Syphon filter 2 podmiana ścieżek w pliku XA

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Angramainju
Posty: 1
Rejestracja: 29 mar 2024, o 23:36

Syphon filter 2 podmiana ścieżek w pliku XA

Postautor: Angramainju » 29 mar 2024, o 23:47

Witam serdecznie,

naszła mnie nieznanego pochodzenia ochota by pobawić się w spolszczenie gier, które pochłaniały mnie w dzieciństwie (oczywiście robię to dla siebie i niestety ma to jakość satysfakcjonującą tylko mnie xD), ale mam drobne kłopoty i potrzebowałbym Waszej pomocy.

Mam problem bo nie wiem w jaki sposób zastąpić ścieżki będące zawartością pliku o rozszerzeniu .xa niestety program XA Audio Converter nie czyta pliku .xa (Syphon Filter 2 (USA) (Disc 1).bin)

Dziękuję z góry za pomoc.

PS:
https://www.youtube.com/watch?v=h5iXrManFJk

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Udało mi się znaleźć sposób na podmianę ścieżek natomiast teraz powstaje problem ze spasowaniem próbek.


komenda: java -jar jpsxdec.jar -x cd.idx -i 13 -replacexa nie.idx -xa 0

XA audio mismatch: new XA audio (4 bits/sample, 2 104 704 Mono samples at 37 800Hz) does not match existing XA audio (4 bits/sample, 2 100 672 Mono samples at 37 800Hz)

Problem leży najprawdopboniej po stronie programu, ktory konwertuje z wav do xa MOVCONV32 ponieważ używam dokładnie tej samej oryginalnej ścieżki, wcześniej wyciągniętej za pomocą jPSXdec

Może ktoś z Was zna rozwiązanie problemu?

===============================================================================================

Rozwiązałem problem, temat zamknięty. Dla potomnych korzystających z tego poradnika

viewtopic.php?t=1565

Ścieżki wewnątrz pliku .xa można podmienić za pomocą komend w wierszu poleceń. W moim przypadku Xa audio converter po prostu nie działa, więc musiałem wszystko zrobić pokrętną drogą. Najbardziej wielozadaniowym programem jest jpsxdec, który pomaga uzyskać dostęp do różnego rodzaju danych na płycie psx, również pomaga wypakować je w wersji odczytywalnej typu wav, png czy avi. Do wypakowania płyt polecam psxbuild.exe również z poziomu wiersza poleceń. Podamiana ścieżki z poziomu wiersza poleceń wygląda tak (należy oczywiście pierw wejść za pomocą komendy cd [.....]\ do katalogu w którym znajduje się jpsxdec)

java -jar jpsxdec.jar -x cd.idx -i 13 -replacexa mojeaudio.idx -xa 0

gdzie cd.idx to indeks obrazu płyty mojeaudio.idx to indeks pliku .xa który stworzymy a parametry -i 13 i -xa 0 odnoszą się do pozycji naszej ścieżki, którą chcemy podmienić 13- ta źródłowa 0 - docelowa i na to musimy zwrócić uwagę bo reszta jest taka sama.

Kluczowe jest stworzenie plików indeksu poprzez jPSXdec.

Do stworzenia pliku audio w formacie .xa o odpowiednich parametrach można użyć MOVCONV32, należy zwrócić uwage na dane parametrów indexu głównej ścieżki.

#:13|ID:SCENES1.XA[0]|Sectors:978-9298|Type:XA|File:1|Channel:0|Stereo?:No|Samples/Sec:37800|Bits/Sample:4|Sector stride:16|Disc speed:2x

Najważniejsze w tym przypadku (reszta parametrów jest oczywista zresztą MOVCONV32 nie oferuje zbyt wiele opcji przy eksporcie) jest zakres sektorów musi byc dokładnie taki sam jak w pierwowzorze (bo jeśli nie będzie to podmiana jest niemożliwa, pomijając już fakt, że to zmieni długość ścieżki). Jeśli sektor stride wynosi 16 a u nas np. 1 to musimy wyeksprotować plik .xa jeszcze raz w MOVCONV32 za pomocą multichannel i tam ustawić null sektor (3 kropka), total channels 16 i lenght 16.

I to tyle. Oczywiście jak ktoś zna prostszy sposób to bardzo chętnie przytulę.

Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości