Teraz spróbuje nad .nds i poprzez "rozbicie" .nds na poszczególne pliki.
Może wspólnie do czegoś dojdziemy :D
EDIT1:
W pliku .nds nie ma czego szukać.
EDIT2:
Próbowałem z kilkoma plikami z folderu "text", włożyłem tablice do SnesEdit i nadal ma problemy z rozpoznaniem tekstu, np. nie rozpoznaje takich wartości: 1C, 19, 18, 02, 01, 1E, 09, 12, 06.
Dostałem taką poradę:
http://img374.imageshack.us/my.php?imag ... 563ba2.jpg - 2 screen
Nie potrafię użyć HeadSplitter, o ile w ogóle działa.Judging from your second screenshot, the game isn't using compressed text but standard Japanese Shift-JIS encoding, despite being in English - for example, the bytes from 0x01F0 to 0x0204 there mean "Arena ". Guess that was the easiest way for the developers to translate the game without rewriting the text routines. You're going to need a Shift-JIS table file to dump the text, unless you code a custom dumper for the game like I did with Dairansen (and no, I'm not sure if it, HeadSplitter, would work with Path of the Ninja).