Rocksmith 2014 font z rozszerzeniem nff

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Lookas
Posty: 2
Rejestracja: 21 kwie 2015, o 11:14

Rocksmith 2014 font z rozszerzeniem nff

Postautor: Lookas » 21 kwie 2015, o 11:51

Witam,
próbuję otworzyć plik czcionki z gry Rocksmith 2014 ale wygląda na to, że potrzebuję jakichś lepszych narzędzi.
Gdyby ktoś miał pomysł czym mógłbym to otworzyć, lub komuś się to udało (plik w załączniku) to bardzo prosiłbym o info.
Dzięki.
Załączniki
arial16.zip
Plik czcionki R2014
(7.89 KiB) Pobrany 166 razy

roobin
Posty: 10
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 17:38

Re: Rocksmith 2014 font z rozszerzeniem nff

Postautor: roobin » 23 kwie 2015, o 21:11

Witam

Gotowego programu do otwarcia plików nff raczej nie znajdziesz,
ale plik na dosyć prostą strukturę.

Informacje, które udało mi się ustalić:
offset 0x28 liczba znaków w czcionce
offset 0x2c blok ze znakami w formacie unicode ???
offset 0x014c blok z koordynatami znaków w bitmapie
2 bajtowe wartości x1, y1, x2, y2
offset 0x0761 rozdzielczość pozioma bitmapy
offset 0x0765 rozdzielczość pionowa bitmapy
offset 0x0769 liczba bitów na pixel
offset 0x076D blok z danymi bitmapy

W załączniku umieściłem wersję w formacie dds.
Załączniki
arial16.nff.dds.zip
(7.28 KiB) Pobrany 163 razy

Lookas
Posty: 2
Rejestracja: 21 kwie 2015, o 11:14

Re: Rocksmith 2014 font z rozszerzeniem nff

Postautor: Lookas » 5 maja 2015, o 16:22

Masakra. Jak do tego doszedłeś?
Ja doszedłem do tego, że Rocksmith używa osobnych czcionek dla tytułów utworów i dla wykonawców. W czcionce dla wykonawców są polskie znaki, w cznionce dla tytułów nie ma. Zastanawiające.
Jeśli chodzi o bitmapę, to dodałem "Ą" dla testów, podmieniłem oryginał używając hex edytora i dodałem Ą do listy znaków, która zaczyna się od adresu 0x28 jednak bez powodzenia... W grze dalej występują prostokąty.
Jest coś jeszcze, co powinienem w tym pliku nadpisać?

-- 5 maja 2015, o 17:03 --

Ok. W archiwach znalazłem jeszcze parę innych plików czcionek i myślę, że to właśnie one wykorzystywane są w menusach. Są to pliki GFX i z tego, co wyczytałem są to pliki exportowane przez adobe flash a używane mają być przez biblioteki Scaleform już silniku graficznym. Moim zdaniem, jeśli te czcionki eksportowane są przez adobe flash, to w tych plikach też powinny sie znajdować zwykłe bitmapy typu PNG czy właśnie DDS.
Nie wiem, roobin, jak wyodrębniłeś tę bitmapę z nff dlatego umieszczam kolejne pliki w załączniku.

-- 5 maja 2015, o 17:52 --

Ok. Znalazłem program, który radzi sobie z tymi plikami bardzo dobrze. Nazywa się JPEXS Free Flash Decompiler i potrafi otwierać, zapisywać i dekompresować zawartość tych plików. Mam nadzieję, że następny update będzie już obwieszczał sukces. Trzymajcie kciuki.

-- 11 maja 2015, o 20:14 --

Update postępów:
Sukces jest, ale połowiczny. Polskie znaki są, ale czcionka najwyraźniej straciła informacje o odstępach pomiędzy znakami. W systemie działa ok, ale w rocksmithie już nie bardzo.
Wygląda to tak:

Gdy porównywałem oba pliki w programie JPEXS zauważyłem, że w mojej czcionce brakuje informacji takich jak ascent, descent i leading. Próbowałem przekopiować te wartości z oryginału ale wtedy reszta dokumentu staje się nieczytelna (czyli wszystko to, co następuje po czcionce).
Chciałby się ktoś dołączyć do rozkminy?Mi się już pomysły kończą.
Załączniki
localization.zip
pliki w formacie gfx
(2.21 MiB) Pobrany 189 razy


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość