Format plików do tłumaczń

Szukasz betatestera, korektora, grafika, itp?
Tutaj napisz ogłoszenie^^
Nookie
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2009, o 23:37

Format plików do tłumaczń

Postautor: Nookie » 15 sie 2009, o 00:00

Witam_!

Od pewnego czasu zaintrygowała mnie chęć tłumaczenia gier. Związane jest to z moją pasją do nich i studiami na kierunku Filologi angielskiej. Niestety jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o edycję plików tekstowych w grach.

Dlatego też na sam początek chciałbym wiedzieć jakie są formaty w plikach tekstowych do edycji w grach na PC i najlepiej od razu jakich używać do nich programów (jakie polecacie).

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: Format plików do tłumaczń

Postautor: Manuel Czaszka » 15 sie 2009, o 00:03

Jest mnogość formatów i mnogość narzędzi (pisanych przez fanów najczęściej).
Powinieneś patrzyć pod kątem danej gry - jeśli nie znasz się na programowaniu to polecam poszukać gry z rozgryzionymi technikaliami (na przykład niektóre Sierry, Lucas Arts). Można też próbować coś porobić w hex edytorze, ale to mozolna robota. Podstawy podstaw masz na głównej w kategorii artykuły.
Jeśli miałbym zatytułować tę taśmę, to byłoby to "Ostatnia szansa na ewakuację planety Ziemia, nim zostanie przetworzona"

Nookie
Posty: 6
Rejestracja: 14 sie 2009, o 23:37

Re: Format plików do tłumaczń

Postautor: Nookie » 15 sie 2009, o 00:28

gry z rozgryzionymi technikaliami
Tzn ? Pisałem jestem zielony :) ale chce się wszystkiego nauczyć.

Możesz podać link do tych podstaw ? :>

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: Format plików do tłumaczń

Postautor: Manuel Czaszka » 15 sie 2009, o 00:31

Tzn ? Pisałem jestem zielony :) ale chce się wszystkiego nauczyć.
Miałem na myśli gry do których już są narzędzia.
Możesz podać link do tych podstaw ?