[PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
karhorus
Posty: 44
Rejestracja: 29 maja 2022, o 11:05

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: karhorus » 10 wrz 2023, o 11:57

Jeden z fontów (ten o numerze 1) mam zrobiony. Jakiś czas temu przymierzałem się do tłumaczenia tej gry. To chyba główny font używany w grze.

W tekście "polski" glif oznaczamy jako /0xx gdzie xx to pozycja w foncie licząc od góry

Ą - 143
ą - 144
Ć - 145
ć - 146
Ę - 147
ę - 148
Ł - 149
ł - 150
Ń - 151
ń - 152
Ó - 153
ó - 154
Ś - 155
ś - 156
Ź - 157
ź - 158
Ż - 159
ż - 160
Atlantis.png

Gdybyś chciał zrobić pozostałe fonty (nawet nie wiem czy też są w grze używane - być może jeszcze 05) to gimpem -> export / zgodność / bez informacji o przestrzeni kolorów
Załączniki
image1_pl.bmp
(65.05 KiB) Nie pobierany

plus60
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 2023, o 03:30

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: plus60 » 11 wrz 2023, o 10:39

Wielkie dzięki za wskazanie właściwego kierunku @karhorus .
Potrzebowałem takiego wzoru. Zrobiłem już Font odpowiedzialny za dialogi.

Font który masz już zrobiony (CHAR_0001) odpowiada za nazwy przedmiotów w inventory i opis na pasku pomiędzy menu a oknem gry.
Za napisy w grze (dialogi) odpowiada Font (CHAR_0002). Ogólnie każdy font jest w użyciu.

Wiesz coś na temat przesunięcia i napisów @karhorus ? Bo pojawił się nowy problem:
Obrazek

Tak wyglądać będzie FONT do dialogów:

Obrazek
Obrazek

karhorus
Posty: 44
Rejestracja: 29 maja 2022, o 11:05

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: karhorus » 11 wrz 2023, o 16:32

Niestety z tym nie pomogę. Sam się z tym borykałem i sensownego rozwiązania nie znalazłem. Jedyne kody kontrolne do tekstu jakie znalazłem (forum scummvm.org) to:

\255\001 for a new line (go to second line of the subtitles)
\255\002 to keep the current quote and add an additional one adjacent to it (creating an effect of progressively revealing a line with small delay)
\255\003 to erase the old subtitle and start a new one. (goes to first line of the subtitle).

W przypadku menu raczej się nie przyda.

plus60
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 2023, o 03:30

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: plus60 » 11 wrz 2023, o 21:55

@karhorus

Mamy to !!!
Obrazek

karhorus
Posty: 44
Rejestracja: 29 maja 2022, o 11:05

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: karhorus » 11 wrz 2023, o 21:57

Jak ci się udało to zrobić?

plus60
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 2023, o 03:30

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: plus60 » 11 wrz 2023, o 22:13

Jeszcze trochę trzeba dopracować bo Użyj i Pchaj są przesunięte.

HexEdit twoim przyjacielem 😉

plus60
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 2023, o 03:30

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: plus60 » 11 wrz 2023, o 23:14

Teraz to już powinno być z górki @karhorus
Dokładny opis co i jak zostawię na GitHub. Z tego co widzę większość gier które odpalają się w SCUMMVM można przetłumaczyć tą metodą.
Przepraszam, że zawracam ci głowę tymi @ @karhorus ale jesteś chyba jedyną żywą osobą na tym forum.

@karhorus czy mogę użyć FONTA przygotowanego przez ciebie w ostatecznym tłumaczeniu ? Zaoszczędzi mi to trochę czasu. Wygląda spoko to ten który jest na screenach (MENU/INV).

"Zobacz" jest jeszcze trochę przesunięte. Niestety będzie musiało tak zostać.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

karhorus
Posty: 44
Rejestracja: 29 maja 2022, o 11:05

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: karhorus » 12 wrz 2023, o 16:06

Oczywiście możesz wykorzystać font, który przygotowałem. A menu wygląda całkiem przyzwoicie.

Woocash
Posty: 9
Rejestracja: 18 mar 2017, o 12:52
Kontakt:

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: Woocash » 10 lis 2023, o 21:10

Wróciłem tu po 6 latach z nowiną. Spolszczenie ukończone.

https://and-my-blog.blogspot.com/2017/0 ... antis.html

Awatar użytkownika
blackwaterpark
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [PC] Indiana Jones and Fate of Atlantis

Postautor: blackwaterpark » 12 lis 2023, o 00:01

Fajna końcówka roku się szykuje. Wersja GOG sprawdzona, spolszczenie działa poprawnie. Dzięki za pracę i poświęcenie.

PS. Jednego trochę mi brakuje: brak informacji technicznych, które pliki zostały zmodyfikowane (nie dałoby się udostępnić też jakoś tych plików spolszczających, żeby nie musieć korzystać z instalatora spolszczenia?)

Pozdrawiam.


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości