[SNES] Chrono Trigger

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
mziab
Posty: 467
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 20 wrz 2012, o 19:14

Podaj jeszcze sumę kontrolną (może być md5 albo crc32) romu przed i po nałożeniu łatki.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Czupur
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2012, o 20:01

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Czupur » 20 wrz 2012, o 21:48

Tak z ciekawości, po co Ci prawidłowa suma kontrolna w romie który i tak otwierasz emulatorem na komputer? W moim przypadku przy nieprawidłowej sumie kontrolnej romy się nie włączały, ale tak jak mówi mziab, to że suma kontrolna jest nieprawidłowa na emulatorach na PCty raczej nie ma żadnego wpływu na samą grę.

uniden
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 00:49

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: uniden » 21 wrz 2012, o 00:52

ciotka-klotka chyba jestem omkły bo nie potrafię znaleść działającego chrono triggera w necie, za kazdym razem po wrzuceniu spolszczenia pozostaje czarny ekran
Podaj jeszcze sumę kontrolną (może być md5 albo crc32) romu przed i po nałożeniu łatki.
Nie wiem dokładnie o co ci chodzi bo zielony jestem

ale przed patchem i po patchu waga pliku się nie zmienia i wynosi 4 194 816bajtów

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 467
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 21 wrz 2012, o 09:34

Jeśli wynosi 4 194 816 bajtów, nic dziwnego, że nie chodzi. Usuń nagłówek, potem nałóż łatkę. Prawdopodobnie usuwałeś nagłówek po nałożeniu i stąd problem. Przy okazji, sumy kontrolne możesz sprawdzić na przykład za pomocą HashCalca.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

uniden
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 00:49

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: uniden » 21 wrz 2012, o 22:42

dzięki za pomoc, pewnie gdybym był bardziej kumaty to nie potrzeba by było prawie całej strony na jeden problem

Anyways dzięki jescze raz, wreszscie moge sprawdzic czy chrono trigger to naprawde kultowy jRPG =)

Czupur
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2012, o 20:01

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Czupur » 6 paź 2012, o 14:58

Mziab, możesz mi powiedzieć w jaki sposób albo skąd ten emulator bierze nazwy do romów? Przykładowo rom Tales of Phantasia nazywa się "ToP Polish (C)DeJap" a Wonder Project J to "?????J?" Emulator ten posiada też funkcję szukania okładek dla romów, i w oryginalnym romie Wonder Project J rom nazywa się normalnie i emulator znajduje okładkę, a po nałożeniu łatki rom nazywa się "?????J?" i nie może odnaleźć okładki. Nie wiem skąd on bierze te nazwy, chyba jakoś szuka je w romie. Gdybyś wiedział w jaki sposób dostać się do romu/twojej łatki i to zmienić, to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

PS Tak samo np dlaczego ten emulator nazywa Zeldę "Legend of Zelda, The - A Link to the Past" a nie "The Legend of Zelda - A Link to the Past"?

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 467
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 6 paź 2012, o 15:18

Każdy rom ma wewnętrzną nazwę. Jeśli poszukasz jej za pomocą hexedytora, powinieneś znaleźć. Pamiętaj przy tym, że tego typu zmiany wpływają na sumę kontrolną. Ponadto ToP to największy rom na SNES-a i jest zapisany w nietypowy sposób. Z tego, co pamiętam suma kontrolna i cały wewnętrzny nagłówek są w nim zapisane dwa razy w różnych miejscach.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

okm18
Posty: 9
Rejestracja: 1 wrz 2012, o 21:30

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: okm18 » 18 paź 2012, o 08:51

Witam, chciałbym się spytać czy ktoś planuję zrobienie spolszczenie do Chrono Trigger na DS'a?

Awatar użytkownika
greenmag
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź 2008, o 15:56
Grupa: Midgar Translations
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: greenmag » 18 paź 2012, o 22:43

Witam, chciałbym się spytać czy ktoś planuję zrobienie spolszczenie do Chrono Trigger na DS'a?
poczytaj kilka wypowiedzi wstecz a się dowiesz

Gregoreo
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2011, o 15:45

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Gregoreo » 6 lip 2013, o 16:58

Witam serdecznie :)
Czy mógłbyś już różne poprawki, które przez ten cały czas uwzględniłeś w "plikach roboczych" wydać w postaci nowej wersji łatki? ;)


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości