PSX czcionki

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
absflg
Posty: 24
Rejestracja: 8 lis 2009, o 18:27

PSX czcionki

Postautor: absflg » 16 lis 2009, o 18:14

Może ktoś powiedzieć jak dostać się do czcionek w grze PSX. Na pewno nie jest to *.TIM, a przez TileMolester wyrzuca mi jedno całe nic. Jaki musi być format obrazu płyty, aby wszedł w Tilemolester?

Awatar użytkownika
Tobi
Posty: 95
Rejestracja: 20 mar 2009, o 09:39

Re: PSX czcionki

Postautor: Tobi » 16 lis 2009, o 18:22

TileMolester wyrzuca mi jedno całe nic
Podejrzewam, że otwierasz TM cały obraz i pojawia Ci się taki śmieszny komunikat. Jeśli jest tak jak napisałem to musisz zmontować obraz (np. Daemonem) i sprawdzać TM każdy plik po kolei.
Kiedyś nie wierzyłem w kobiecą miłość i jednorożce.

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: PSX czcionki

Postautor: szczuru » 16 lis 2009, o 19:16

Że tak powiem - nie prawda :P Jest prostszy sposób. Np nasz obraz nazywa się "wynalazek.iso" to przy pomocy Total Commandera dzielimy ten obraz na mniejsze pliki (polecam trzymać się max 100mb na plik). I sprawdzamy teraz każdy z tych plików pod tile molesterem. Znajdujemy grafikę, edytujemy ją i znów przy pomocy windows commandera scalamy podzielone pliki w jeden cały :) Ten sposób jest o tyle dobry też np w przypadku gier gdzie pliki są poza TOCem i nie da się ich normalnie z obrazu wyciągnąć.
by Szczuru

absflg
Posty: 24
Rejestracja: 8 lis 2009, o 18:27

Re: PSX czcionki

Postautor: absflg » 16 lis 2009, o 19:56

No i poszło. Znacie może jakiś sprawdzony patent na przeszukanie tego gąszczu? Np. miejsce gdzie zwykle występują, czy za każdym razem trza to przejrzeć całe dokładnie na wszystkich trybach?

EDIT:

Przejrzałem całość robiąc tak jak powiedział szczuru. Nadal nic. Jak jeszcze mogą być zapisane czcionki (TIM już sprawdzałem)?

Awatar użytkownika
Tobi
Posty: 95
Rejestracja: 20 mar 2009, o 09:39

Re: PSX czcionki

Postautor: Tobi » 17 lis 2009, o 14:56

Np. miejsce gdzie zwykle występują, czy za każdym razem trza to przejrzeć całe dokładnie na wszystkich trybach?
Raczej będziesz musiał szukać wszędzie, ale to tylko moje przypuszczenie.
trza to przejrzeć całe dokładnie na wszystkich trybach?
Przy PSX trzeba ustawić tryb 2 dimension. Mógłbyś jeszcze podać tytuł gry, to może ktoś ją ma i by spróbował coś znaleźć.
Kiedyś nie wierzyłem w kobiecą miłość i jednorożce.

absflg
Posty: 24
Rejestracja: 8 lis 2009, o 18:27

Re: PSX czcionki

Postautor: absflg » 17 lis 2009, o 17:24

Tryb 2D włączyłem. Przeszukiwały 3 osoby całość, na wszystkich kodekach podstawowych. Nie tędy chyba droga...

Czy może ma na to jakiś wpływ region, bo mam PAL. Możliwe jest, że na innych regionach znalazłoby TIMy?

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: PSX czcionki

Postautor: ffgriever » 18 lis 2009, o 08:05

W zasadzie przy PSX tim jest standardem. Nie jest to jednak konieczność. Najczęściej były używane tuż po wypuszczeniu konsoli na rynek. Rzecz była w tym, że sony dawało trochę narzędzi jak i api (w zasadzie była to integralna część psyq) do timów. Potem nie używano ich już tak często. Jeśli jednak obrazy nie są gdzieś skompresowane ani w inny sposób nie utrudnił deweloper życia, to powinien je tm znaleźć. Skoro jednak nie znajduje, to raczej obstawiłbym kompresję (wszelkie inne dziwactwa zdarzają się raczej dość rzadko). No i tutaj gwóźdź do trumny - przy kompresji nie ma standardów i każda gra w zasadzie używa własnego algorytmu kompresji. Oczywiście najczęstsze są odmiany wywodzące się z lz (lzss wiedzie prym), ale nie podążają one za jakimś standardem, więc dla każdej gry pisać trzeba własne kompresory i dekompresory. Jak masz w ogóle problemy ze znalezieniem, to wrzuć grę na debugger i poszukaj.

W każdym razie to nie są sprawy, przy których można powiedzieć "zrób to i tamto i masz wynik". To zadziałałoby tylko z człowiekiem, który tak czy inaczej jest biegły w tych sprawach (nawet niekoniiecznie w kwestii samego psx).

absflg
Posty: 24
Rejestracja: 8 lis 2009, o 18:27

Re: PSX czcionki

Postautor: absflg » 20 lis 2009, o 16:58

[...]debugger i poszukaj.[...]
Jaśniej proszę. :) Ja tu jestem lewy od lewej do prawej.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: PSX czcionki

Postautor: Berion » 20 lis 2009, o 20:41

Aby umieć się posługiwać debugerem trzeba a.) wiedzieć co to jest... i b.) znać się na programowaniu ;]

Edycja plików graficznych, 8 lub nawet 4bitowych w tile edytorze to czysty masochizm. Przeskanuj najpierw dane z gry (tak, wypakuj je z obrazu, ale nie w raw przypadkiem bo to bez sensu w tym przypadku) programem TimViever jeśli nic nie znajdziesz to możesz mieć pewność, że to albo nie są tim albo są jakąś jego wariacją i tutaj już bez programisty się nie obejdzie.

Tutaj masz podstawowe info o zwykłych TIM:
http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/TIM_edycja/
~ Primum non nocere ~

absflg
Posty: 24
Rejestracja: 8 lis 2009, o 18:27

Re: PSX czcionki

Postautor: absflg » 21 lis 2009, o 12:25

To na pewno nie standardowy TIM. Takich to ja już szukałem chyba wszystkimi możliwymi sposobami...


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości