Just Cause 2 (plik csv)

Szukasz betatestera, korektora, grafika, itp?
Tutaj napisz ogłoszenie^^
Awatar użytkownika
f1older
Posty: 14
Rejestracja: 5 paź 2011, o 11:41

Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: f1older » 5 gru 2013, o 14:20

pomóżcie. :)
mam wyodrębniony pliczek: ms15text.csv.(załącznik dołączony)
wyedytowałem, wrzuciłem do folderu z grą, i działa. tzn. wyswietla polski tekst. dla przykładu: Storage Location- Lokalizacja urządzenia(rzecz dotyczy xbox360)
ale problem w tym, ze w owym pliku są tysiace linijek. pół biedy, gdyby było to na sztywno jakoś przypisane do kolumn, np. kolumna 2 to eng, kolumna 8 to pl.
bo tak jest, ale tylko, gdy kwestie sa krótkie. tzn. kolumna 2 to eng, kilka następnych to pozostałe dostępne języki, a kolumna 8 to pl.
gdy jednak pada więcej niż jedno krótkie zdanie, tekst rozwala się na inne kolumny, i jakaś szybka, masowa edycja nie wchodzi w grę.
czy jest jakiś sposób, by to zrobić, nie mając większego pojęcia o edycji plików csv? :D
w grę wchodzi tylko zamiana tekstu eng na pl.
dodam, że jest to pliczek z xboxa360, edytowany działa bez problemu, nawet z polską czcionką, choć podczas edycji kodowanie jest jakieś dziwne, wykrzaczone przy polskich znakach.
ale to akurat nie problem, bo na jana kopiowałem testowy fragment, i wyświetla ładnie polską czcionkę.
pomoże ktoś?
Załączniki
ms15text.rar
(1.11 MiB) Pobrany 931 razy

cienislaw
Posty: 267
Rejestracja: 3 cze 2013, o 08:41
Grupa: GameSub

Re: Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: cienislaw » 5 gru 2013, o 20:47

napisz w prostych żołnierskich słowach co chcesz osiągnąć, bo nie do końca to łapię.
Obrazek

Awatar użytkownika
f1older
Posty: 14
Rejestracja: 5 paź 2011, o 11:41

Re: Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: f1older » 6 gru 2013, o 12:43

w pliku csv zawarte są teksty z gry. kilka języków, w tym i polski.
no i nie wiem jak ugryźć, by angielski zamienić na polski.
tzn, nie wiem jak to masowo(i szybko) zrobić, nie edytując każdej z dziesiątek tysiecy linijek.
wszystko widać w owym pliku, bo ja nie wiem, jak mogę to jaśniej wyklarować. :)

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: mendosa » 6 gru 2013, o 18:15

Nie rozumiem, po co chcesz zamieniać angielski na polski, skoro - jak twierdzisz - polski już tam jest? Może wystarczy po prostu zmienić język w ustawieniach gry?
EDIT
Po sekundzie szukania: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=10948

-- 7 gru 2013, o 10:37 --

EDIT2
Domyślam się, że chcesz doprowadzić do tego, aby w wersji dla Xbox, która według informacji jakie znalazłem nie posiada polskiej wersji językowej, wyświetlały się polskie napisy. Zajrzyj tutaj http://uczesieexcela.blox.pl/tagi_b/260 ... likow.html. Sekcja o przesuwaniu kolumn może być przydatna, przy czym - jeżeli tekst polski nie znajduje się wyłącznie w kolumnie (np.) ósmej - będziesz musiał zmodyfikować makro, sprawiając aby (przykładowo) kolumny F, G, H, zastąpiły kolumny A, B, C. Kto wie, czy nie byłoby najprościej po prostu ręcznie te tabele zamienić miejscami. Daj znać o postępach portowania spolszczenia na platformę Xbox.
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
f1older
Posty: 14
Rejestracja: 5 paź 2011, o 11:41

Re: Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: f1older » 7 gru 2013, o 10:01

sugestia zmiany języka w menu gry mnie po prostu obraża. :)
chciałbym to właściwie nie spolszczyć, a wykorzystać już zaimplementowany polski tekst. tłumaczem przecież nie jestem.
o tym, że tłumaczenie oficjalne jest tylko na pc, wiem. z gry-online właśnie. ale np. gdy kupowałem pierwszego xboxa, był już na dysku just cause 2, w wersji pl. więc widocznie ktoś już wcześniej się tym zajął. ;)
pliki gry są niemal identyczne na pc, jak i xbox. co akurat jest dość częste, i często wykorzystywane przy nieoficjalnych tłumaczeniach. choćby Skyrim, pełne spolszczenie(napisy, dialogi).
natomiast w owym pliku są zawarte wszystkie teksty, spolszczone.
generalnie dzięki wielkie za poradę, zabiorę się za to. choć kompletnie nie mam pojęcia o czym mówisz, będę się musiał najpierw nauczyć to i owo, ech. (jakieś makro?? omg!) :D


---
edit offtop:
dodam, że spolszczenie pecetowe gry From Dust(wasze spolszczenie, a jakże) również by pewnie zadziałało.
wersja xbox zawiera bowiem identyczne pliki tekstowe, jak i wersja pc. co z tego, skoro nie potrafię spakować z powrotem plików do kontenera(?), choć wydobyć je potrafiłem. btw, ktoś tu zrobił patcha spolszczającego dla ps3. dla xbox by się nie dało? ;)

-- 8 gru 2013, o 11:47 --


sposób na usuwanie kolumn to ślepa uliczka, mój błąd. przecież ten tekst nie jest na stałe przypisany danej kolumnie. to nie baza danych.
raz się zaczyna od ósmej, następnym razem od 17. pff...
to po prostu zwykły ciąg tekstu, wg. mnie.
ale jakim cudem(kodem?) gra wie, który wczytać tekst. tzn, którą frazę w danym języku, po znakach "#D#".
kwestia danego języka zaczyna się bowiem od tych znaków, tylko że one są identyczne, dla każdej kwestii.
nie mam pomysłu, w jaki sposób to masowo, jednorazowo edytować. kurde, 11k wierszy, to za dużo jak na edycję reczną... :D

przykładowy wycinek tekstu:
Spoiler!
#D#f2m01_captain_m_xx_14#D#,#D#We are taking heavy fire! Shoot like your life depended on it, which it does!#D#,#D#On est Ă©crasĂ© sous les tirs ! Bats-toi comme si ta vie en dĂ©pendait ! Parce que c'est le cas !#D#,#D#Ci stanno sparando addosso! Combatti, se vuoi salvarti la vita!#D#,#D#Wir stehen unter Beschuss! Feuere aus allen Rohren, Junge.#D#,#D#¡Nos están disparando! ¡Dispara como si tu vida dependiera de ello! ¡Je, je, je!#D#,#D#НаŃ? Ń‚Ń?Ń‚ прижали! Стреляй - твоя жизнь от этого завиŃ?ит!#D#,#D#JesteĹ›my pod ostrzaĹ‚em! Strzelaj, jakby zaleĹĽaĹ‚o od tego twoje ĹĽycie, bo tak wĹ‚aĹ›nie jest!#D#
po edycji to wygląda tak, i w grze działa. angielski jest pierwszym, i domyślnym językiem. zwykła zamiana/wycięcie języka eng na pl:
Spoiler!
#D#f2m01_captain_m_xx_14#D#,#D#Jesteśmy pod ostrzałem! Strzelaj, jakby zależało od tego twoje życie, bo tak właśnie jest!#D#
dłużej z tym nie zamierzam walczyć, bo nawet nie wiem jak.
ale gdyby ktoś, kiedyś, wpadł na jakiś sposób... :)

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: mendosa » 8 gru 2013, o 13:19

Pomyślałem sobie rzecz głupią, ale... może usuń wszelkie języki oprócz polskiego? ;)
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
f1older
Posty: 14
Rejestracja: 5 paź 2011, o 11:41

Re: Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: f1older » 8 gru 2013, o 13:29

ale jak? :D
bo przecież jak na razie, nie robię nic innego, tylko usuwam z tego pliku inne języki, i pozostawiam pl. a że po edycji jest on pierwszy w linijce/wierszu, to "gupia" gra se myśli, że to eng, domyślny. (vide poprzedni post).
jak to zrobić, inaczej niż to robię, czyli ręcznie, wśród 11k wierszy? bo innej idei brak. ;P

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: mendosa » 8 gru 2013, o 14:36

W sumie mój błąd, nie doczytałem, że faktycznie właśnie to robisz. Wydaje mi się, że pozostaje ci albo ręczna edycja wszystkich linijek, albo, o ile struktura plików dla Xboksa jest podobna:
Edytujemy plik "language.txt" i wartość "english" podmieniamy na "polish"
Pełno jest tego typu wpisów w sieci, ale dotyczą one wersji na PC.
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
f1older
Posty: 14
Rejestracja: 5 paź 2011, o 11:41

Re: Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: f1older » 8 gru 2013, o 14:45

myk z ini dotyczy exeka z pc, więc nie ma prawa zadziałać na xboxie. ale i tak próbowałem, a jakże. efekt wiadomy.

cienislaw
Posty: 267
Rejestracja: 3 cze 2013, o 08:41
Grupa: GameSub

Re: Just Cause 2 (plik csv)

Postautor: cienislaw » 8 gru 2013, o 16:05

ms15text_swap.csv - chamska zamiana kolumn
ms15text_iswap.csv - if polski == 'No localization' then dont swap
Załączniki
justcause.7z
(1.1 MiB) Pobrany 413 razy
Obrazek


Wróć do „Pomoc przy projektach”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość