witam wszystkich. szukam pomocy w spolszczeniu starej gry terminatora future shock i terminatora skynet. znalazlem gry w wersji rosyjskiej wiem ktore pliki spolszczyc tylko nie wiem jak to zrobic..
czy zechce ktos pomoc
spolszczenie terminatora future shock/skynet
Re: spolszczenie terminatora future shock/skynet
Nie mam pojęcia, jak wyglądają pliki tej gry, ale gdybyś wysłał te, w których jest tekst to mógłbym zajrzeć do środka :)
Re: spolszczenie terminatora future shock/skynet
wszystkie pliki w załączniku jak możesz żyć okiem.
- Załączniki
-
- do spolszczenia.rar
- (6.62 MiB) Pobrany 125 razy
Re: spolszczenie terminatora future shock/skynet
Więc tak, dołączony program bsaf-ex to służy do otworzenia archiwum, widać w nim pliki *.col, *.img oraz *.cfa. Z tego co na szybkości wdrożyłem się w temat to powinien być jeszcze edytowalny w notatniku plik *.inf.
(plik readme - mimo, że po francusku to pomoc a i w obecnych czasach nie problem).
Drugi program służy do pomocy z grafiką. (więc nie interesuje mnie to)
Na twoim miejscu spróbowałbym użyć innego programu do otworzenia archiwum *.bsa, gdyż ten może mieć problem z plikami *.inf(nie ma ich w filtrach). (poszukaj w necie bo nie chce linkować zbyt dużo[znalazłem 3,ale nie mam konta na nexusmods ) A ja wracam do mojego projektu.
PS. W programie piszą też inne gry(a w zasadzie pliki), które otwiera - prawdopodobnie są na tym samym silniku - może więc do nich znajdziesz w necie lepszy poradnik
(plik readme - mimo, że po francusku to pomoc a i w obecnych czasach nie problem).
Drugi program służy do pomocy z grafiką. (więc nie interesuje mnie to)
Na twoim miejscu spróbowałbym użyć innego programu do otworzenia archiwum *.bsa, gdyż ten może mieć problem z plikami *.inf(nie ma ich w filtrach). (poszukaj w necie bo nie chce linkować zbyt dużo[znalazłem 3,ale nie mam konta na nexusmods ) A ja wracam do mojego projektu.
PS. W programie piszą też inne gry(a w zasadzie pliki), które otwiera - prawdopodobnie są na tym samym silniku - może więc do nich znajdziesz w necie lepszy poradnik
Re: spolszczenie terminatora future shock/skynet
Dzięki, zajrzę jak tylko będę miał chwilę wolnego :)
Re: spolszczenie terminatora future shock/skynet
Znalazłem kilka programów, ale tak samo, jak ten francuski nie są zgodne z tą wersją pliku .bsa, po prostu są od innych gier, jakiś ruski działa, ale również nie ma pliku .inf
Przejrzałem plik w edytorze szesnastkowym i w liście plików znajdujących się w archiwum .bsa po prostu nie ma żadnego pliku z rozszerzeniem .inf. Możliwe, że się znajduje w innym pliku .bsa, jak już pisałem, nie wiem, jak wygląda ta gra i ile ma plików.
Jedyne, co mi się udało znaleźć załączam jako załącznik, ale pewnie już to masz.
Przejrzałem plik w edytorze szesnastkowym i w liście plików znajdujących się w archiwum .bsa po prostu nie ma żadnego pliku z rozszerzeniem .inf. Możliwe, że się znajduje w innym pliku .bsa, jak już pisałem, nie wiem, jak wygląda ta gra i ile ma plików.
Jedyne, co mi się udało znaleźć załączam jako załącznik, ale pewnie już to masz.
- Załączniki
-
- Mdmdimgs.7z
- (1.09 MiB) Pobrany 110 razy
Re: spolszczenie terminatora future shock/skynet
Po minucie szukania w necie pobrałem grę(tylko nie wiem czy to nie demo, co nie istotne).
Wiemy, że bsa to generalnie archiwa jak *.zip.
Patrzyłem więc po plikach i wygląda to jak na dole w załączniku.
Sądząc po nazwach możemy się domyślić co jest gdzie.
MDMDSFX - efekty dzwiekowe tj. strzaly
MDMDOBJ - modele 3d
MDMDMUSIC - chyba nie musze tłumaczyc
MDMDMAP2 - generalny schemat mapy(choć może jakieś eventy mogą być)
MDMDIMGS - GRAFIKA
reszta nie mam pojecia
podpowiem tyle, ze musisz pooglądać pliki z tego folderu, oszacować, w którym ty byś umieścił tekst / grafikę z tekstem i po prostu zmienić to co trzeba(myślę, że do tego celu demo jest nawet lepsze - mniej do przeglądania)
Wiemy, że bsa to generalnie archiwa jak *.zip.
Patrzyłem więc po plikach i wygląda to jak na dole w załączniku.
Sądząc po nazwach możemy się domyślić co jest gdzie.
MDMDSFX - efekty dzwiekowe tj. strzaly
MDMDOBJ - modele 3d
MDMDMUSIC - chyba nie musze tłumaczyc
MDMDMAP2 - generalny schemat mapy(choć może jakieś eventy mogą być)
MDMDIMGS - GRAFIKA
reszta nie mam pojecia
podpowiem tyle, ze musisz pooglądać pliki z tego folderu, oszacować, w którym ty byś umieścił tekst / grafikę z tekstem i po prostu zmienić to co trzeba(myślę, że do tego celu demo jest nawet lepsze - mniej do przeglądania)
Re: spolszczenie terminatora future shock/skynet
Może później jak skończę mój projekt siądę i do tego i zgadamy się na DC, lecz póki co przynajmniej do końca miesiąca musisz działać na własną rękę.
Re: spolszczenie terminatora future shock/skynet
z tego co widzę HMI to jest 90% plików a to jest jakiś format AUDIO starszy od midi więc masz już mało roboty
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 lis 2020, o 20:35
- Kontakt:
Re: spolszczenie terminatora future shock/skynet
Przeszukałem te pliki i myślę, że cały (część na pewno) tekst znajduje się w plikach graficznych. Otwierając archiwum ”Mdmdimgs.bsa” programem ”Game File Explorer” (GFE132) można uzyskać podgląd plików. Należy zwrócić uwagę na pliki o rozszerzeniu .IMG oraz .COL - te pierwsze to pliki graficzne (oraz grafiki z tekstem), te drugie to palety kolorów, aby plik graficzny wyświetlał się poprawnie, trzeba wybrać odpowiednią paletę kolorów.
Wszystkie grafiki są w dość małej rozdzielczości, załączone poniżej pliki nie są pomniejszone.
Przykład błędnie ustawionej palety kolorów
Wszystkie grafiki są w dość małej rozdzielczości, załączone poniżej pliki nie są pomniejszone.
Przykład błędnie ustawionej palety kolorów
Wróć do „Pomoc przy projektach”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości