[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
secundus
Posty: 60
Rejestracja: 7 lut 2011, o 09:02

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: secundus » 17 mar 2011, o 08:19

Ja mam pytania 2 odnośnie FF12:

1. Czy Po zaaaplikowaniu patcha PL na obraz płyty PAL Ta gra będzie chodzić poprawnie na Hdloaderze bądź OPLu? Pytam bo chyba do FF12 trzeba było używać jakiś patchy na hdloadera albo pozniej juz to wyeliminowali i dodali do programu. Pytam jakby co bo nie jeden bedzie chciał pograc z HDD(IDE)/USB a taki patch moglby dodatkowo namieszać już w spatchowanym obrazie więc jak to jest?

2. Ile patch będzie warzył w sensie całe spolszczenie?

A teraz offtop:

A moze Ps2psxe warto podrzucić jakimś gostkom z psx-scene? np. twocy ulefa czy innego programu moze oni będą potrafili kontynuwać projekt? Ale pewnie sobie nie poradzą jak mialo być z GBA i że temat umilkł na dobre.Ale moze warto sprobowac?

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 17 mar 2011, o 13:42

1. Czy Po zaaaplikowaniu patcha PL na obraz płyty PAL Ta gra będzie chodzić poprawnie na Hdloaderze bądź OPLu? Pytam bo chyba do FF12 trzeba było używać jakiś patchy na hdloadera albo pozniej juz to wyeliminowali i dodali do programu. Pytam jakby co bo nie jeden bedzie chciał pograc z HDD(IDE)/USB a taki patch moglby dodatkowo namieszać już w spatchowanym obrazie więc jak to jest?
Pod hdloadera musisz patchować sobie po nałożeniu polskiej łatki. Jeśli używasz OPL, nie ma takiej potrzeby (a pewnie korzystasz właśnie z OPL, bo jest o niebo lepszy od hdloadera). Na wszelki wypadek dam możliwość wybrania w łatce automatycznego nałożenia patcha na egzeka, żeby chodził pod hdl prawidłowo, ale IMO, niewielu z tego korzysta (w tej chwili OPL działa już chyba ze wszystkim, z czym chodzi hdl a oprócz tego z kupą innych gier... No i ma IGR, wirtualne memorki, szybciej startuje ;) ).
2. Ile patch będzie warzył w sensie całe spolszczenie?
Spakowany 7zip jakieś 6MB. Tekst i bitmapy. Jedno i drugie dobrze się kompresuje.
A moze Ps2psxe warto podrzucić jakimś gostkom z psx-scene? np. twocy ulefa czy innego programu moze oni będą potrafili kontynuwać projekt? Ale pewnie sobie nie poradzą jak mialo być z GBA i że temat umilkł na dobre.Ale moze warto sprobowac?
Ronald to dziadek (starszy od mojego ojca) i niezbyt zainteresowany stroną techniczną psx. EP od dawna się nie odzywa (a i kontaktu nie mam z nim dobrego). Z resztą nie gadałem, ale albo zniknęli, albo mają swoje projekty, przy których robią ostatnie poprawki (przed porzuceniem :( ).

Awatar użytkownika
secundus
Posty: 60
Rejestracja: 7 lut 2011, o 09:02

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: secundus » 18 mar 2011, o 09:35

Pod hdloadera musisz patchować sobie po nałożeniu polskiej łatki. Jeśli używasz OPL, nie ma takiej potrzeby (a pewnie korzystasz właśnie z OPL, bo jest o niebo lepszy od hdloadera). Na wszelki wypadek dam możliwość wybrania w łatce automatycznego nałożenia patcha na egzeka, żeby chodził pod hdl prawidłowo, ale IMO, niewielu z tego korzysta (w tej chwili OPL działa już chyba ze wszystkim, z czym chodzi hdl a oprócz tego z kupą innych gier... No i ma IGR, wirtualne memorki, szybciej startuje ;) ).
No to super, a już się martwiłem ze moze jakiś filmik zawiesić gierkie na hdloaderze, ale najwyżej "włącze w przyszłości" sejwa z OPLa gdyby jednak coś umkneło ^^ I tak fajnie że o takich ludziach myślisz chwała ci za to :))
Ja zazwyczaj zawsze robie tak że mając Czystą wypaloną gre z ISO po prostu zrzucam przez laser konsolowy na dysk, dlatego sie zapytałem czy po spatchowaniu łatki PL będe musiał jeszcze raz patchować gre patchem na np FMV czy co tam nie chodzilo... ale fajnie ze to wyjasniles :)
Spakowany 7zip jakieś 6MB. Tekst i bitmapy. Jedno i drugie dobrze się kompresuje.
No to nieźle, że tak mało i tylko można się cieszyć :))
Ronald to dziadek (starszy od mojego ojca) i niezbyt zainteresowany stroną techniczną psx. EP od dawna się nie odzywa (a i kontaktu nie mam z nim dobrego). Z resztą nie gadałem, ale albo zniknęli, albo mają swoje projekty, przy których robią ostatnie poprawki (przed porzuceniem :( ).
O żesz w morde ;/ No to niezła Kupa...tzn że jest gorzej, po prostu beznadziejnie i nie ma osoby ktora by sie tym zajeła. Wiesz pisałes wczesniej o tym, ale teraz widać że nawet te mózgi z psx-scene nie dadzą rady szkoda widać nadzieja dla wielu ludzi w tym mnie umarła ;/ :(((

Bardzo proszę o większą dbałość o jakość Twoich postów - Norek

Awatar użytkownika
Ejsi
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2010, o 13:15

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Ejsi » 25 mar 2011, o 20:23

Mam nadzieję, że pogramy jeszcze w FF XII PL Wiosną ;]
Warto próbować grać w tą grę na USBAdvence czy trzymać się jednak płytki.
Wiem, że ta część jest kompatybilna i da się ją odpalić przez usb, ale czy będzie chodzić płynnie?
Z góry dzięki za odpowiedź i sorry, że zaśmiecam moimi "mądrymi" pytaniami :)
Jak poznać kiedy wariat żartuje xD?

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 27 mar 2011, o 11:09

Na USBA działa. Chociaż oczywiście polecam OPL. Z USB ma większą kompatybilność niż USBA. Do tego ma lepsze moduły mass, więc odczyt jest nieco wyższy (mniej będą ciąć filmiki - na szczęście w tej grze samych fmv jest dość niewiele, większość scenek jest bezpośrednio na silniku gry, więc nie będą ścinki strasznie przeszkadzały).

PS.
Gdyby ktoś chciał mieć możliwość powiązania angielskich nazw z polskimi, tutaj wrzuciłem tabelki.

Awatar użytkownika
garot
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:22

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: garot » 27 mar 2011, o 19:56

ffgriever jesteś wielki!!

Bardzo dziękuję że poświęciłeś swój cenny czas na zrobienie tych tabel, ja na pewno z tego będę korzystał bo pewnie nie raz zajrzę do poradnika, a poza tym będę musiał się przyzwyczaić do polskich nazw żeby wiedzieć gdzie co jest :)

Teraz pozostaje tylko czekać na spolszczenie :)

Awatar użytkownika
Ejsi
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2010, o 13:15

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Ejsi » 27 mar 2011, o 20:13

Również dziękuje za tabele. Na pewno się przydadzą.
Jak poznać kiedy wariat żartuje xD?

Awatar użytkownika
garot
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:22

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: garot » 28 mar 2011, o 10:14

Ponieważ jest cześć osób które będą nagrywały grę ponownie na pustą płytę aby zagrać po polsku na konsoli
(w tym także ja) więc postanowiłem zrobić 2 etykiety na płyty. Jeśli ktoś chce to może sobie pobrać i wydrukować na płycie, będzie ładnie się prezentowało wraz ze spolszczoną grą :)

2 etykiety do wyboru, jedna na wzór oryginalnej, druga bardziej kolorowa:

http://dl.dropbox.com/u/9885538/LABEL%20FF12.jpg

http://dl.dropbox.com/u/9885538/LABEL%20FF12%20v2.jpg

Mam nadzieję że autor nie ma nic przeciwko ze je tutaj umieszczę i ze komuś się to przyda.

mariannass
Posty: 8
Rejestracja: 4 lut 2011, o 22:54

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: mariannass » 31 mar 2011, o 09:51

Ja niestety miałem pecha konsola nie wytrzymała........i padł laser to se nie zagram w ff 12 po polsku ale okładki spoko ładnie wyglądają, pozostaje usb extreme ale filmiki tną strasznie.
Pozdrawiam wszystkich

jesiotr
Posty: 22
Rejestracja: 30 kwie 2009, o 10:44

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: jesiotr » 31 mar 2011, o 17:13

Ja jednak liczę - mimo zapewnień ffgrievera że priorytet to konsola - iż, gra po spaczowaniu będzie hulać na emulatorze. FF12 w wersji inglisz śmiga bardzo dobrze na pcsx2 - no ale pacz może narozrabiać w plikach i jak mi kiedyś szacowny autor w/w spolszczenia wytłumaczył - emulator pokrętnie hakuje konkretne wersje gier i każda ingerencja w pliki gry może posypać całą emulację. Pokornie przyjmuje to do wiadomości jednocześnie składając bezkrwawe ofiary całopalne przezornie wszelakim bóstwom mi znanym (ale w rzecz jasna w zanadrzu mając laleczkę woodoo) by gra po spaczowaniu spolszczenia działała na emulatorze.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości