[PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Wszelkie projekty niedokończone i opuszczone. Wiele z nich można dokończyć, jeżeli nie chce się zaczynać tłumaczenia od zera.
Awatar użytkownika
Robinxon
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2009, o 12:34

[PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: Robinxon » 30 lip 2009, o 13:06

27 lipca 2009 rozpocząłem tłumaczenie mojej ulubionej gry na PSX. Nie sprawia mi ono większych problemów, więc nie zamierzam przestać nad nim pracować. Niestety nie ma polskich znaków, ponieważ nie potrafię dostać się do grafiki czcionki. Oto screeny:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Postęp tłumaczenia po 81 dniach pracy:

SUMMER FOREST HOME
Summer Forest: 100%
Glimmer: 100%
Colossus: 100%
Idol Springs: 100%
Sunny Beach: 100%
Hurricos: 100%
Aquaria Towers: 100%
Ocean Speedway: 100%
Crush's Dungeon: 100%

AUTUMN PLAINS HOME
Autumn Plains: 100%
Skelos Badlands: 70%
Crystal Glacier: 0%
Breeze Harbor: 0%
Zephyr: 0%
Scorch: 0%
Fracture Hills: 0%
Magma Cone: 0%
Shady Oasis: 0%
Metro Speedway: 0%
Icy Speedway: 0%
Gulp's Overlook: 0%
...cdn

Ogółem: 37%

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: bemberg » 30 lip 2009, o 13:11

Próbowałeś standardowo przejrzeć Tilemolesterem, z każdym dostępnym kodowaniem?
Jak z długością tłumaczonych zdań - musisz się mieścić, czy nie masz z tym problemów?
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: Berion » 30 lip 2009, o 13:25

Screeny powinno się wrzucać w natywnej rozdzielczości danej platformy, w tym przypadku pewnie 320x240 bez filtrów graficznych i pierdół z debug info. ;)
~ Primum non nocere ~

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: ffgriever » 30 lip 2009, o 13:26

Taka mała uwaga: na pierwszym screenie masz "jaszczórek". W trzecim jest już poprawnie. Na pierwszym screenie konstrukcja brzmi o tyle dziwnie, że mam wrażenie, iż Spyro jest proszony o powstrzymanie diamentów a nie jaszczurek ;).

Pozdrawiam i życzę miłej pracy nad projektem.

Awatar użytkownika
Robinxon
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2009, o 12:34

Re: [PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: Robinxon » 30 lip 2009, o 14:38

Próbowałeś standardowo przejrzeć Tilemolesterem, z każdym dostępnym kodowaniem?
Jak z długością tłumaczonych zdań - musisz się mieścić, czy nie masz z tym problemów?
Tile Molester nie obsługuje tak dużych plików, a co do długości zdań nie jest źle. Tylko w jednym momencie musiałem usunąć zbędną kwestie.
Screeny powinno się wrzucać w natywnej rozdzielczości danej platformy, w tym przypadku pewnie 320x240 bez filtrów graficznych i pierdół z debug info. ;)
Poprawione
Taka mała uwaga: na pierwszym screenie masz "jaszczórek". W trzecim jest już poprawnie. Na pierwszym screenie konstrukcja brzmi o tyle dziwnie, że mam wrażenie, iż Spyro jest proszony o powstrzymanie diamentów a nie jaszczurek ;).

Pozdrawiam i życzę miłej pracy nad projektem.
Również poprawione i dzięki :)

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: [PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: Manuel Czaszka » 30 lip 2009, o 14:52

Tile Molester nie obsługuje tak wielkich ISO, ale możesz wyciągnąć z ISO wpierw pliki CDMagem i w ten sposób posprawdzać. Można też poszukać TIMów np TIm Viewerem.

BTW na głównej zamieściłem newsa o projekcie.
Jeśli miałbym zatytułować tę taśmę, to byłoby to "Ostatnia szansa na ewakuację planety Ziemia, nim zostanie przetworzona"

Awatar użytkownika
Robinxon
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2009, o 12:34

Re: [PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: Robinxon » 30 lip 2009, o 16:01

Przeszukałem wszystkie pliki i nic nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: Norek » 31 lip 2009, o 08:15

Również gratuluję projektu, chociaż szkoda, że to nie jest jedynka, do której mam największy sentyment^^
W każdym razie wszystko prezentuje się w porządku, przydałaby się polska czcionka, ale wydaje mi się, że sprawy kierują się w odpowiednią stronę.
Trzymam kciuki i informuj nas na bieżąco o postępie prac!
Pozdrawiam :)
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Awatar użytkownika
Robinxon
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2009, o 12:34

Re: [PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: Robinxon » 31 lip 2009, o 14:01

Nad polską czcionką oczywiście jeszcze popracuje. Niestety jedynki Spyra na razie nie mam w planach, bo po prostu tej części nie mam. Jeśli uda mi się z dwójką to zabieram się za trójkę, a może dopiero potem jedynkę.

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: [PSX] Spyro 2: Ripto's Rage

Postautor: Manuel Czaszka » 31 lip 2009, o 15:30

Dołączając się nieco do offtopu to ja jestem nader zadowolony ze spolszczenia właśnie drugiej części. Jest to moim skromnym zdaniem najlepsza część serii. Spędziłem przy niej długie godziny. Niesamowicie podobają mi się elementy niejako RPG - dialogi, questy itd. Trzecia część była nieco odtwórcza, ale również świetna, zaś dwójka mimo, iż była prekursorem, maluje mi się jako znacznie bardziej atrakcyjna.

Jeśli mogę coś zasugerować to może przemyślisz by przydomki (np gemcutter) i niektóre imiona (np Money Bag) tłumaczyć na polski?
Jeśli miałbym zatytułować tę taśmę, to byłoby to "Ostatnia szansa na ewakuację planety Ziemia, nim zostanie przetworzona"


Wróć do „Projekty porzucone i nieaktywne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość