[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: szczuru » 29 sty 2012, o 17:09

@szogun
Jaką wersję patchowałeś i którym patchem? Jak grasz (płytka, opl, hdl, inne)?

@szczuru
Rozjechane animacje w kilku miejscach. W kilku brak synchronizacji dźwięku z podpisami. Może być problem z kilkoma bitmapami, które nie będą się wyświetlały jak trzeba. Teoretycznie może wieszać się w menu. Przy niektórych cutscenkach może się zawiesić (jak np. ta w nalbinie ^^).
Kurcze, szkoda - chwilowo jedyną legalną wersję jaką mam FFXII to tylko właśnie NTSC/UC :/

@ffgriever, malutki off-top - jakieś rady jak przerzucić audio z wersji JAP do PAL? ;)
by Szczuru

oshimari
Posty: 46
Rejestracja: 13 lis 2011, o 02:36

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: oshimari » 31 sty 2012, o 14:45

Rozumiem, że mając obraz FFXII i emulator PCSX2 można bez problemu grać z tym spolszczeniem ?

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 31 sty 2012, o 18:10

Zasadniczo tak. Tylko w zależności od użytego pluginu graficznego może być konieczna mała edycja (nie wyświetla filmów). Opis w readme. To nie wina spolszczenia tylko kulawego podejścia do emulacji i hacków na konkretne gry po crc.

he30ra
Posty: 4
Rejestracja: 4 sie 2011, o 10:21

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: he30ra » 7 lut 2012, o 15:12

@ffgriever, malutki off-top - jakieś rady jak przerzucić audio z wersji JAP do PAL? ;)[/quote]

Dołączam się pytania.

amanis
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, o 21:06

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: amanis » 10 lut 2012, o 17:02

Dziś ponowiłem swoją przygodę z ff12 tym razem po polsku. Jestem pod naprawdę dużym wrażeniem. Bardzo przypadł mi do gustu pomysł spolszczenia [wszystkiego]. Zgodnie z prośbą autora o komentarze i uwagi zgłaszam jedną, zupełnie niewielką. Otóż w tutorialu o licencjach czytamy "....miecze, łuki, biała magia, czarna magia każda(umiejętność) na nic się zda jeśli....."
To jest wg mnie niepoprawnie. Powinno być polskie podwójne zaprzeczenie "żadna" na nic się zda. Wiem że to mała rzecz, ale dążymy do perfekcji:P


amanis
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, o 21:06

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: amanis » 22 lut 2012, o 15:55

Gdy wynajmie sie w porcie u Gurdy'ego chocobo i przeniesie nas gra na stepy "menu" chocobo jest po angielsku. Przynajmniej jesli chcemy wrócić do portu, przy przechodzeniu z lokacji do lokacji "you must dismount to proceed"

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 24 lut 2012, o 11:11

Dzięki. Sprawdzić problemu nie mogę w tej chwili, ale jest to jak najbardziej możliwe. Mogłem pominąć jakiś pliczek (w kilku innych lokacjach z pewnością był przetłumaczony ten tekst, więc musiało być to zwyczajne niedopatrzenie).

BTW. Gurdy to dziewczyna. W wolnej chwili będę musiał przejrzeć wszystkie jej dialogi. Z tego, co pamiętam, to były napisane bardzo neutralnie (jak dla większości moogli), ale o tym, że jest kobietą, zorientowałem się dopiero bardzo późno, podczas tłumaczenia jednego z polowań na bur omisace.

Juniorpn
Posty: 1
Rejestracja: 24 lut 2012, o 21:23

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Juniorpn » 24 lut 2012, o 22:24

Witam wszystkich,
mimo że projekt spolszczenia Final Fantasy XII śledzę niemal od początku jego powstania, to dopiero teraz znalazło się chwil kilka by odkurzyć swoją starą poczciwą czarnulkę i skusić się na skosztowanie tej wyjątkowo smakowitej uczty, jaką dla każdego Fana uniwersum Final Fantasy niewątpliwie jest spolszczenie FFGrievera. Przede wszystkim, należą Ci się chłopie ogroomne gratulacje. Cały projekt jest fenomenalny, zarówno pod względem profesjonalizmu wykonania jak i faktu, że robiłeś to wszystko z czystej pasji - to nie dość że imponujące, to w dodatku niezwykle inspirujące. ;)

Mam już za sobą kilka godzin gry i spolszczenie wkręciło mnie tak niesamowicie w świat Iwalicji, że czytam absolutnie każdy wpis do "Podręcznika" - opisy potworów, przedmiotów - klimat utrzymałeś świetny.

Napotkałem jednak jeden błąd, mianowicie po wykonaniu Polowania na Gdaczyliszka (Cluckatrice), w moim bestiariuszu pojawia się niepoprawny wpis upolowanych potworków. Wyświetla się jedynie zdjęcie bestii po lewej, po prawej natomiast strona zostaje pusta, zamiast tekstu opisowego pojawiają się strony do przewijania (jest ich 9), na każdej jednak świeci pustką. Co więcej, żółty wykrzyknik pojawiający się przy nowym wpisie w dzienniku nie chce zniknąć, pomimo jego obejrzenia. Problemem zdają się być dotknięte tylko 2 potwory - Gdaczyliszek i Gdaczyliszko. Możliwe jest, że wszystkie Elitarne Cele mają ten błąd, póki co jednak jeszcze ich nie upolowałem, więc ciężko stwierdzić.
Być może jest to wina wersji gry (spolszczenie w wersji 1.2 wrzucałem na obraz wersji włoskiej, SLES-54357), choć z drugiej strony spolszczenie powinno działać jednakowo na każdym europejskim wydaniu. Zrobiłem zdjęcia tego wszystkiego, wrzucam jako załącznik (wybaczcie jakość, robione na szybko ze starego CRT'ka ;).

Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszych projektach, miejmy nadzieję że będzie ich jak najwięcej ;)
Załączniki
Gdaczyliszek problem.jpg

oshimari
Posty: 46
Rejestracja: 13 lis 2011, o 02:36

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: oshimari » 26 lut 2012, o 01:38

Mam pytanie.

Czy spolszczenie będzie pasować do wersji NTSC-U ?

Będą jakieś problemy typu zawieszanie się gry czy inne błędy skutecznie psujące lub uniemożliwiające grę ?

Można dopasować spolszczenie do wersji NTSC ?


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość