Pointery w romach na GBA

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Czupur
Posty: 20
Rejestracja: 10 sie 2012, o 20:01

Pointery w romach na GBA

Postautor: Czupur » 21 lip 2013, o 19:43

Witam. Od razu zacytuję część poradnika:

"Do czego... no np. w angielskiej wersji HM2 w Item'ach występuje słowo Milker. Chcemy to przetłumaczyć jako Dojarka (inaczej kombinować się nie da) i problem, bo wyraz tłumaczony jest za długi. Możemy jednak, za pomocą pointerów oczywiście zapisać słowo Dojarka. Oczywiście nic nie da się zrobić od tak. Trzeba to zrobić kosztem innych wyrazów występujących niedaleko danego wyrazu."

Czy to prawda? Nie da się przetłumaczyć jakiegoś zdania bez potrzeby ucinania drugiego? Jeżeli rom ma np. 150000 znaków to przetłumaczona wersja nie może zawierać 200000 znaków?

cienislaw
Posty: 267
Rejestracja: 3 cze 2013, o 08:41
Grupa: GameSub

Re: Pointery w romach na GBA

Postautor: cienislaw » 21 lip 2013, o 22:29

wszystko zależy czy jest miejsce, by te dodatkowe znaki upchnąć.
Obrazek

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 799
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: Pointery w romach na GBA

Postautor: ikskoks » 21 lip 2013, o 22:43

Czy to prawda? Nie da się przetłumaczyć jakiegoś zdania bez potrzeby ucinania drugiego? Jeżeli rom ma np. 150000 znaków to przetłumaczona wersja nie może zawierać 200000 znaków?
Tak, to prawda. Ucinanie zdań to niestety konieczność.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 460
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: Pointery w romach na GBA

Postautor: mziab » 26 lip 2013, o 14:57

Nie zawsze jest to prawda. Wszystko zależy od rodzaju pointerów, a także od platformy i gdzie znajduje się wolne miejsce. W wielu grach na GBA używane są 32-bitowe (4-bajtowe) pointery, które umożliwiają przeniesienie tekstu w dowolne miejsce, np. pod koniec romu, gdzie dość często znajduje się spory blok wolnego miejsca. A gdyby to zawiodło, romy GBA można bezkarnie poszerzać i w ten sposób stworzyć sobie wolne miejsce.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość