Chciałbym podjąć się próby przetłumaczenia na polski Devil May Cry Hd Collection, sądzę, że mógłbym sobie poradzić, od kilku lat zajmuje tłumaczeniem anime.
Jednak potrzebuje pomocy w kwestiach technicznych, pliki gry są formacie NZB i nie wiem jak się za nie zabrać.
Devil May Cry Hd Collection
Re: Devil May Cry Hd Collection
Podczas przeglądania archiwum Zenhaxa znalazłem narzędzie do DMC 2 HD:
Do .nb:
https://web.archive.org/web/20220309220 ... =12&t=7951
Z komentarzy wynika, że pliki nbz można 7zipem otworzyć. Niestety większość tekstu jest w formacie .dds, które kryje się w pliku .bin
ten skrypt być może poradzi sobie z tym. Niby jest do dmc1, ale może zadziałać z dmc2.
https://web.archive.org/web/20220309233 ... 12&t=11155
A jak to nie zadziała, to hex editorem trzeba wyciągnąć pliki .dds i włożyć z powrotem.
Na xentaxie nie ma narzędzi do DMC hd, także lipa.
Ale za to łatwo można przetłumaczyć DMC 4 SE (Tekst + tekstury) tymi narzędziami:
https://web.archive.org/web/20220309133 ... =12&t=1141
Ale do plików ARC lepiej użyć tego:
https://residentevilmodding.boards.net/ ... ker-v0-428
tylko w pliku .bat dla dmc4 se trzeba dodać parametr -tex, żeby przekonwertować tekstury do .dds
Niby arctool tez radzi sobie z plikami gmd, w których jest tekst, trzeba dodać parametr -gmd, aby przekonwertować do i z .txt
W sumie arctool może wystarczyć do tłumaczenia.
Więc jeśli chcesz brać się za tłumaczenie DMC, najprościej będzie z 4 SE.
Do .nb:
https://web.archive.org/web/20220309220 ... =12&t=7951
Z komentarzy wynika, że pliki nbz można 7zipem otworzyć. Niestety większość tekstu jest w formacie .dds, które kryje się w pliku .bin
ten skrypt być może poradzi sobie z tym. Niby jest do dmc1, ale może zadziałać z dmc2.
https://web.archive.org/web/20220309233 ... 12&t=11155
A jak to nie zadziała, to hex editorem trzeba wyciągnąć pliki .dds i włożyć z powrotem.
Na xentaxie nie ma narzędzi do DMC hd, także lipa.
Ale za to łatwo można przetłumaczyć DMC 4 SE (Tekst + tekstury) tymi narzędziami:
https://web.archive.org/web/20220309133 ... =12&t=1141
Ale do plików ARC lepiej użyć tego:
https://residentevilmodding.boards.net/ ... ker-v0-428
tylko w pliku .bat dla dmc4 se trzeba dodać parametr -tex, żeby przekonwertować tekstury do .dds
Niby arctool tez radzi sobie z plikami gmd, w których jest tekst, trzeba dodać parametr -gmd, aby przekonwertować do i z .txt
W sumie arctool może wystarczyć do tłumaczenia.
Więc jeśli chcesz brać się za tłumaczenie DMC, najprościej będzie z 4 SE.
Re: Devil May Cry Hd Collection
Do DMC3 są narzędzia i działają w wersji na konsolę PS2. Natomiast HD Collection nie mogę nic powiedzieć, bo takiej nie posiadam.
Na emulatorze PCSX2 bardzo dobrze te gry wyglądają, nawet na średnich ustawieniach.
Na emulatorze PCSX2 bardzo dobrze te gry wyglądają, nawet na średnich ustawieniach.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 wrz 2023, o 09:08
Re: Devil May Cry Hd Collection
Narzędzia do zrobienia spolszczenia HD trzeba by zamówić u ruskich i kosztowało by to ponad 3000zł, więc odpada.
Jak wyglądałaby sprawa z wersjami na ps2?
Jak wyglądałaby sprawa z wersjami na ps2?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 1 maja 2020, o 13:49
Re: Devil May Cry Hd Collection
Co ty gadasz? Ja już znalazłem narzędzia do HD. https://infernalwarks.boards.net/board/ ... ledge-base
Re: Devil May Cry Hd Collection
Narzędzia do zrobienia spolszczenia HD trzeba by zamówić u ruskich i kosztowało by to ponad 3000zł, więc odpada.
Jak wyglądałaby sprawa z wersjami na ps2?
Narzędziami do modów - https://infernalwarks.boards.net/thread ... s-beginner
Z testów jakie przeprowadziłem w zeszłym roku na wersji konsolowej PS2 i PC wynika, że się da. Tylko.. musisz mieć skilla.
Na PS2 jest trudniej, mniejszy rozmiar zasobów gfx oraz kompresje plików.
Test pliku gfx TIM-2 z wersji PS2:
Wróć do „Pomoc przy projektach”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość