[NDS/PC]Chrono Trigger

Obecnie tworzone projekty na wszelkie platformy.
Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie o datę premiery lub postęp - przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Awatar użytkownika
mziab
Posty: 427
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: mziab » 11 sty 2019, o 20:02

Nie jest tajemnicą, że gra posiada kilka zabezpieczeń antypirackich. Jedno z nich jest zaszyte nieco głębiej i powoduje crash przy pierwszej podróży w czasie. Sam fakt, że spolszczenie się odpaliło, nie oznacza więc, że dalej nie będzie niespodzianek. Sposób przepakowania systemu plików w tłumaczeniu też ma na to wpływ. Często przy tej okazji zmienia się GAME ID, na którego podstawie flashcart wczytuje odpowiednie cracki i cheaty, co skutkuje niepoprawnym działaniem gry.

Korzystając z tej okazji chciałbym powiedzieć dwa słowa na temat mojej wersji spolszczenia CT DS. Tak, istnieje robocza łatka, która była po prostu testem importu dialogów z mojego istniejącego spolszczenia. Powstała parę ładnych lat temu, zawiera polskie znaki, ale nie spolszcza nowych tekstów ani nie uwzględnia sporych zmian stylistycznych w nowej wersji. Był to tylko "proof-of-concept". Obiecywałem sobie, że może kiedyś, kiedy warunki będą sprzyjające, pociągnę to do końca, ale, jak się możecie domyślić, ostatecznie projekt nie zmaterializował się. Obecnie nie mam specjalnie czasu, by się tym zająć. Cóż, takie życie. Tym bardziej dobrze, że Shinji wydał własne spolszczenie, bo widmo tego niedoszłego projektu przestaje nade mną wisieć :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

blackwaterpark
Posty: 33
Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: blackwaterpark » 11 sty 2019, o 22:12

@ mziab: nie tchnąłeś we mnie nadziei. ;-) Mówi się trudno, c'est la vie...

Choć, między Bogiem a prawdą, wielka szkoda, że istnieje akurat przy TYM wybitnym tytule takie ziarno niepewności - można będzie się załamać, jak przejdzie się 3/4 gry i nagle system zabezpieczeń spowoduje, że już gry nie ukończysz.
Przy mojej słabej znajomości języka angielskiego, nawet nie chce mi się zaczynać tego mojego oryginalnego Chrono Trigger'a na DS.

Ciekawe, co na to wszystko powie nam autor przedmiotowego spolszczenia: shinjifaraday?

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 427
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS/PC]Chrono Trigger

Postautor: mziab » 11 sty 2019, o 22:32

A tak na marginesie, nie zgadzam się do końca z pewnymi zmianami w nowym angielskim tłumaczeniu. Jest dokładniej, ale też i bardziej sucho. Zmieniono choćby styl wypowiedzi Froga. Jest to bardziej spójne i dokładne, bo dlaczego jeden Frog miałby mówić inaczej niż wszyscy z jego epoki? Ale cóż, wychowałem się na starej wersji i akurat przy pisaniu dialogów Froga miałem spory ubaw i szkoda byłoby mi to mordować. Część dialogów to tak naprawdę ta sama treść, ale w większej liczbie słów. Zmieniła się również duża część nazw przedmiotów i ekwipunku. W pewnym sensie prościej byłoby zrobić tłumaczenie na nowo niż znacznie przepisywać istniejące, by zawrzeć zmiany z nowej wersji. A ostatecznie dużo fajniej jest zacząć nowy projekt niż robić ten sam projekt drugi raz :)

Co do ziarna niepewności, ze starych dyskusji na gbatemp pamiętam, że jeśli gra nie wyłoży się przy pierwszej podróży w czasie, to już potem będzie działać prawidłowo. Warto poza tym sprawdzić czy flashcart pokazuje listę cheatów z oryginalnej wersji. Wtedy jest bardzo duża szansa, że crack również zostanie zaaplikowany.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj


Wróć do „Projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości