[PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Frovix
Posty: 6
Rejestracja: 8 lis 2023, o 15:33

[PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: Frovix » 8 lis 2023, o 15:37

Planuje ktoś zrobić spolszczenie do tej gry ? :)

Frovix
Posty: 6
Rejestracja: 8 lis 2023, o 15:33

Re: [PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: Frovix » 19 lis 2023, o 12:50

Postanowiłem przetłumaczyć tę grę na polski i udało mi się uzyskać dostęp do pliku gry. Wykorzystując Nexus i rosyjskie tłumaczenie, dotarłem do rosyjskiego pliku .pak i zacząłem pracować nad tłumaczeniem pliku .locres, który przekonwertowałem na format CSV za pomocą narzędzia UnrealLocres. Całość tłumaczenia przeprowadziłem (korzystając w dużej mierze z pomocy czatu GPT - lepsze to niż nic). Problem pojawia się, gdy próbuję spakować z powrotem plik do formatu .pak. Proces pakowania przebiega bez błędów, ale gdy oryginalny mod jest automatycznie ładowany w języku rosyjskim, moje tłumaczenie jest przez grę rozpoznawane, ale nie stosowane. Podobnie, kiedy repakuję oryginalne pliki z modów z .pak do .locres i z powrotem do .pak, gra również nie rozpoznaje tych zmian.

Przeanalizowałem logi gry, które wskazują na poprawne ładowanie pliku .pak, bez wykazania błędów. Jest możliwe, że problem może leżeć w specyfice procesu konwersji pliku .locres na .pak, a także w zgodności ścieżek i struktury katalogów z oczekiwaniami silnika gry. Ponadto, rozważałem, że mechanizmy weryfikacji integralności plików gry mogą blokować zmodyfikowane pliki .pak.

Jako laik w tej dziedzinie, wszystko robię metodą prób i błędów. Zwracam się z prośbą o pomoc, ponieważ nie jestem pewien, co robię nieprawidłowo. Czy istnieją jakieś konkretne kroki lub aspekty, na które powinienem zwrócić szczególną uwagę, aby moje tłumaczenie zostało poprawnie zaimplementowane w grze?

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 799
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: [PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: ikskoks » 19 lis 2023, o 17:20

O ile mi wiadomo, to powinieneś pakować mody za pomocą odpowiedniej wersji programu "unrealpak". Na przykład jeśli gra jest na silniku w wersji v4.25 to takiej też wersji unrealpak powinieneś użyć.
Tutaj link do wersji 4.25 https://drive.google.com/file/d/1EXtT9l ... fVnXK/view
Inne wersje możesz wydobyć po instalacji silnika na dysku przez Epic Launcher.

To wszystko było dobrze opisane na forach xentax/zenhax, ale te fora już nie istnieją, więc mogę cię jedynie poratować kopiami tematów:
Kopia z xentax -> https://drive.google.com/file/d/19XHCsL ... sp=sharing
Kopia z zenhax -> https://web.archive.org/web/20230507163 ... 251#p56251

Frovix
Posty: 6
Rejestracja: 8 lis 2023, o 15:33

Re: [PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: Frovix » 21 lis 2023, o 12:36

Witam,
Niestety, muszę przyznać, że mimo wielu prób i pomocy nadal brakuje mi wiedzy dotyczącej tego, jak sprawić, aby tłumaczenie działało poprawnie w grze. Próbowałem różnych podejść, takich jak zmiana wersji Unreal Pak i kompresji, ale przez kilka dni nie udało mi się osiągnąć żadnych pozytywnych efektów.
Jeśli ktoś z was ma większą wiedzę w tej dziedzinie, to efekty mojej pracy znajdziecie w poniższym linku. Śmiało możecie z niego korzystać, a być może komuś bardziej doświadczonemu uda się naprawić to tłumaczenie. Chętnie też wysłucham rad i informacji na temat błędów, które mogłem popełnić, powodując, że plik nie jest odczytywany przez grę. Wydaje się, że logi zawierają informacje na ten temat.
Dodatkowo, oto informacje z logów:
LogPakFile: Display: Found Pak file ../../../Moria/Content/Paks/Moria-WindowsNoEditor2.pak attempting to mount. LogPakFile: Display: Mounting pak file ../../../Moria/Content/Paks/Moria-WindowsNoEditor2.pak. LogPakFile: PakFile PrimaryIndexSize=231 LogPakFile: PakFile PathHashIndexSize=50 LogPakFile: PakFile FullDirectoryIndexSize=34 LogShaderLibrary: Display: ShaderCodeLibraryPakFileMountedCallback: PakFile '../../../Moria/Content/Paks/Moria-WindowsNoEditor2.pak' (chunk index -1, root 'C:/Moria/Content/Localization/Game/en/') mounted LogShaderLibrary: Display: ShaderCodeLibraryPakFileMountedCallback: pending pak file info (ChunkID:-1 Root:C:/Moria/Content/Localization/Game/en/ File:../../../Moria/Content/Paks/Moria-WindowsNoEditor2.pak) LogPakFile: OnPakFileMounted2Time == 0.000031
Link do plików znajduje się tutaj: https://drive.google.com/file/d/1I-6t-C ... sp=sharing
Dziękuję za pomoc!

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 799
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: [PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: ikskoks » 21 lis 2023, o 15:32

Jak wykonasz komendę:

Kod: Zaznacz cały

UnrealPak.exe -Info Moria-WindowsNoEditor2.pak
na obu plikach, które załączyłeś, to zobaczysz, że pak z rosyjskim tłumaczeniem jest w wersji "3" a twój w wersji "11".

Kod: Zaznacz cały

LogPakFile: Display: Version: 11
To może być przyczyną problemu, ale tylko tyle można wywnioskować, dopóki nie powiesz na jakiej wersji silnika jest ta gra i z jakiej wersji unrealpak korzystałeś przy pakowaniu do tego konkretnego pliku.

Frovix
Posty: 6
Rejestracja: 8 lis 2023, o 15:33

Re: [PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: Frovix » 22 lis 2023, o 11:21

Gra jest na silniku UE 4.27 i z tej wersji korzystałem z UnrealPak o ile dobrze znalazłem informacje.

bax001
Posty: 133
Rejestracja: 3 sty 2021, o 20:49

Re: [PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: bax001 » 23 lis 2023, o 10:17

Sprawdz PW

Frovix
Posty: 6
Rejestracja: 8 lis 2023, o 15:33

Re: [PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: Frovix » 23 lis 2023, o 11:12

Mam dobre wieści: plik funkcjonuje prawidłowo i gra go bez problemów odczytuje, co jest częściowym sukcesem. Jednakże, aby zapewnić pełną poprawność, konieczne będzie dokładne przejrzenie i poprawienie całego tekstu. Chciałbym także zrozumieć, w których miejscach popełniałem błędy i co robiłem nieprawidłowo, aby w przyszłości samodzielnie kontynuować tłumaczenie. Dzięki za pomoc

Frovix
Posty: 6
Rejestracja: 8 lis 2023, o 15:33

Re: [PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: Frovix » 5 gru 2023, o 06:56

Załącznik zawiera spolszczenie do gry "LOTR: Return to Moria". Tłumaczenie to jest w dużej mierze wykonane automatycznie, ale stale wprowadzam poprawki. Niektórych błędów mogę nie być w stanie wyeliminować z powodu braku odpowiedniej wiedzy, jednak będę wdzięczny za każde zgłoszenie błędu, aby móc je skorygować. Głównie chodzi o błędy gramatyczne.
PS. Dzięki wszystkim za pomoc
Załączniki
Spolszczenie.zip
(332.15 KiB) Pobrany 109 razy

Pancerny88
Posty: 7
Rejestracja: 24 sty 2021, o 12:48

Re: [PC] The Lord of the Rings: Return to Moria

Postautor: Pancerny88 » 22 lut 2024, o 14:43

Cześć, świetna robota. Postaram się wrzucać to, co uda mi się zauważyć. Na pierwszy ogień idą "ostatki". Chyba trochę nie po polskiemu ;)

Może lepsze byłyby "szczątki"?

Obrazek


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: goliat, Majestic-12 [Bot] i 3 gości