MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Postautor: szczuru » 19 lut 2016, o 22:46

Witam, mam problem z dostaniem się do tekstu w Ground Zeroes (wersja dla PS3), wszelkie inne pliki jestem w stanie rozpakować narzędziami dla wersji PC, lecz przy próbie konwersji plików subp do xml -narzędzie (SubpTool) nie działa. Od autora programu dowiedziałem się tylko tyle, że najprawdopodobniej wersja dla PS3 używam big endian zamiast little endian (jak w wersji PC-towej), a że leżę z programowania to jest dla mnie nie do przeskoczenia. Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc?

Link do narzędzi PC-towych:
https://www.dropbox.com/sh/gnbatbutq1ud ... Mijha?dl=0

Źródła programu SubpTool dla PC:
https://github.com/Atvaark/FoxEngine.Tr ... r/SubpTool

Już wypakowany plik subp z fpk z tekstem gry - używając narzędzia SubpTool dla analogicznego pliku z wersji PC powinno prze konwertować go XML. Tego (z PS3) niestety nie chce. (Nie wiem czy mogę tak to tutaj umieszczać, dlatego asekuracyjnie leży na zewnętrznym serwerze):
https://www.dropbox.com/sh/gnbatbutq1ud ... Mijha?dl=0
by Szczuru

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Postautor: mziab » 20 lut 2016, o 14:49

Żeby cokolwiek stwierdzić, przydałby się do porównania ten sam plik z wersji PC i PS3.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Postautor: szczuru » 20 lut 2016, o 15:11

Proszę bardzo:
https://www.dropbox.com/sh/mdn44t1fcgjy ... ejQNa?dl=0

Ten sam plik z PS3 i PC. W folderze z plikiem z PC dodałem jeszcze xml-a - do czegoś takiego Subptool powinien konwertować wejściowy plik - jak wspominałem, działa z plikiem z PC ale PS3 już nie. :/
by Szczuru

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Postautor: mziab » 20 lut 2016, o 15:41

Tak, to zdecydowanie różnica w endianess. Na szczęście są dostępne źródła programu, więc powinno się to dać łatwo zmienić.

EDIT: Zmieniłem endianess na big-endian, ale narzędzie wykłada się na czymś innym. To wygląda na nieco inną wersję formatu. Nie miałem czasu na dokładniejsze dochodzenie.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Postautor: szczuru » 20 lut 2016, o 18:43

Dzięki za wstępną analizę :) Mnie i tak tylko to blokuje, więc zmuszony jestem czekać, będę wdzięczny za każdą pomoc :)
by Szczuru

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Postautor: mziab » 20 lut 2016, o 19:14

Udało mi się zażegnać problem. Poszło PW :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Postautor: szczuru » 20 lut 2016, o 19:49

Dzięki wielkie! :) Wieczorem przeprowadzę testy i dam znać :)

Btw wyślij może forka do autora na githubie żeby zaimplementował oficjalnie? ;)
by Szczuru

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Postautor: mziab » 20 lut 2016, o 19:55

Sęk w tym, że po moich zmianach narzędzie działa tylko z wersją PS3. Nie nadaje się więc do włączenia do oficjalnej wersji bez znacznego poszerzenia, dodania detekcji typu pliku itd. Nie zamierzam nic więcej przy tym robić.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: MGSV Ground Zeroes PS3 - pliki subp

Postautor: szczuru » 20 lut 2016, o 20:00

Ok, rozumiem. Najważniejsze, że w końcu jestem w stanie dobrać się do plików z tekstem. Wielkie dzięki raz jeszcze! :)

-- 21 lut 2016, o 00:32 --

Narzędzie działa jak się patrzy ;) Przy okazji odkryłem kolejny problem z wersją konsolową - mianowicie konwersja tekstur do dds też nie działa ale zostawię to już na inny dzień.

-- 21 lut 2016, o 15:19 --

Problem z teksturami też rozwiązany ;)
by Szczuru


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość