[PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
Tobi
Posty: 95
Rejestracja: 20 mar 2009, o 09:39

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: Tobi » 2 maja 2011, o 12:35

Jak będziesz potrzebował testera to ja się zgłaszam, chętnie sobie przypomnę przygody Kyle'a.
Kiedyś nie wierzyłem w kobiecą miłość i jednorożce.

Awatar użytkownika
nouwak
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 17:04

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: nouwak » 2 maja 2011, o 13:06

Testy z pewnością się przydadzą :) Dam ci znać, jak skończę.

NOWOŚCI
Program twiga okazał się jednak dużo bardziej przydatny niż początkowo sądziłem. Poza odpowiednim przycięciem liter, dzięki czemu już nie rozpychają się tak w linii tekstu i wyglądają dużo schludniej, byłem nawet w stanie dodać korzystanie z polskich liter bez korzystania z żadnych dodatkowych sztuczek. Tj, zamiast:
Nasi naukowcy sýdzý, öe próbowali przenieëé potqgq Mocy do öywych istot. Te krysztaáy, które zabraliëcie z Kejimu, sý bardzo podobne do tych znajdujýcych siq w mieczach ëwietlnych Jedi.
mogę napisać po prostu
Nasi naukowcy sądzą, że próbowali przenieść potęgę Mocy do żywych istot. Te kryształy, które zabraliście z Kejimu, są bardzo podobne do tych znajdujących siq w mieczach świetlnych Jedi.
W związku z tym twigowi należą się naprawdę ogromne podziękowania z mojej strony!

Poza tym chcę poinformować o postępach. Praktycznie wszystkie teksty fabularne zostały już poprawione. Zostały jedynie napisy wykorzystywane w single- i multiplayerze, cele misji i menusy. Innymi słowy - dobrze jest :)
"Niepokoi mnie twoja niewiara." - Darth Vader

Awatar użytkownika
nouwak
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 17:04

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: nouwak » 8 maja 2011, o 12:09

Żeby uspokoić co niektórych, parę screenów z poprawionymi napisami:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Niepokoi mnie twoja niewiara." - Darth Vader

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: Norek » 8 maja 2011, o 12:15

Mogę mieć drobne uwagi?

Na pierwszym screenie (według mnie) zbyt często powtarza się "miecz świetlny" - myślę, że w drugim zdaniu można z niego zrezygnować i zacząć od "Wytwarza ostrze (...).

Zasilana przez baterie - Zasilana bateriami? :)

Wszystko wygląda całkiem przyjemnie. Polska czcionka daje radę.
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Awatar użytkownika
nouwak
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 17:04

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: nouwak » 8 maja 2011, o 12:17

Uwagi zawsze są cenne. Jeśli chodzi o opisy przedmiotów i broni, tudzież mocy, to ich dość długie w porównaniu z resztą napisów opisy tak mnie znużyły, że będę i tak musiał przejrzeć je jeszcze raz, żeby zrobić korektę. Wtedy nie miałem już na to siły.
"Niepokoi mnie twoja niewiara." - Darth Vader

Awatar użytkownika
Tobi
Posty: 95
Rejestracja: 20 mar 2009, o 09:39

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: Tobi » 8 maja 2011, o 12:58

Na na trzecim obrazku w Broń to Ń jest jakby trochę za wysoko. Czy może tak musi być?
Tak sobie patrzę na moce i mnie zastanawia perswazja. Czy to czasem nie była kontrola umysłu?
Kiedyś nie wierzyłem w kobiecą miłość i jednorożce.

Awatar użytkownika
nouwak
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 17:04

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: nouwak » 8 maja 2011, o 13:04

To poprawiłem po zrobieniu obrazka, chociaż Ń nadal jest za wysoko. Ale już tylko o piksel, a nie trzy. Nie mogę obniżyć tej litery idealnie dokładnie, kolejna zmiana w dół zmieniłaby położenie o dwa piksele w dół. Ale tyle chyba i tak się już nie rzuca w oczy.

Co do perswazji, mimo oryginalnego mind trick jakoś tak utarło mi się, że to jest perswazja Mocą, chyba z KoTOR-a. Ale chyba jednak to zmienię, bo w sumie kontrola umysłu i brzmi dobrze, i lepiej oddaje działanie tej mocy.
"Niepokoi mnie twoja niewiara." - Darth Vader

twig

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: twig » 8 maja 2011, o 13:13

Nie mogę obniżyć tej litery idealnie dokładnie, kolejna zmiana w dół zmieniłaby położenie o dwa piksele w dół.
Skoro możesz jednorazowo zmieniać położenie litery o 2 piksele, to możesz uzyskać opuszczenie znaku w dół o jeden piksel, powiększając obraz znaku o pustą linię pikseli na górze:

Kod: Zaznacz cały

xxxxx 000000 xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxx

Awatar użytkownika
nouwak
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2011, o 17:04

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: nouwak » 8 maja 2011, o 13:21

A właśnie, z tego co pisałeś o znaczeniach poszczególnych liczb w pliku fontdat wszystko się zgadza, poza właśnie możliwością obniżenia lub podwyższenia znaku na lini tekstu (parametr y) ale udaje mi się manipulować wysokością znaku poprzez dopasowywanie wysokości ramki tekstu i wysokości znaku. Poza tym jednak wyskoczył mi inny problem:

Obrazek

Obydwa Ę na obrazku korzystają z dokładnie tej samej czcionki, mimo to jeden wyświetla się poprawnie, a drugi za wysoko. Podobnie z widocznym tam Ń, które na obrazku, który już wcześniej pokazałem, ma w miarę właściwą wysokość, a na powyższym jest już za nisko. Nie mam pojęcia, co może być tego powodem.
"Niepokoi mnie twoja niewiara." - Darth Vader

twig

Re: [PC] Jedi Knight II: Jedi Outcast

Postautor: twig » 8 maja 2011, o 13:37

Wyrazy różnią się wielkością liter. Najwyraźniej gra renderuje napis za pomocą przeskalowanych obrazów znaków (pewnie z jednej bitmapy tworzonych jest kilka kompletów znaków w różnych wielkościach) - znaki "wyregulowane" za pomocą dodatkowych pikseli, po zmniejszeniu się rozjeżdżają.

Prześlij mi plik tekstowy (ten, który wyedytowałeś) dla tej czcionki z "Ę" - rzucę na niego okiem.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości