[PC] Final Fantasy XII The Zodiac Age - testy spolszczenia

Szukasz betatestera, korektora, grafika, itp?
Tutaj napisz ogłoszenie^^
ffgriever
Posty: 452
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

[PC] Final Fantasy XII The Zodiac Age - testy spolszczenia

Postautor: ffgriever » 31 mar 2018, o 20:45

Hej.

Nie znalazłyby się może dwie, góra trzy osoby do testów FF12 Zodiac Age na PC?

Nie są potrzebne żadne specjalne zdolności techniczne. Umiejętność zrobienia print screena (domyślnie F12 na steam) lub strzelenia fotki telefonem wystarczy. Mile byłoby widziane OCD na punkcie zaglądania w każdy zakamarek i odpytywania każdego NPC ;).

Spolszczenie jest w pełni ukończone. Wszystkie teksty, bitmapy, itd. Nie mam jeszcze instalatora, ale instalacja ogranicza się do wrzucenia katalogu ze spolszczeniem do folderu gry i uruchomienia bata.

Co chciałbym przetestować? Zwieszki, pozostawione przez przypadek angielskie teksty, nachodzące na siebie teksty, niewłaściwa płeć rozmówców (np. Bhujerbanin vs Bhujerbanka), dziwnie wyglądające bitmapy (niektóre indeksowane bitmapy posiadają piksele i nawet sto kilkadziesiąt palet kolorów dla różnych elementów - łatwo się pomylić). Po korekcie z wersji PS2 nie powinno być literówek i tym podobnych baboli, ale jak się coś trafi, chętnie poprawię.

Sam od przyszłego tygodnia też zabieram się za solidny test, ale co dwie głowy to nie jedna.

ffgriever
Posty: 452
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PC] Final Fantasy XII The Zodiac Age - testy spolszczenia

Postautor: ffgriever » 4 kwie 2018, o 00:36

Gdyby miał ktoś ochotę sprawdzić spolszczenie, wrzucam wersję beta. Spolszczenie jest przeznaczone dla wersji steam dostępnej na naszym rynku (czyli wersji międzynarodowej, opartej o wersję amerykańską). Najprawdopodobniej nie zadziała na wersji brytyjskiej (nie mam możliwości sprawdzenia tego, musiałbym kupić przez VPN w UK), chyba, że jest możliwość przełączania między brytyjską a amerykańską odmianą języka.

Instalacja:
1. Wypakuj folder "spolszczenie" do katalogu głównego gry. Domyślnie to "SteamLibrary\steamapps\common\FINAL FANTASY XII THE ZODIAC AGE". Najszybszym sposobem na dotarcie do plików gry jest kliknięcie prawym przyciskiem myszy na nazwie gry w aplikacji Steam i wybranie "Właściwości", wybranie zakładki "Pliki lokalne" a następnie kliknięcie przycisku "Przeglądaj pliki lokalne".
2. Wejdź w folder "spolszczenie" i uruchom "instaluj.bat".
3. W razie problemów powinien wyświetlić się właściwy komunikat.
WAŻNE: Jeśli wgrywasz kolejną wersję spolszczenia, usuń cały katalog spolszczenie i zastąp go nowym.
UWAGA! Warto wykonać kopię zapasową pliku FFXII_TZA.vbf.

Obecną wersję testową spolszczenia można pobrać pod tym linkiem (nieco ponad 20MB):
spolszczenie_ff12_beta_20180406.7z

Stare wersje spolszczenia:
spolszczenie_ff12_beta_20180405.7z
spolszczenie_ff12_beta_20180403.7z

Pierwsze patchowanie powinno zająć kilka-kilkanaście sekund, każde kolejne nie dłużej niż kilka. Jeśli znajdę jakiegoś większego babola, wrzucę update w tym temacie.

Gdybyście znaleźli jakieś błędy, byłbym wdzięczny za info w temacie (robię maratony, więc przy zmęczeniu mogę czegoś nie wychwycić).

Na szybo sprawdziłem całą ścieżkę fabularną (na cheatach jakieś 5 godzin wyszło). Nie ma żadnych krytycznych błędów. Obecnie robię bardzo dokładne testy (30 godzin gry a dopiero wybieram się do Puszczy Salika) w trybie nowej gry minus (to zmusza do bycia dokładniejszym i przechodzenia gry powoli :D ). Przez 30 godzin gry znalazłem dwie drobne literówki, jeden nieprawidłowy znacznik (zamiast "Wróć" wyświetlały się śmieci, ale etykietka działała) oraz poprawiłem kilka niedociągnięć wizualnych. Jak skończę testy, udostępnię finalną wersję spolszczenia.

Kilka screenów:
20180404005035_1.jpg
Menu główne
20180404005131_1.jpg
Wczytywanie
20180404005241_1.jpg
Drużyna
20180404005702_1.jpg
Przed wyruszeniem ku Przełęczy Mosfor i Puszczy Salika

PS. Nie, Mateusz nie jest kobietą. Jeszcze w wersji PS2 kilka osób się o to czepiało. Tutaj wpis z bestiariusza:
20180404005400_1.jpg
Mateusz nie była kobietą
Po prostu używa bogini lodu jako żywej tarczy, stąd Shiva na froncie.

menderek
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2009, o 19:22

Re: [PC] Final Fantasy XII The Zodiac Age - testy spolszczenia

Postautor: menderek » 5 kwie 2018, o 08:59

Pierwsza cut scena
"Pakt podpisan będzie stalą i królewską krwią."

To literówka czy celowo?

ffgriever
Posty: 452
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PC] Final Fantasy XII The Zodiac Age - testy spolszczenia

Postautor: ffgriever » 5 kwie 2018, o 09:32

Celowo. Archaizmy we wspomnieniach markiza Halima Ondora IV to celowy zabieg stylizacyjny. Znajdzie się ich trochę także w słownictwie innych przywódców i koronowanych głów. Nie trafisz ich zbyt wiele u pospólstwa. Ci mieli brzmieć bardziej... pospolicie i naturalnie (poza kilkoma wyjątkami, gdy uznałem za sensowne pokazać ich wykształcenie lub zwrócić uwagę na ich przeszłość).

ffgriever
Posty: 452
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PC] Final Fantasy XII The Zodiac Age - testy spolszczenia

Postautor: ffgriever » 5 kwie 2018, o 10:59

Mały update. Poprawiłem płeć dwóch czy trzech postaci, poprawiłem brak spacji w opisie zadania na mapie, przesunąłem jedną z bitmap o piksel w lewo. I najważniejsze, zmieniłem płeć Gurdy w Jaharze. Jedynie w tym miejscu czuła się mężczyzną, kupo!

spolszczenie_ff12_beta_20180405.7z

WAŻNE: Jeśli wgrywasz kolejną wersję spolszczenia, usuń cały katalog spolszczenie i zastąp go nowym.

20180405115159_1.jpg
Mooglowa piękność - Gurdy (pyskata i wredna małpa, która wykorzysta każdą sposobność, żeby obedrzeć cię z kasy - patrz Balfonheim)
Edit:
Na steamie była dzisiaj aktualizacja do FFXII TZA. Aktualizacja zastąpiła plik główny gry, więc konieczna będzie ponowna aplikacja spolszczenia (wystarczy jeszcze raz uruchomić instaluj.bat).

ffgriever
Posty: 452
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PC] Final Fantasy XII The Zodiac Age - testy spolszczenia

Postautor: ffgriever » 7 kwie 2018, o 12:16

Kolejny update.
1. Dodałem spolszczone bitmapy stopera w Giruvegan... we wszystkich 73 lokacjach :/. Przeoczyłem je podczas edycji.
2. Rozwiązałem problem tożsamości płciowej jednego z obywateli Bhujerby. Gdy do niego podchodziliśmy, przedstawiał się jako Bhujerbanin, ale po rozpoczęciu rozmowy zmieniał płeć i przedstawiał się jako Bhujerbanka. Okazało się, że jest to bug w samej grze, ponieważ użyto dla niego w tym jednym dialogu tagu postaci takiego samego jak kobiety po przeciwnej stronie mostu. W pozostałych dialogach był poprawny tag. Amerykanie nie zauważyli, ponieważ Bhujerban brzmi tak samo, niezależnie od płci.
3. W końcu udało mi się odnaleźć dwie bitmapy. Jedna pokazuje adnimowany status opadającego stale PŻ, druga PM (po prawej stronie, pod mapą; wykorzystywane w walce z Raflezją i przy niektórych esperach). Było znaleźć o tyle trudno, że obrazki nie miały żadnych nagłówków, ani nawet palety. Tylko indeksy/piksele. Znalezienie palety do nich to kolejne wyzwanie, ale miałem trochę szczęścia i udało się dość szybko. Korzystają z palety z innych bitmap, więc trzeba je redukować wspólnie, ale to nie jest duży problem.

spolszczenie_ff12_beta_20180406.7z

20180406164344_1.jpg
Kim jesteś? Kobietą! ...Mężczyzną! Ech, sam nie wiem.
20180406124845_1.jpg
Niby małe MP ale mnie jednak kłuło w oczy

Ukończyłem grę. sprawdzając każdy możliwy zakamarek i dialog. Zostało mi jeszcze sześć polowań (Yiazmata na nowej grze minus sobie chyba odpuszczę) i poprawienie kilku malutkich niedociągnięć, które sobie zanotowałem.

ffgriever
Posty: 452
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PC] Final Fantasy XII The Zodiac Age - testy spolszczenia

Postautor: ffgriever » 22 kwie 2018, o 18:02

Ponieważ spolszczenie zostało wydane, zamykam temat.

viewtopic.php?f=10&t=3303


Wróć do „Pomoc przy projektach”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość