Strona 1 z 1

[PSP] The Sims 2

: 4 gru 2022, o 13:56
autor: Anonka
Witam, niedawno zaczęłam planować spolszczenie do The Sims 2 na PSP, ale nie mam pojęcia gdzie i jak zapisany jest tekst w tej grze. Z tego co udało mi się ustalić, większość plików tej gry to pliki .elf, ale i tak nie wiem co z takimi plikami mogę zrobić i co w nich się znajduje.

Pliki zamieszczam na mediafire bo są za duże żeby dodać je jako załącznik.

Re: [PSP] The Sims 2

: 4 gru 2022, o 21:33
autor: ikskoks
Wszystkie pliki z tekstem powinny się znajdować w archiwum PSP_GAME\USRDIR\pathcache.bin

Można je otworzyć za pomocą tego skryptu http://aluigi.altervista.org/bms/sims2_psp.bms
oraz quickbms http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm

Przykładowo, trochę tekstu jest w wypakowanym pliku \0\8915\9774.res
https://i.imgur.com/qjkeoKH.png


Ale mimo to, nie brałbym się za ten projekt. Bez lepszych narzędzi takie tłumaczenie w hex edytorze nie ma sensu.

Re: [PSP] The Sims 2

: 4 gru 2022, o 22:26
autor: Anonka
Wszystkie pliki z tekstem powinny się znajdować w archiwum PSP_GAME\USRDIR\pathcache.bin

Można je otworzyć za pomocą tego skryptu http://aluigi.altervista.org/bms/sims2_psp.bms
oraz quickbms http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm

Przykładowo, trochę tekstu jest w wypakowanym pliku \0\8915\9774.res
https://i.imgur.com/qjkeoKH.png


Ale mimo to, nie brałbym się za ten projekt. Bez lepszych narzędzi takie tłumaczenie w hex edytorze nie ma sensu.
Niech ci Pan Bóg w dzieciach wynagrodzi. Ale czy nie ma jakichś "lepszych narzędzi", gdzie mogłabym wszystko przetłumaczyć?

Re: [PSP] The Sims 2

: 4 gru 2022, o 23:41
autor: ikskoks
Do The Sims 2 na PSP niestety nie ma.

Ale do innych gier są. Jednym z takich narzędzi jest kuriimu https://github.com/FanTranslatorsInternational/Kuriimu2

A tutaj lista wspieranych gier https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0