[PC] Firewatch
Re: [PC] Firewatch
Jakieś info kiedy poprawione spolszczeni może być dostępne do pobrania?
- MasterAlvaro
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
- Kontakt:
Re: [PC] Firewatch
Został zaakceptowany? Mogę prosić o link do niego?
Spolszczenie powinno zostać opublikowane do końca miesiąca. Całkiem możliwe, że jeszcze dzisiaj pojawi się w Pobieralni. Ja niestety nie mogę składać żadnych obietnic, bo to już nie ode mnie zależy. W każdym razie wszystko wskazuje na to, że wkrótce się ukaże.Jakieś info kiedy poprawione spolszczeni może być dostępne do pobrania?
https://www.youtube.com/watch?v=E1z-t63XvQ8
- MasterAlvaro
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
- Kontakt:
Re: [PC] Firewatch
Mam przyjemność oznajmić, że zaktualizowany instalator (wersja 20180625) znajduje się już w Pobieralni. Pozostaje mi tylko życzyć wszystkim miłej zabawy z grą.
https://www.facebook.com/Grajpopolsku/p ... 0040885333
https://grajpopolsku.pl/download/firewatch
https://www.facebook.com/Grajpopolsku/p ... 0040885333
https://grajpopolsku.pl/download/firewatch
Re: [PC] Firewatch
Sama aktualizacja miała miejsce już miesiąc temu, ale akurat wtedy nie miałem czasu sprawdzić czy instalator nadal działa. Później zapomniałem o tej aktualizacji i nie byłem świadom że instalator nie działa, a szkoda bo nie było by przy niej dużo roboty i oszczędziłoby to ludziom kłopotu. Widać MasterAlvaro zajął już się całą sprawą. Na FB ktoś komunikował o problemie przy wersji gog. Mój instalator który przetrwał dwie aktualizacje opierał się na bezpośrednim wgrywaniem tekstur do paczek, więc suma kontrolna pliku nie miała znaczenia i prawdopodobnie działał na wersji gog (chociaż sam nie sprawdzałem). MasterAlvaro jeżeli zbadasz sprawę i chciałbyś pomocy lub informacji na temat mojego sposobu to chętnie pomogę.
- MasterAlvaro
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
- Kontakt:
Re: [PC] Firewatch
Postaram się do jutra wydać instalator dostosowany do edycji GOG. Muszę jedynie zakupić tę grę na rzeczonej platformie, ale z uwagi na trwająca promocję (przecena z 74,99 zł na 18,99 zł) nie powinno być to aż tak bolesne dla mojego portfela. ;)MasterAlvaro jeżeli zbadasz sprawę i chciałbyś pomocy lub informacji na temat mojego sposobu to chętnie pomogę.
Re: [PC] Firewatch
Aż z ciekawości sprawdziłem. Na moim koncie cena zakupu widnieje w wysokości 74.99 zł. Czyżby cena zależała od użytkownika?(przecena z 74,99 zł na 18,99 zł)
- MasterAlvaro
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
- Kontakt:
Re: [PC] Firewatch
Zdaje się, że zniżka o której wspomniałem organizowana jest w ramach promocji "After-Party Sale" i dotyczy tylko subskrybentów newslettera. W każdym razie do jej aktywacji niezbędny jest kod zniżkowy, który jest wysyłany na podany wcześniej adres e-mail.Aż z ciekawości sprawdziłem. Na moim koncie cena zakupu widnieje w wysokości 74.99 zł. Czyżby cena zależała od użytkownika?(przecena z 74,99 zł na 18,99 zł)
After-Party Sale
Late for the Summer Sale? Ran out of money?
We've extended several Summer Sale discounts
only for our newsletter subscribers
Act fast, this is a limited-time offer.
Take advantage of these low prices until July 1, 1 PM UTC.
- MasterAlvaro
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
- Kontakt:
Re: [PC] Firewatch
Przed chwilą Izzie opublikowała przygotowany przeze mnie instalator spolszczenia dostosowany do gry Firewatch w edycji dostępnej na platformie GOG.
Aktualizacji uległa również paczka polonizująca stworzona z myślą o platformie Steam. Sama łatka nie różni się tutaj niczym od wersji z dnia 2018.06.25, ale drobne zmiany dotknęły treści komunikatów instalatora i plików pomocy.
Firewatch 1.0.9 (Windows x86-64 Steam)
https://www.facebook.com/Grajpopolsku/p ... 0040885333
https://grajpopolsku.pl/download/firewatch/
Firewatch 1.0.9 (Windows x86-64 GOG)
https://www.facebook.com/Grajpopolsku/p ... 5117346492
https://grajpopolsku.pl/download/firewatch-gog/
Aktualizacji uległa również paczka polonizująca stworzona z myślą o platformie Steam. Sama łatka nie różni się tutaj niczym od wersji z dnia 2018.06.25, ale drobne zmiany dotknęły treści komunikatów instalatora i plików pomocy.
Firewatch 1.0.9 (Windows x86-64 Steam)
https://www.facebook.com/Grajpopolsku/p ... 0040885333
https://grajpopolsku.pl/download/firewatch/
Firewatch 1.0.9 (Windows x86-64 GOG)
https://www.facebook.com/Grajpopolsku/p ... 5117346492
https://grajpopolsku.pl/download/firewatch-gog/
Re: [PC] Firewatch
@MasterAlvaro
Jeszcze tak z ciekawości zapytam (moja natura techniczna nie daje mi spokoju :P).
Czy dużo się różniły paczki plików wersji Steam a GOG? W sensie czy tekstury co są podmieniane w obu wersjach znajdują się w tych samych paczkach, a suma kontrolna nie zgadzała się z innych drobnych zmian w plikach, czy całkowicie tekstury były inaczej porozstawiane?
Jeszcze tak z ciekawości zapytam (moja natura techniczna nie daje mi spokoju :P).
Czy dużo się różniły paczki plików wersji Steam a GOG? W sensie czy tekstury co są podmieniane w obu wersjach znajdują się w tych samych paczkach, a suma kontrolna nie zgadzała się z innych drobnych zmian w plikach, czy całkowicie tekstury były inaczej porozstawiane?
- MasterAlvaro
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
- Kontakt:
Re: [PC] Firewatch
Prawdę mówiąc nawet nie zwracałem na to uwagi. Z mojej perspektywy stworzenie kompletnej łatki polonizującej sprowadza się do wydania dosłownie pojedynczego ciągu poleceń. Moje skrypty automatycznie radzą sobie z dopasowaniem tekstur do odpowiednich plików Unity Assets.@MasterAlvaro
Jeszcze tak z ciekawości zapytam (moja natura techniczna nie daje mi spokoju :P).
Czy dużo się różniły paczki plików wersji Steam a GOG? W sensie czy tekstury co są podmieniane w obu wersjach znajdują się w tych samych paczkach, a suma kontrolna nie zgadzała się z innych drobnych zmian w plikach, czy całkowicie tekstury były inaczej porozstawiane?
Z tego co teraz widzę, rozłożenie spolszczanych bitmap w poszczególnych paczkach assetów jest identyczne pomiędzy edycją Steam a GOG.
Kod: Zaznacz cały
$ diff <( find firewatch_win_x86-64_steam/resources/files_mod/images/ -mindepth 1 -maxdepth 1 -xtype f -name '*.tex' | xargs -I{} basename '{}' | sort -V ) <( find firewatch_win_x86-64_gog/resources/files_mod/images/ -mindepth 1 -maxdepth 1 -xtype f -name '*.tex' | xargs -I{} basename '{}' | sort -V ); echo "${?}"
0
Kod: Zaznacz cały
$ find firewatch_win_x86-64_steam/resources/files_mod/images/ -mindepth 1 -maxdepth 1 -xtype f -name '*.tex' | xargs -I{} basename '{}' | sort -V
sharedassets3~mapsprite_key_anchorpoint.tex
sharedassets3~mapsprite_key_climbinggear.tex
sharedassets3~mapsprite_key_damagedtree.tex
sharedassets3~mapsprite_key_overgrowntrail.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_bigtree.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_brianhideaway.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_campfiresmoke.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_cutwire.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_fence.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_firebreak.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_foodsupply.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_gate.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_goodwinbunker.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_goodwincampsite.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_hawksrest.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_medicinewheel.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_oldburn.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_porkpond.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_scoutcamp.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_shaleslideCrippleGulch.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_shaleslideShittyBoss.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_shaleslideWidowmaker.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_teencamp.tex
sharedassets3~mapsprite_overview_label_wapitistation.tex
sharedassets3~map_overview.tex
sharedassets3~sprite_79evac.tex
sharedassets8~SignTrailClosed.tex
sharedassets8~TrailSign_TowerLeft06.tex
sharedassets9~TrailSign_BeartoothUp13.tex
sharedassets9~TrailSign_LakeLeft05mi.tex
sharedassets9~TrailSign_LakeLeft07mi.tex
sharedassets9~TrailSign_LakeRight05mi.tex
sharedassets9~TrailSign_LakeUp03mi.tex
sharedassets9~TrailSign_RubyRiverUp02mi.tex
sharedassets9~TrailSign_RubyRiverUp04mi.tex
sharedassets9~TrailSign_ThorofareLookoutUp62.tex
sharedassets9~TrailSign_TowerLeftNear.tex
sharedassets9~TrailSign_TowerRight02.tex
sharedassets9~Trailsign_RubyriverRight02.tex
sharedassets11~caveKeychain.tex
sharedassets11~cavegateSign.tex
sharedassets16~CabinObjectsB.tex
sharedassets16~CabinSigns.tex
sharedassets16~CardboardBox.tex
sharedassets18~Doc_HenryJournalDay1.tex
sharedassets20~researchfenceSign.tex
sharedassets20~researchfenceSign_Norm.tex
sharedassets21~TrailSign_BeartoothUp02.tex
sharedassets21~TrailSign_ThorofareLookoutUp54.tex
sharedassets22~PosterFloraBurned.tex
sharedassets24~pantiesGotoHell.tex
sharedassets29~CabinSignsB.tex
sharedassets29~CardboardBox_Mosspeak.tex
sharedassets29~CardboardBox_Spruce.tex
sharedassets29~Doc_Bears.tex
sharedassets29~Doc_BrianDndMap.tex
sharedassets29~Doc_NoFireworks.tex
sharedassets29~Doc_PlanForBackPack.tex
sharedassets29~Doc_RadioSchematic.tex
sharedassets29~FoodSign.tex
sharedassets29~GoodwinBoard.tex
sharedassets29~PosterFloraWaterDamaged.tex
sharedassets29~map_cache_backcountry.tex
sharedassets29~map_cache_cave.tex
sharedassets29~map_cache_lakecreek.tex
sharedassets29~map_cache_rubyriver.tex
sharedassets29~map_cache_snobros.tex
sharedassets29~map_cache_teencamp.tex
sharedassets29~map_cache_towerhub.tex
sharedassets29~map_cache_wirehike.tex
sharedassets34~TrailSign_Large_SupplyDropLeft60ft.tex
sharedassets34~TrailSign_ThorofareLookoutRight47.tex
sharedassets40~TrailSign_HawksRestLeft03.tex
sharedassets40~TrailSign_LakeRight07mi.tex
sharedassets40~TrailSign_TowerUp8mi.tex
sharedassets40~TrailheadMap.tex
sharedassets40~dangersign1.tex
sharedassets40~dangersign1_spec.tex
sharedassets40~dangersign2.tex
sharedassets40~dangersign2_spec.tex
sharedassets40~signtrailhead.tex
sharedassets46~Doc_WapitiClipboard.tex
sharedassets47~Binders_Henry.tex
sharedassets47~Index_Day77.tex
sharedassets49~Doc_GoodwinResearchSitePlan.tex
sharedassets52~TrailSign_LakeRight15mi.tex
sharedassets52~TrailSign_LakeRight20mi.tex
sharedassets52~TrailSign_LakeUpUnknown.tex
sharedassets52~TrailSign_Large_SupplyDrop14mi.tex
sharedassets52~TrailSign_Large_SupplyDropRight02mi.tex
sharedassets52~TrailSign_ThorofareLookoutRight48.tex
sharedassets52~TrailSign_ThorofareLookoutUp5.tex
sharedassets52~TrailSign_TowerLeft21mi.tex
sharedassets52~TrailSign_TowerUp16mi.tex
sharedassets55~Doc_HenryJournalDay2.tex
sharedassets56~Doc_HenryJournalDay3.tex
sharedassets57~Doc_HenryJournalDay15.tex
sharedassets65~TrailSign_BeartoothUp04.tex
sharedassets69~FireFinderMap.tex
sharedassets74~bulletinboard.tex
sharedassets76~TrailSign_Large_Trailhead260mii.tex
sharedassets88~CabinPostersDelilah.tex
sharedassets88~FirefinderMapDelilah.tex
sharedassets88~Foldedmap1.tex
sharedassets88~TrailSign_PorkPond.tex
sharedassets88~delilahsketchlined2.tex
sharedassets88~doc_Delilahdrawing_turtle_nameBucket.tex
sharedassets88~doc_delilahdrawing_bondvillain.tex
sharedassets88~doc_delilahdrawing_burtandturt.tex
sharedassets88~doc_delilahdrawing_turtle.tex
sharedassets88~doc_delilahdrawing_turtle_nameMayhem.tex
sharedassets88~doc_delilahdrawing_turtle_nameShelly.tex
sharedassets88~doc_delilahdrawing_turtle_nameTurt.tex
sharedassets88~doc_delilahdrawing_whatweknow.tex
sharedassets88~foldedmap2.tex
sharedassets100~Index_BrianGoodwin.tex
sharedassets100~Index_BrianGoodwin2.tex
sharedassets100~Index_CaveKeys.tex
sharedassets100~Index_ClipboardElk.tex
sharedassets100~Index_FirefighterLetter.tex
sharedassets100~Index_Reports.tex
sharedassets100~Index_RonDave.tex
sharedassets100~Index_TeenNote.tex
sharedassets100~Index_TrackingDevice.tex
sharedassets100~Index_WapitiClipboard.tex
sharedassets100~Index_WaveReceiver.tex
sharedassets100~Index_missingpersonGoodwin.tex
sharedassets100~Index_oldwalkietalkie.tex
sharedassets100~index_Tape.tex
sharedassets120~Doc_HenryJournalDay33.tex
- Pozyskanie nowych zasobów tekstowych i porównanie ich z poprzednią wersją.
- Dodanie nowych pozycji (wliczając w to tłumaczenie) i edycja tych, które uległy zmianie.
- Przejrzenie i korekta całości tekstów (tutaj nieoceniona okazała się pomoc Patrycji "dinosaur" Polowczyk, z którą konsultowałem wprowadzane zmiany).
- Stworzenie konfiguracji instalatora, w tym skryptów instalacyjnych dbających m.in. o automatyczne wybranie polskiego slotu językowego i włączenie wyświetlania napisów.
- Przetestowanie całości na różnych konfiguracjach.
Osobiście jestem przeciwny wykorzystaniu narzędzi typu UnityEx bezpośrednio w instalatorach a to z kilku względów:
- Niepewna kwestia legalności dystrybucji takiego oprogramowania.
- Różne problemy techniczne z nim związane. Przykładowo, UnityEX nawet uruchomiony w trybie wsadowym bez GUI komunikuje swoje błędy za pomocą okienek MessageBox. Ponadto potrafi zachowywać się niestabilnie w niektórych sytuacjach. W takich przypadkach wyświetlane jest z kolei okno Crash Dialog/Windows Error Reporting, które co prawda można zablokować, ale wiąże się to ze zmianą ustawień na koncie użytkownika: https://github.com/Winetricks/winetrick ... 308-L19324 & https://blogs.msdn.microsoft.com/alejac ... p-crashes/ & https://docs.microsoft.com/en-us/window ... r-settings
- Wykorzystywanie łatek różnicowych jest pewnego rodzaju zabezpieczeniem od strony prawnej. Pozwalają one - przynajmniej w teorii - uniknąć dystrybucji całych plików, które są wszak dziełami pochodnymi ze wszystkimi tego konsekwencjami. Zamiast tego dostarczane są jedynie różnie pomiędzy oryginałem a zmodyfikowaną wersją. W praktyce niestety nie działa to do końca tak jak byśmy tego chcieli, ale mimo wszystko od strony prawnej prezentuje się to znacznie lepiej od jawnego dystrybuowania kompletnych assetów. Ponadto pragnę zwrócić uwagę na to, że co prawda twórcy Firewatch dali zielone światło w wykorzystaniu zasobów tekstowych z gry w celu ich przetłumaczenia i dostarczenia paczki językowej, to jednak taka sama deklaracja nie padła odnośnie zasobów graficznych. O ile wątpię, żeby Panowie z Campo Santo mieli do nas pretensje o naszą łatkę polonizującą, tak jestem za zachowaniem w tej kwestii dobrej praktyki, chroniącej nas przed roszczeniami ze strony bardziej przewrażliwionych wydawców gier.
- Zdarza się, że aktualizacja tytułu przynosi zmianę zawartości danej tekstury. Modyfikacji mogą ulec zarówno jej wymiary (spotkałem się już zarówno z wyższą jak i wyższą rozdzielczością a także rozciągnięciem w pionie lub poziomie) jak i jej treść (zazwyczaj dodatnie jakiegoś szczegółu, raczej kosmetyczne poprawki, rzadziej kompletne przerobienie grafiki). Warto byłoby zwracać na to uwagę.
- Aktualizacje gier Unity mają tendencje do przemieszczania zasobów pomiędzy plikami Unity Assets (level*, *.assets, itd.) na co poprzedni instalator nie był odporny.
- Pod względem technicznym wygenerowanie nowych łatek polonizujących nie stanowi dla mnie żadnego problemu. Najważniejsze rzeczy zostały już zrobione, więc proces ten powinien być stosunkowo szybki i bezbolesny.
Przede wszystkim jednak dystrybuowanie teoretycznie odpornego na aktualizacje instalatora daje nam złudne odczucie (a przez to niebezpieczne), że wszystko jest w porządku. Praktyka pokazuje, że niekoniecznie musi tak być. Odnoszę wrażenie, że od kilku wersji nikt nie śledził zmian jakie zaszły w zasobach tekstowych. Pojawienie się nowych pozycji to jeszcze pół biedy, bowiem gra pod względem fabularnym jest już ukończona, przeto nie wnoszą one nic istotnego do właściwej rozgrywki. Znacznie poważniejszym problemem są drobne zmiany w istniejących dialogach. Jest to spowodowane specyficzną strukturą danych wykorzystywaną przez grę. Przypomnę, że tłumaczenia są dostarczane w postaci plików JSON które można traktować jako jedną wielką tablicę asocjacyjną, gdzie kluczami są oryginalne napisy zaś przypisanymi do nich wartościami - ich tłumaczenie. Oznacza to, że nawet najdrobniejsza zmiana w oryginale, taka jak poprawa literówki, wyłącza z polonizacji całą pozycję (pojedynczą wypowiedź czy notatkę). Z tego względu jestem za tym, żeby po każdej aktualizacji gry przyjrzeć się temu jakie zmiany zaszły w dialogach i dopiero wtedy zdecydować się na wydanie nowego instalatora.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości