Tłumaczenie gier NDS

Szukasz betatestera, korektora, grafika, itp?
Tutaj napisz ogłoszenie^^
Awatar użytkownika
vigo
Posty: 51
Rejestracja: 4 wrz 2009, o 12:06
Grupa: minDStorm

Tłumaczenie gier NDS

Postautor: vigo » 6 wrz 2009, o 16:43

Witajcie. Jestem nowicjuszem w romhackingu. Chciałbym zająć się grami na NDS. Potrzebuję rad od bardziej doświadczonych kolegów. Czy istnieją jakieś programy do edycji tekstu i grafiki obsługujące rozszerzenie nds? Czy zna ktoś jakiś kurs ronhackingu gier z NDS. A może ludzie, którzy przetłumaczyli FF3, czy Dementium na NDS napisaliby kilka porad?

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: tłumaczenie gier NDS

Postautor: Berion » 6 wrz 2009, o 18:18

To nie jest takie proste jak myślisz i trzeba to tłumaczyć każdemu nowemu. Nie ma żadnych standardów typu format tekstu XXX w pliku ZZZ. Wszystko zależy od fantazji developera.

Jeśli chodzi o format obrazu *.nds to są ich eksploratory.
~ Primum non nocere ~

Awatar użytkownika
vigo
Posty: 51
Rejestracja: 4 wrz 2009, o 12:06
Grupa: minDStorm

Re: tłumaczenie gier NDS

Postautor: vigo » 6 wrz 2009, o 18:48

Trochę się pobawiłem i po zmianie rozszerzenia w romie z NDS na bin, to dzięki SnesEdit można utworzyć tablice i zmienić tekst na polski. Jeszcze nie rozgryzłem tylko, jakiego programu użyć do zrobienia polskich czcionek :)

Raven
Posty: 33
Rejestracja: 7 wrz 2009, o 10:50

Re: tłumaczenie gier NDS

Postautor: Raven » 7 wrz 2009, o 11:13