Problem z czcionką

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
belek666
Posty: 40
Rejestracja: 1 lis 2008, o 01:49

Problem z czcionką

Postautor: belek666 » 1 lis 2008, o 02:13

Witam wszystkich.
Bardzo interesuje mnie tłumaczenie gier zwłaszcza na konsole PSX. Już kiedyś brałem się za to ale tylko dla zabawy. Naczytałem się tutoriali i wiem o co biega choć nadal mogę siebie nazwać amatorem. Od kilku dni biorę się za tłumaczenie jednej gry na PSX'a. Mam teraz problem z czcionką i zrobieniem polskich znaków. Fonty wyglądają tak:
Obrazek
a w grze tak:
Obrazek
Nie wiem jak się za to zabrać. Liczę na pomoc.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Problem z czcionką.

Postautor: Berion » 1 lis 2008, o 13:17

Podstawowe pytanie to czemu chcesz używać hex edytora do edycji grafiki? Trochę bez sensu, poza tym do *.tim-ów w Tile Molesterze trzeba dobrać odpowiedni kodek (nie pamiętam jaki). Zanim zaczniesz szukać alternatywnych sposobów sprawdź czy to nie jest zwykły *.tim - oszczędzisz sobie sporo zbędnej i nijakiej roboty.

Jeśli nie jest to wtedy trzeba pomyśleć jakie to są *.tim-y o ile w ogóle nimi są.

---

Poza tym sugerując się nazwą pliku to jest FMV, więc...

---

Miło by było też podać tytuł gry - nie każdy ma pod łóżkiem szklaną kulę.

---

A początkujący to jesteśmy tutaj wszyscy - wszyscy Ci co nie potrafią programować. ;]
~ Primum non nocere ~

belek666
Posty: 40
Rejestracja: 1 lis 2008, o 01:49

Re: Problem z czcionką.

Postautor: belek666 » 1 lis 2008, o 16:04

Podstawowe pytanie to czemu chcesz używać hex edytora do edycji grafiki? Trochę bez sensu, poza tym do *.tim-ów w Tile Molesterze trzeba dobrać odpowiedni kodek (nie pamiętam jaki). Zanim zaczniesz szukać alternatywnych sposobów sprawdź czy to nie jest zwykły *.tim - oszczędzisz sobie sporo zbędnej i nijakiej roboty
Ok, to była pierwsza rzecz, którą zrobiłem biorąc się za to tłumaczenie. Przeskanowałem dwoma programami i żadnego *.tim'a nie znalazło. Więc użyłem tego Title Molester'a no i znalazłem to co jest na screenie. To jest na 100% jedna z czcionek z tej gry. Wiem bo sprawdziłem edytując jedną literkę. A co do tego kodeka to kiedyś już kogoś kto się zajmował tłumaczeniem gier na PSX (chyba to był Szczuru ) pytałem się, które ustawienia są dobre.
Jeśli nie jest to wtedy trzeba pomyśleć jakie to są *.tim-y o ile w ogóle nimi są.
Nie mam pojęcia czy to w ogóle są *.tim-y.
Poza tym sugerując się nazwą pliku to jest FMV, więc...
To nie są FMV bo to sprawdziłem, prawie wszystkie pliki w grze mają to samo rozszerzenie *.str i do tego ważą trochę ponad 1 MB (oprócz tych prawdziwych wstawek FMV).
Miło by było też podać tytuł gry - nie każdy ma pod łóżkiem szklaną kulę.
Tylko po co? Ale jak jest potrzebna to: Eagle One - Harrier Attack; SLES_017.15
A początkujący to jesteśmy tutaj wszyscy - wszyscy Ci co nie potrafią programować. ;]
Ja jeszcze nie przetłumaczyłem porządnie żadnej gry.

PS:
Już kiedyś założyłem temat na forum konsola.pl (pod innym nickiem) i tylko z trochę innym problemem. Pamiętasz? Także próbowałeś mi pomóc.

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: Problem z czcionką

Postautor: ffgriever » 1 lis 2008, o 19:37

To z pewnością nie jest 4bit ;). Zacznij od tego. Na 99% 8bit, musisz też poszukać palety, choć ta pewnie odcienie szarości, więc sam możesz wygenerować. W razie problemów podeślij ten pliczek (z tego co rozumiem, to mały jest), ktoś z pewnością rzuci okiem i pokieruje na właściwe tory.

belek666
Posty: 40
Rejestracja: 1 lis 2008, o 01:49

Re: Problem z czcionką

Postautor: belek666 » 1 lis 2008, o 20:24

Teraz po przestawieniu na 8bit wygląda to tak:
Obrazek
Już jest o wiele lepiej. Dzięki ffgriever.
W załączniku plik z tą czcionką.
Załączniki
I01M00.rar
(427.05 KiB) Pobrany 136 razy

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: Problem z czcionką

Postautor: ffgriever » 1 lis 2008, o 22:54

Zerknąłem tak na szybko. W pliku tym jest kilka 8bit obrazków o rozmiarach 128x128, 64x64 i 16x16. Paletę masz 24bit. Każda ze składowych RGB zapisana jest oddzielnie. Czyli najpierw wszystkie r, później wszystkie g, później wszystkie b.

PS. Podesłałeś oryginalny, czy zmieniony plik? Bo w kilku miejscach bitmapy wyglądają, jakby ktoś skopiował kawałek bitmapy z jednego miejsca i przekleił w drugie ;) .

belek666
Posty: 40
Rejestracja: 1 lis 2008, o 01:49

Re: Problem z czcionką

Postautor: belek666 » 1 lis 2008, o 23:25

Możliwe, że pomyliłem plik. Ten jest na 100% oryginalny. A jak udało Ci się powyciągać te bitmapy? Możesz podesłać je?
Załączniki
I01M00.rar
(427.05 KiB) Pobrany 138 razy

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: Problem z czcionką

Postautor: ffgriever » 2 lis 2008, o 11:28

W takim razie trzeba będzie poświęcić jeszcze chwilę i sprawdzić, w jaki sposób wykonywany jest przeplot. Jak będzie chwilka czasu i nie zapomnę, to zakręcę się wokół tego.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Problem z czcionką.

Postautor: Berion » 2 lis 2008, o 13:16

[...] Ok, to była pierwsza rzecz, którą zrobiłem biorąc się za to tłumaczenie [...]
Więc i trzeba było to napisać. W dobie postępującej "głupotyzacji społeczeństwa" zawsze zakładam, że jeśli ktoś nie napisał, że przykładowo przeskanował plik w poszukiwaniu zwykłych timów, to znaczy że pewnie tego nie zrobił. Dlaczego? Ponieważ często bywa tak, że dwie strony dalej się okazuje, że delikwent o tym nie wiedział... Irytacja sięga wtedy zenitu. ;]
[...] To nie są FMV bo to sprawdziłem, prawie wszystkie pliki w grze mają to samo rozszerzenie *.str i do tego ważą trochę ponad 1 MB (oprócz tych prawdziwych wstawek FMV).
[...]
Tylko po co? Ale jak jest potrzebna to: Eagle One - Harrier Attack; SLES_017.15 [...]
Tak się akurat składa, że STR to natywny format FMV PSXa, a ja jeszcze nie widziałem żeby jakiś developer sobie nazwał tak munge'e w grze. Więc... wzorem z pierwszego akapitu zakładamy początkowo najprostsze rozwiązania.

Między innymi też po to podaje się nazwę gry. A nóż widelec ktoś ma taką.

---

No to tyle mojego moralizowania. Bez obrazy - takie czasy po prostu.
~ Primum non nocere ~

belek666
Posty: 40
Rejestracja: 1 lis 2008, o 01:49

Re: Problem z czcionką

Postautor: belek666 » 4 lis 2008, o 15:08

ffgriever możesz podesłać mi te bitmapy? Potrzebuje ich aby zobaczyć jakie są znaki w tej czcionce.


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość