NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Antanta
Posty: 16
Rejestracja: 3 paź 2010, o 19:31

NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu

Postautor: Antanta » 24 maja 2011, o 18:39

Jeszcze nie umarłam i żyję jak coś ;)

Przy Cooking/Gotującej Mamie cały czas dłubię... Sporadycznie ale jakoś idzie. Edytowanie grafik jest męczarnią, obrazko-napisy nie sprawiają mi problemu no ale...

Obrazek

Oto i spolszczone logo, którego oczywistym celem jest wyświetlanie się w menu. Jak z każdym obrazkiem eksportowałam go z crystaltilem, potem wyeksportowałam sobie z pliku *NCLR paletę jako *pal. W szopie tryb na obrazek indeksowany i wybrałam sobie moją paletę żeby żaden inny kolorek mi się nie wkradł. Standard. Zapisuję jako *gif, obrazek indeksowany i dla pewności jeszcze raz sprawdzam zgodność z paletą. No ale oczywiście Crystal mnie nie lubi, bo zaimportowaniu obrazka pojawiają się krzaczki:

Obrazek

Myślę sobie "no tak, pewnie chcąc nie chcąc kolory się nie zgadzają z paletą". Trafił mnie szlag. Po histerii zrobiłam eksperyment podkleiłam wyeksportowany oryginał. To samo. Czyli muszę to zedytować trochę inaczej. Włączam TileMolester, jak dotąd jako deska ratunku sprawował się znakomicie. No i wsadzam plik z obrazkiem, załączam paletę i bawię się w ustawianie klocków. Jako że obrazek jest dość duży, oczywiście każda paleta odpowiada innemu kwadratowi z pliku map. Mam parę ładnych wersji kolorystycznych do wyboru, których z przyczyn niskiego wtajemniczenia nie zedytuję sama bez pomocy nigdy. By mniej cierpieć używając painta dolepiłam sobie "wersja polska".

Obrazek
Obrazek

Mój pseudo zmysł podpowiedział mi, że poszczególne fragmenty obrazka mają zakodowane w mapperze inny zestaw kolorów z palety, dzięki czemu mam taką kapustę. Edycja tego Tilem nie ma sensu.

Ale sens ma edycja palety. Da się ją jakoś rozszerzyć/cokolwiek? Czy krzaki z tila to po prostu błędy w odczytaniu mapperów przez CT jak w tilemolester? W paczuszce załączyłam oryginalne pliki obrazka NCGR, plik map NSCR, paletę NCLR i w gratisie skonwertowaną na *pal oraz zedytowany obrazek indeksowany w gifie. Jak będziecie mieli czas, proszę sprawdźcie to bądź po prostu napiszcie że znowu idę okrężna drogą i można to wsadzić w 5s.
Załączniki
Helpmir.rar
Paczuszka z plikami
(18.36 KiB) Pobrany 124 razy

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu

Postautor: mziab » 25 maja 2011, o 15:11

Rzuciłem na to szybko okiem. Tak, ta grafika nie używa 256 kolorów w normalny sposób, tylko w postaci 16 palet po 16 kolorów. Poszczególne kafle mają zakodowany numer palety w tilemapie w pliku NSCR.

Zauważyłem jednak coś ciekawego. Przypadkiem zamiast oryginalnej grafiki spakowałaś plik z dopisanym "WERSJA POLSKA". Z ciekawości sprawdziłem go i wyświetla się prawidłowo w GlycerinMapViewer. Jest więc bardzo możliwe, że cała sprawa to fałszywy alarm. Chyba, że Photoshop rzeczywiście pomieszał indeksy kolorów. Tak czy inaczej, warto sprawdzić czy przypadkiem wszystko nie gra :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Antanta
Posty: 16
Rejestracja: 3 paź 2010, o 19:31

Re: NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu

Postautor: Antanta » 25 maja 2011, o 16:32

ups nie ten plik rzeczywiście. Dodałam sobie to na dole i działa lecz tylko dlatego że użyłam tylko dwóch pewnych kolorów które występują w każdym z zestawów.

Niestety, ale ta właściwa spolszczona grafika nie wyświetla się poprawnie ani w CS, ani na Dsie. Czyli punkt wyjścia. Mam rozumieć że intuicja mnie nie myliła i każdy kafel ma własne kolory, których prawdopodobnie inny kafel już nie ma. Czyli albo daje sobie spokój i napis pod spodem zostaje (lol), albo ograniczyć obrazek do kolorów które każda paleta ma (lol2 odpada tym bardziej) albo... ktoś się zlituje i mi zrobi nową paletę.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu

Postautor: mziab » 26 maja 2011, o 13:50

Nie musisz się ograniczać do kolorów, które występują w każdej palecie, ale musisz patrzeć, żeby nie użyć koloru spoza danej palety. Photoshop czy GIMP lubią psuć indeksy kolorów, jeśli jest kilka kopii tego samego koloru, ale to się daje w miarę łatwo naprawić... póki nie używasz w żadnym kaflu kolorów z innej palety.

Trochę technicznego bełkotu: w palecie są wykorzystane kolory 64-191. Prawdopodobnie dałoby się dodać kilka nowych palet po 16 kolorów, o ile gra potem nie uzupełnia tych kolorów z innego źródła. W każdym razie, jedynym sensownym wyjściem jest napisanie programu, który wygeneruje nową mapę i ewentualnie paletę.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość