[PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
dzaggiel
Posty: 58
Rejestracja: 2 sie 2013, o 13:30

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: dzaggiel » 20 mar 2018, o 23:18

Nie śmieszny fakt: Otóż tyle kontentu nie zostało dodanego do gry:

https://i.imgur.com/1EIlvMZ.png oraz
Obrazek

Dodam tylko że są to teksty które już miały nagrane dialogi i zostały dodane do gry lecz nie zostały wykorzystane w grze. Jest tego więcej w plikach natomiast pozostałe dialogi / audiologi nie zostały już nagrane a tylko spisane. Niektóre dialogi pojawiały się w plikach w formie wersjonowania od np. a-h gdzie "b" było wersją finalną. Smuci fakt że ta zawartość została usunięta z gry tym bardziej że została stworzona a nawet zaimplementowana. Zadałem pytanie twórcy gry niestety odpowiedzi nie otrzymałem.

Lknd
Posty: 25
Rejestracja: 17 wrz 2016, o 13:21

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: Lknd » 21 mar 2018, o 19:01

@dzaggiel

Napisy na plakatach, ścianach, podłodze będą tłumaczone ? I czy tworząc osobne spolszczenie do nie-remastered będziesz musiał zaczynać wszystko od nowa?

dzaggiel
Posty: 58
Rejestracja: 2 sie 2013, o 13:30

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: dzaggiel » 21 mar 2018, o 21:58

Wszystko co twórcy zaimplementowali pod pokazywanie napisów będzie przetłumaczone. Seria Bioshock w większości daje możliwość pokazywania napisów na plakatach, ścianach itp więc tak będzie to przetłumaczone a nawet już jest :p Co do wersji nie-remastered nie będę zaczynał niczego od nowa gdyż tłumaczenie będę miał. Muszę podejrzeć tylko jak wygląda struktura plików więc jedyna praca to będzie przeniesienie tekstów do plików z nie-remastera.

Lknd
Posty: 25
Rejestracja: 17 wrz 2016, o 13:21

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: Lknd » 22 mar 2018, o 17:06

To za miesiąc sobie pogram z tym spolszczeniem, hihihi.

dzaggiel
Posty: 58
Rejestracja: 2 sie 2013, o 13:30

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: dzaggiel » 25 mar 2018, o 19:09

Chciałem wraz z początkiem nowego miesiąca zacząć przenosić teksty do plików z gry lecz raczej się nie wyrobię. Myślę że dopiero jakoś w okolicach 2-3 tygodni zakończę pierwszą korektę i przystąpię do przenoszenia tekstów. Same przenosiny nie powinny zająć zbyt długo 2-3 dni do tygodnia to max. Testy raczej mogą się zacząć dopiero jakoś w maju ewentualnie pod koniec kwietnia. Nie chcę tutaj podawać dat itp ale spolszczenie może się ukazać jakoś dopiero wraz z początkiem wakacji lub nieco wcześniej.

dzaggiel
Posty: 58
Rejestracja: 2 sie 2013, o 13:30

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: dzaggiel » 16 kwie 2018, o 20:50

Dawno mnie tu nie było bo jak mówiłem kończyłem pierwszą korektę. W tym momencie jestem na etapie testów pierwszego DLC czyli Próby Obrońcy. Jak na razie przeniesione są wszystkie teksty prócz dialogów i informacji przekazywanych przez grę, graczowi. Teraz testuję pierwszy dodatek i tworzę na bieżąco drugą korektę dla niego. Dzielę się kilkoma screenami.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dość poważną sprawą jest to że po podmianie fontów ze spolszczenia od Cenegi i usunięciu 3 plików cache z którymi gra nie chciała się uruchomić sama gra startuje bardzo długo ok. 1,40 min (mówię tutaj o wersji Remastered). Zapewne stara wersja uruchamiać się będzie od razu. Nie wiem czy jest możliwość aby gra uruchamiała się szybciej wydaje mi się że nie.

dzaggiel
Posty: 58
Rejestracja: 2 sie 2013, o 13:30

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: dzaggiel » 21 kwie 2018, o 21:47

Witam jak przebiegają dalsze prace?
Można powiedzieć że skończyłem drugą korektę pierwszego dodatku Protector Trials i zacząłem przenosić dialogi z Minerva's Den do plików. Dodam tylko że same dialogi do pierwszego dodatku były już przetłumaczone przez Cenegę. Ja przetłumaczyłem tylko elementy menu dodatku, opisy map, zadania, wiadomości przy ładowaniu map oraz informacje które są kierowane przez grę w stronę gracza. Tutaj możecie zobaczyć jak prezentuje się prawie finalna wersja pierwszego dodatku.
https://youtu.be/9zepgLuZq-4

dzaggiel
Posty: 58
Rejestracja: 2 sie 2013, o 13:30

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: dzaggiel » 29 kwie 2018, o 20:33

Aktualizacja prac na dzień dzisiejszych:
Właśnie skończyłem przenosić wszystkie dialogi do plików gry. Zrobiłem również drugą korektę dialogów a to dzięki wypakowanym w tym tygodniu plikom dźwiękowym z dialogami. Bardzo pomogły mi one zdobyć prędkość narracji no i sam charakter wypowiedzi. Od jutra zaczynam testy :) Znalazłem również fajną stronę dotyczącą BioShocka z której również korzystałem. http://www.rapturearchives.org/php/museum.php

dzaggiel
Posty: 58
Rejestracja: 2 sie 2013, o 13:30

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: dzaggiel » 8 maja 2018, o 22:00

Wrzucam kilka screenów ;]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak jak wspominałem wcześniej testuję i nakładam poprawki. W tym momencie koryguję teksty aby mieściły się w czarnym tle odpowiedzialnym za dialogi. Błędy widać na dodanych screenach. Większość dialogów wychodzi poza ramki co niezbyt estetycznie wygląda. Następny etap to poprawa tekstów zawartych w dziennikach oraz sprawdzenie wyglądu podpowiedzi. Końcowy etap to dodanie tłumaczeń do dwóch nowych filmików i integracja z instalatorem. Także być może z początkiem czerwca będzie można już grać ;]

dzaggiel
Posty: 58
Rejestracja: 2 sie 2013, o 13:30

Re: [PC] Bioshock 2 Minerva's Den

Postautor: dzaggiel » 16 maja 2018, o 20:34

Aktualizacja prac:
Właśnie skończyłem dopasowywanie dialogów oraz nagrań do ramki odpowiedzialnej za wyświetlanie ich. W tym momencie mogę zająć się bardziej przyjaznymi elementami jak sprawdzanie opisów, podpowiedzi i nakładanie drobnych korekt przy rozgrywce. Poza korektą trzeba jeszcze dodać napisy do 4 krótkich filmików. Dzięki kontaktowi z osobą z Rosji, która zrobiła rosyjską translację udało mi się tak przeorganizować pliki od fontów że gra uruchamia się w ok 45 sekund. Jest to wynik lepszy niż ostatnie ok. 2 minuty lecz gorszy jak bez spolszczenia (10 sekund). Niestety nie ma innego rozwiązania dla wersji Remastered. Wydaje mi się że premiera może się nieco przesunąć o jakieś 2 tygodnie (połowa czerwca).


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości