Odpowiedź:
Mam nadzieję, że poradnik ułatwi 'życie' osobom chętnym do testowania tłumaczeń, myślę, że warto go było napisać dla przynajmniej tych dwóch osób które się do mnie zgłosiły w sprawie testowania tłumaczeń Kochatak Group.
//bem: artykuł był kiepskiej jakości ;p
Poradnik: Jak zostać dobrym betatesterem?
- Grahf Wiseman
- Tłumaczeniowy męczennik
- Posty: 646
- Rejestracja: 11 cze 2008, o 22:13
Re: Poradnik: Jak zostać dobrym betatesterem?
Polecam rowniez umiescic w artyklule ten program
http://www.emulator-zone.com/download.p ... p_v2.5.exe
PEC - Playstation Emulator Cheater - mozna dzieki niemu wlaczyc rozmaite "kody" w grach np nieskonczone zycie/kasa/wylaczenie walk itd.
Zawiera kody do wielu znanych gier i ulatwia prace kazdemu testerowi/tlumaczowi.
Opis jak uzywac:
http://www.psemu.pl/forum/viewtopic.php?t=40
http://www.emulator-zone.com/download.p ... p_v2.5.exe
PEC - Playstation Emulator Cheater - mozna dzieki niemu wlaczyc rozmaite "kody" w grach np nieskonczone zycie/kasa/wylaczenie walk itd.
Zawiera kody do wielu znanych gier i ulatwia prace kazdemu testerowi/tlumaczowi.
Opis jak uzywac:
http://www.psemu.pl/forum/viewtopic.php?t=40
Run to the bedroom, in the suitcase on the left, you'll find my favorite axe. Don't look so frightened, this is just a passing phase, one of my bad days.
Re: Poradnik: Jak zostać dobrym betatesterem?
Komunikatory to dobry pomysł przy bezpośrednim porozumiewaniu się czy wymienianiu poglądów. Do beta testów to się nie nadaje bowiem:
- i tak trzeba sporządzać raporty (no chyba, że wasze wyglądają jak wpis w notaniku ;P).
- czasem trzeba wesprzeć się screenami.
Przy większej grupie userów plikami najlepiej się wymieniać przez FTP/SVN.
BTW: mnie najwygodniej jest strzelać shoty na xboxie. Pod jednym przyciskiem mogę sobie zamapować zrzut ekranu i w żadnej mierze mnie to nie obciąża i nie wybija z klimatu gry.
---
A i byłbym zapomniał: to poradnik jak skonfigurować plugi do ePSXe i jak wysyłać screeny przez GG, a nie poradnik jak zostać dobrym beta testerem. Sorry :P
- i tak trzeba sporządzać raporty (no chyba, że wasze wyglądają jak wpis w notaniku ;P).
- czasem trzeba wesprzeć się screenami.
Przy większej grupie userów plikami najlepiej się wymieniać przez FTP/SVN.
BTW: mnie najwygodniej jest strzelać shoty na xboxie. Pod jednym przyciskiem mogę sobie zamapować zrzut ekranu i w żadnej mierze mnie to nie obciąża i nie wybija z klimatu gry.
---
A i byłbym zapomniał: to poradnik jak skonfigurować plugi do ePSXe i jak wysyłać screeny przez GG, a nie poradnik jak zostać dobrym beta testerem. Sorry :P
~ Primum non nocere ~
Re: Poradnik: Jak zostać dobrym betatesterem?
Z mojego punktu widzenia ta forma jest najszybsza i najbardziej komfortowa dla mnie, przecież wyraźnie napisałem, że są to 'porady którymi ja się kieruję'.
Komunikator służy mi do szybkiego łapania danego elementu screena jak i do bezpośredniego przedstawienia błędu poprzez gg z autorem tłumaczenia - więc jak widać w tym przypadku jego funkcjonalność jest podwójna.
Poza tym alternatywny program do screenów został podany.
a 'dobrym betatesterem' bo jak widać efekt jest porządny, dobrze przedstawiony, szybko wykonany i trudno się w nim pogubić.
Edit: No i osoby tłumaczące z takiego wypisu są zadowolone, lepsze to niż wielkie screeny w paczce bez kompresowania + gdzieś osobno wypis w .txt...
Komunikator służy mi do szybkiego łapania danego elementu screena jak i do bezpośredniego przedstawienia błędu poprzez gg z autorem tłumaczenia - więc jak widać w tym przypadku jego funkcjonalność jest podwójna.
Poza tym alternatywny program do screenów został podany.
Dodaj, że według Ciebie, jeśli spojrzymy na to z perspektywy pojedynczej to i tak jest, ale w efekcie ten poradnik (całość) przedstawia mój pomysł na proces jakim można się kierować podczas notowania błędów z danego tłumaczenia - więc nie mów mi, że nie ma to nic wspólnego...A i byłbym zapomniał: to poradnik jak skonfigurować plugi do ePSXe i jak wysyłać screeny przez GG, a nie poradnik jak zostać dobrym beta testerem. Sorry :P
a 'dobrym betatesterem' bo jak widać efekt jest porządny, dobrze przedstawiony, szybko wykonany i trudno się w nim pogubić.
Edit: No i osoby tłumaczące z takiego wypisu są zadowolone, lepsze to niż wielkie screeny w paczce bez kompresowania + gdzieś osobno wypis w .txt...
Re: Poradnik: Jak zostać dobrym betatesterem?
Nie da się ukryć, ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność. ;][...] lepsze to niż wielkie screeny w paczce bez kompresowania + gdzieś osobno wypis w .txt..
W każdym razie: ja bym się spodziewał po takim tutorialu/artykule opisu w jaki sposób beta testować gry, na co zwracać uwagę itd. itd. itd. Wiele osób nie rozumie w ogóle ani pojęcia, ani funkcji beta testera. Myślą, że "sobie zagrają 5 min. i ch*j, dopiszą ich do creditsów"... To co Waszmość przedstawił to jedynie przygotowanie sobie środowiska - tak bym to ładnie nazwał - do testowania gry.
Jak nie będę mieć co robić, któregoś wieczoru to może napiszę kilka krótkich zdań na ten temat.
PS: I nie cietrzew się tak. ;)
~ Primum non nocere ~
Re: Poradnik: Jak zostać dobrym betatesterem?
Hmm to chyba wiadomo, że gdy zabierasz się do tego typu rzeczy musisz mieć 'dar' (^^) wyłapywania literówek/błędów ort. Sądzę, że nie było potrzeby wypisywać spraw tak oczywistych (jak np. na co zwracać uwagę...).
Miałem właśnie coś podobnego Tobie napisać w kilku tematach, ale staram się kontrolować ;)PS: I nie cietrzew się tak. ;)
Miło by było :)Jak nie będę mieć co robić, któregoś wieczoru to może napiszę kilka krótkich zdań na ten temat.
Re: Poradnik: Jak zostać dobrym betatesterem?
Dla mnie oczywiste jest to co napisałeś w opisie. lol
To jakaś fuzja potrzebna. ;]
PS: wcale nie oczywiste bo 'dar' to nie wystarczy.
To jakaś fuzja potrzebna. ;]
PS: wcale nie oczywiste bo 'dar' to nie wystarczy.
~ Primum non nocere ~
Re: Poradnik: Jak zostać dobrym betatesterem?
Dlaczego link do poradnika nie działa ? Mógł by ktoś coś z tym zrobić ? ;/
Wróć do „Pomoc przy projektach”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość