking.net/docs/179/
Przy okazji, format pierwszej i ostatniej tablicy jest skopany. Zapis z 0x albo % jest nieprawidłowy.
Skąd w ogóle pomysł, że gra używa Shift-JIS?
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości