Jeszcze nie umarłam i żyję jak coś ;)
Przy Cooking/Gotującej Mamie cały czas dłubię... Sporadycznie ale jakoś idzie. Edytowanie grafik jest męczarnią, obrazko-napisy nie sprawiają mi problemu no ale...
Oto i spolszczone logo, którego oczywistym celem jest wyświetlanie się w menu. Jak z każdym obrazkiem eksportowałam go z crystaltilem, potem wyeksportowałam sobie z pliku *NCLR paletę jako *pal. W szopie tryb na obrazek indeksowany i wybrałam sobie moją paletę żeby żaden inny kolorek mi się nie wkradł. Standard. Zapisuję jako *gif, obrazek indeksowany i dla pewności jeszcze raz sprawdzam zgodność z paletą. No ale oczywiście Crystal mnie nie lubi, bo zaimportowaniu obrazka pojawiają się krzaczki:
Myślę sobie "no tak, pewnie chcąc nie chcąc kolory się nie zgadzają z paletą". Trafił mnie szlag. Po histerii zrobiłam eksperyment podkleiłam wyeksportowany oryginał. To samo. Czyli muszę to zedytować trochę inaczej. Włączam TileMolester, jak dotąd jako deska ratunku sprawował się znakomicie. No i wsadzam plik z obrazkiem, załączam paletę i bawię się w ustawianie klocków. Jako że obrazek jest dość duży, oczywiście każda paleta odpowiada innemu kwadratowi z pliku map. Mam parę ładnych wersji kolorystycznych do wyboru, których z przyczyn niskiego wtajemniczenia nie zedytuję sama bez pomocy nigdy. By mniej cierpieć używając painta dolepiłam sobie "wersja polska".
Mój pseudo zmysł podpowiedział mi, że poszczególne fragmenty obrazka mają zakodowane w mapperze inny zestaw kolorów z palety, dzięki czemu mam taką kapustę. Edycja tego Tilem nie ma sensu.
Ale sens ma edycja palety. Da się ją jakoś rozszerzyć/cokolwiek? Czy krzaki z tila to po prostu błędy w odczytaniu mapperów przez CT jak w tilemolester? W paczuszce załączyłam oryginalne pliki obrazka NCGR, plik map NSCR, paletę NCLR i w gratisie skonwertowaną na *pal oraz zedytowany obrazek indeksowany w gifie. Jak będziecie mieli czas, proszę sprawdźcie to bądź po prostu napiszcie że znowu idę okrężna drogą i można to wsadzić w 5s.
NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu
- Załączniki
-
- Helpmir.rar
- Paczuszka z plikami
- (18.36 KiB) Pobrany 124 razy
Re: NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu
Rzuciłem na to szybko okiem. Tak, ta grafika nie używa 256 kolorów w normalny sposób, tylko w postaci 16 palet po 16 kolorów. Poszczególne kafle mają zakodowany numer palety w tilemapie w pliku NSCR.
Zauważyłem jednak coś ciekawego. Przypadkiem zamiast oryginalnej grafiki spakowałaś plik z dopisanym "WERSJA POLSKA". Z ciekawości sprawdziłem go i wyświetla się prawidłowo w GlycerinMapViewer. Jest więc bardzo możliwe, że cała sprawa to fałszywy alarm. Chyba, że Photoshop rzeczywiście pomieszał indeksy kolorów. Tak czy inaczej, warto sprawdzić czy przypadkiem wszystko nie gra :)
Zauważyłem jednak coś ciekawego. Przypadkiem zamiast oryginalnej grafiki spakowałaś plik z dopisanym "WERSJA POLSKA". Z ciekawości sprawdziłem go i wyświetla się prawidłowo w GlycerinMapViewer. Jest więc bardzo możliwe, że cała sprawa to fałszywy alarm. Chyba, że Photoshop rzeczywiście pomieszał indeksy kolorów. Tak czy inaczej, warto sprawdzić czy przypadkiem wszystko nie gra :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj
Re: NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu
ups nie ten plik rzeczywiście. Dodałam sobie to na dole i działa lecz tylko dlatego że użyłam tylko dwóch pewnych kolorów które występują w każdym z zestawów.
Niestety, ale ta właściwa spolszczona grafika nie wyświetla się poprawnie ani w CS, ani na Dsie. Czyli punkt wyjścia. Mam rozumieć że intuicja mnie nie myliła i każdy kafel ma własne kolory, których prawdopodobnie inny kafel już nie ma. Czyli albo daje sobie spokój i napis pod spodem zostaje (lol), albo ograniczyć obrazek do kolorów które każda paleta ma (lol2 odpada tym bardziej) albo... ktoś się zlituje i mi zrobi nową paletę.
Niestety, ale ta właściwa spolszczona grafika nie wyświetla się poprawnie ani w CS, ani na Dsie. Czyli punkt wyjścia. Mam rozumieć że intuicja mnie nie myliła i każdy kafel ma własne kolory, których prawdopodobnie inny kafel już nie ma. Czyli albo daje sobie spokój i napis pod spodem zostaje (lol), albo ograniczyć obrazek do kolorów które każda paleta ma (lol2 odpada tym bardziej) albo... ktoś się zlituje i mi zrobi nową paletę.
Re: NDS Pomoc przy wgraniu grafiki do romu
Nie musisz się ograniczać do kolorów, które występują w każdej palecie, ale musisz patrzeć, żeby nie użyć koloru spoza danej palety. Photoshop czy GIMP lubią psuć indeksy kolorów, jeśli jest kilka kopii tego samego koloru, ale to się daje w miarę łatwo naprawić... póki nie używasz w żadnym kaflu kolorów z innej palety.
Trochę technicznego bełkotu: w palecie są wykorzystane kolory 64-191. Prawdopodobnie dałoby się dodać kilka nowych palet po 16 kolorów, o ile gra potem nie uzupełnia tych kolorów z innego źródła. W każdym razie, jedynym sensownym wyjściem jest napisanie programu, który wygeneruje nową mapę i ewentualnie paletę.
Trochę technicznego bełkotu: w palecie są wykorzystane kolory 64-191. Prawdopodobnie dałoby się dodać kilka nowych palet po 16 kolorów, o ile gra potem nie uzupełnia tych kolorów z innego źródła. W każdym razie, jedynym sensownym wyjściem jest napisanie programu, który wygeneruje nową mapę i ewentualnie paletę.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość