[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Berion » 6 gru 2009, o 22:52

Jeśli zależy Ci na beta testach, równie dobrze się przysłużysz testując:
http://psx-scene.com/forums/showthread. ... post469472
~ Primum non nocere ~

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 8 sty 2010, o 10:09

Po małej przerwie (powody osobiste - kto wie, ten wie) znów siadłem do ff12pl. Ostatnie dwa dni miałem bardzo pracowite. Całość przesunęła się chyba o jakieś 2 miesiące (póki co). Zobaczę, jak to później wyjdzie, ale w chwili obecnej praca wre.

BTW: czy w mowie dziecka "kulać (się)" i "kulający" będzie zrozumiałym określeniem dla bazyliszka (takie połączenie ptaka z gadem, pióra na górze, ogon gada i łuski na spodzie). Gdy przemieszcza się na niewielkie odległości, chodzi zwyczajnie, na dwóch łapach. Przy większych odległościach (lub gdy wskazana jest duża szybkość) chowa łeb pod brzuch, osłania się skrzydłami i turla). Dla mnie kulać się jest absolutnie zrozumiałe, jako dziecko często tego używałem (i używano tego, gdy mówiono do mnie). Ale już tyle razy natknąłem się na słowa, które nie są w ogóle znane poza moimi okolicami, że wolę zapytać (mimo że jest nawet w sjp).

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 2950
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Norek » 8 sty 2010, o 13:01

Fajnie, że projekt nadal aktywny (no nie spodziewałem się, że będzie inaczej^^), a co do samego określenia "kulać się" - jak najbardziej zrozumiałe.
Mogę zasięgnąć ewentualnie języka u piętnastoletniego brata, ale póki co według mnie gra.
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1189
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: bemberg » 8 sty 2010, o 20:57

Ja bym proponował spytać się na forum gtapolska, większość użytkowników ma 14 lat ;)
Co do kwestii aż miło słychać, że dbasz o takie szczegóły :)
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Awatar użytkownika
Machiner
Zasmarkaniec
Zasmarkaniec
Posty: 137
Rejestracja: 26 lip 2009, o 13:19

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Machiner » 8 sty 2010, o 21:15

Przyznam się, że tego sformułowania nigdy wcześniej nie słyszałem ani nie widziałem, ale z opisu ffgrievera wynika, że jest zbliżony znaczeniowo do "kulić się". "Kulić się" bym zajarzył, "kulać się" - nie (bez kontekstu). Widocznie to taki regionalizm, albo ja już za stary jestem i niektóre rzeczy mi umykają :).
Acha, z tym, że "kulać się" chyba implikuje ruch, a "kulić się" - no, po prostu kulisz się i zastygasz w miejscu. Dobrze kombinuję?

Awatar użytkownika
Ejsi
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2010, o 13:15

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Ejsi » 28 sty 2010, o 13:23

Przeszedłem tę grę wiele razy i szczerze ucieszyłem się gdy dowiedziałem się o tym projekcie. Tłumaczenie miejsc lokacji jest bardzo dobre, a Belias jako czarci Pomiot mnie rozbawił. (przez Dragon Age pomioty tylko z jednym mi się kojarzą) Wielki podziw za tak obszerny projekt. Jbc służę wszelką pomocą przy tłumaczeniu FF XII.
Jak poznać kiedy wariat żartuje xD?

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 28 sty 2010, o 14:58

Dzięki. Przy okazji witam na forum. Nie grałem w polską wersję dragon age, ale podejrzewam, że chodzi ci o darkspawn ;).

Projekt jakby co ma się dobrze. Szykuję demo, ale co zdecyduję się na wydanie, to mam wrażenie, że jest jeszcze tego zbyt mało. I tak się całość nieco przeciąga. Może chociaż ścisnę pośladki i zrobię jakiś teaser (nie mam dobrego pomysłu), bo materiał nagrałem już kilka miesięcy temu. Może chociaż intro bez edycji (dobre samo w sobie, nic ciąć nie trzeba)...

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 9 lut 2010, o 15:23

Wychodzi na to, że mam już prawie 30% dialogów (jakieś 11-12% całości). Dawno nie przeliczałem, więc zaskoczyło to nawet mnie samego.

Na rozluźnienie:

Vorpal Bunny - Zadzierżna Truś (bo puszyste i milusie, a jednak śmiertelnie niebezpieczne stworzonko ;) ).

Awatar użytkownika
Cierpa
Posty: 82
Rejestracja: 20 lip 2009, o 15:26

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Cierpa » 9 lut 2010, o 16:41

"Vorpal" można interpretować jako "ostry/morderczy", "Bunny" czyli "królik/truś ;)"
Fajna nazwa, podoba mi się!

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 10 lut 2010, o 18:59

Heh. Vorpal z tłumaczenia Jolanty Kozak. Nie jest to nazwa ostateczna, ale jedna z ciekawszych, które sobie zapisałem.

Nie mam jednak dobrych pomysłów na Mindflayer... Sprytny, przebiegły, wielka moc duchowa/psychiczna/magiczna. Póki co oznaczyłem go sobie w słowniku jako nieprzetłumaczony i poszedłem dalej (wystąpił póki co w tekście tylko raz - w siedzibie klanu centurio, gdy montblanc przekazuje ci dane odnośnie tego zadania).

Edit: A może jednak wrzucić standardowe tłumaczenie z d&d w postaci łupieżcy umysłów? W sumie to nawet graficznie przedstawiony jest tak samo. Tylko coś mi w tej nazwie do świata ff iwalicji niezbyt pasowało.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość