[PC] Celeste
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 lis 2020, o 20:35
[PC] Celeste
Spolszczenie do gry Celeste. Przygotowane i testowane na grze w wersji 1.4.0 z Epic Games Store. Tłumaczenie obejmuje cały tekst. Pobrany plik należy zainstalować w głównym katalogu gry. Jeśli język nie zmieni się automatycznie, to trzeba ustawić go w opcjach.
Zrzuty ekranu.
- Załączniki
-
- Celeste PL.zip
- (104.77 KiB) Pobrany 288 razy
- blackwaterpark
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52
Re: [PC] Celeste
Podziękowania. 👍
Gra jest zacna i ambitna - z ''drugim dnem'', choć mega-trudna.
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że spolszczenie łatwo do niej jest zrobić - ale to pozory: jak zobaczyłem plik tekstowy z masą tekstu, to szczęka mi opadła.
PS. Prośba do Autora: czy nie spróbowałbyś przetłumaczyć ''Shovel Knight''?
PS2. Wersja Steam również działa. 👍 (za pomocą Total Commander wydłubałem z Celeste PL.exe pliki ''Polish.txt'' oraz ''polish.png'', a następnie skopiowałem te dwa pliki do odpowiednich podkatalogów: gra samoczynnie uruchomiła się po polsku, bez żadnych problemów). Rewelacja. 👍
Gra jest zacna i ambitna - z ''drugim dnem'', choć mega-trudna.
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że spolszczenie łatwo do niej jest zrobić - ale to pozory: jak zobaczyłem plik tekstowy z masą tekstu, to szczęka mi opadła.
PS. Prośba do Autora: czy nie spróbowałbyś przetłumaczyć ''Shovel Knight''?
PS2. Wersja Steam również działa. 👍 (za pomocą Total Commander wydłubałem z Celeste PL.exe pliki ''Polish.txt'' oraz ''polish.png'', a następnie skopiowałem te dwa pliki do odpowiednich podkatalogów: gra samoczynnie uruchomiła się po polsku, bez żadnych problemów). Rewelacja. 👍
Re: [PC] Celeste
Dzięki, teraz moze gierke ogarnę szybciej.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 lis 2020, o 20:35
Re: [PC] Celeste
Jaki był powód użycia Total Commandera? W wersji ze steama jest inny układ folderów i instalator nie działał poprawnie?
Shovel Knight niestety nie posiadam, jednak jeśli przesłałbyś mi pliki z tekstem, to mógłbym zobaczyć co da się zrobić. Gra jest zbudowana na autorskim silniku i możliwe, że trzeba by napisać dedykowane narzędzia.
Shovel Knight niestety nie posiadam, jednak jeśli przesłałbyś mi pliki z tekstem, to mógłbym zobaczyć co da się zrobić. Gra jest zbudowana na autorskim silniku i możliwe, że trzeba by napisać dedykowane narzędzia.
- blackwaterpark
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52
Re: [PC] Celeste
Zawszę wolę wszystko sam podmieniać, jeśli tylko istnieje taka możliwość (a tu wiedziałem, że nie ma żadnych komplikacji, bo twórcy gry ''Celeste'' sami zachęcali do translacji i wytłumaczyli, co i jak należy zrobić).
Świetnie Ci wyszło to spolszczenie - gra ma teraz pełnię klimatu!
Może byś podesłał twórcom te spolszczenie, a oni uwzględnili by je w kolejnej aktualizacji?
PS. Nie mam pojęcia, jak należy wypakować te pliki z gry ''Shovel Knight'', niestety... Niemniej zachęcam do zainteresowania się tym tytułem - świetna rozrywka.
Świetnie Ci wyszło to spolszczenie - gra ma teraz pełnię klimatu!
Może byś podesłał twórcom te spolszczenie, a oni uwzględnili by je w kolejnej aktualizacji?
PS. Nie mam pojęcia, jak należy wypakować te pliki z gry ''Shovel Knight'', niestety... Niemniej zachęcam do zainteresowania się tym tytułem - świetna rozrywka.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 lis 2020, o 20:35
Re: [PC] Celeste
Do oficjalnej wersji nie dodadzą, bo nie mają możliwości weryfikacji (pisali tak w odniesieniu do węgierskiego tłumaczenia), jednak mogą dodać link w przypiętym temacie na steamie (pisałem do nich w tej sprawie, na razie brak odpowiedzi).
PS.
Czy pliki w obecnej wersji Shovel Knight wyglądają podobnie?
https://i.redd.it/y5zyqlq1qoj61.png
Jeśli tak, to wydaje się, że plik loctext_eng.pak powinien zawierać tekst.
PS.
Czy pliki w obecnej wersji Shovel Knight wyglądają podobnie?
https://i.redd.it/y5zyqlq1qoj61.png
Jeśli tak, to wydaje się, że plik loctext_eng.pak powinien zawierać tekst.
- blackwaterpark
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52
Re: [PC] Celeste
Dokładnie tak. 👍
Oprócz loctext_eng.pak są pliki z innymi wersjami językowymi. Niestety: kompresor jest mi nieznany: Total Commander nie radzi sobie z tym packerem (spróbowałem też użyć programu UniExtract v2.0.0 RC 3, ale bez powodzenia).
Oprócz loctext_eng.pak są pliki z innymi wersjami językowymi. Niestety: kompresor jest mi nieznany: Total Commander nie radzi sobie z tym packerem (spróbowałem też użyć programu UniExtract v2.0.0 RC 3, ale bez powodzenia).
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 lis 2020, o 20:35
Re: [PC] Celeste
Mógłbyś przesłać mi ten plik, spróbuję przejrzeć go hexem i paroma innymi programami. Znalazłem też dedykowane narzędzie, które powinno rozpakować to archiwum.
- blackwaterpark
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 paź 2014, o 12:52
Re: [PC] Celeste
Wrzuciłem wszystkie pliki językowe, bo zajmują niewiele (plus suma kontrolna dla bezpieczeństwa) - sprawdź Prywatne Wiadomości.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 lis 2020, o 20:35
Re: [PC] Celeste
Pliki nie są skompresowane, napisałem narzędzia, umożliwiające zmianę tekstu i generujące nowy plik. Załączam plik testowy ze zmienionym tekstem w menu (polskie znaki). Poniżej statystyki z omegi. Tekstu jest ok. 5 razy więcej niż w Celeste, dla mnie to trochę za dużo, więc na razie nie będę się zajmował tym projektem. Jeśli byłby ktoś chętny, to mogę ewentualnie pomóc od strony technicznej.
- Załączniki
-
- loctext_eng.zip
- (401.33 KiB) Pobrany 72 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości