Spyro 2 Gateway To Glimmer - grafiki
Mam pewne pytanie. Mój poprzednik, który prowadził projekt spolszczenie próbował "zainstalować" w grze czcionkę polską, a także grafiki. Używał narzędzi Tile Monster z kodekami. Ja napotkałem się na tą samą przeszkodę ale natknąłem się na poradnik http://forums.sonicretro.org/index.php?showtopic=14840, w którym użytkownik pokazuje jak w ROMIE ustawić kolory [Sonic 1]. Używa Fusion 3.5 i zapisuje pliki statu w formacie gsx. Gdy próbowałem to w ePSXe to nie odczytuje formatu. Jest jakiś inny sposób na rozpoznanie koloru przez program, czy będe musiał ręcznie ustawiać każdy pixel?
PS. Jak to zrobił twórca spolszczenia FF8 (przewiduje napisał sobie program :D)
Pozdrawiam :P
Grafiki PSX
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Re: Grafiki PSX
Każda gra może mieć różne formaty grafik. Podeślij pliki, to będzie można coś gadać (masz jakieś konkretne pliki, czy tak po prostu szukasz po obrazie?). :)
www.balamb.pl
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.
Smrtka je tradiční personifikace smrti, zpodobněná jako kostlivec s kosou, často bývá zobrazována v černém hábitu.
Re: Grafiki PSX
Najwyrazniej chłopak kombinuje z paletą, jakby tu ją ustabilizować najlepiej. Tylko, że ten przewodnik jest dla gier megadrive. TIMViewer zle obsługuje Mode 2, dlatego obraz ma rozjechany. Proponowałbym podesłać plik WAD.WAD, oczywiście (zripowany cokolwiek tam z nim zrobileś). vide - Total Commander spokojnie je podzieli.
Re: Grafiki PSX
Yyyy... Plik .WAG? Nigdy nie słyszałem o takim rozszerzeniu pliku. Pliki gdzie znajdują się grafiki w Spyro 2 to .WAD. Link do pliku (części 1 z 5) http://www.megaupload.com/?d=JE64U6GV.Proponowałbym podesłać plik WAG.WAG
Re: Grafiki PSX
No cóż, czeka cię cieżka robota. Bloki po (2352 i 2048), obraz - Mode2, większość grafik jest solidnie powykręcana. Będziesz potrzebował dobrego ślusarza:)) Krótki test - po rozładowaniu wszystkich plików po 354kb. i scalowaniu wszystkich do kupy/ gra działa prawidłowo, zarówno na emulatorze jak i na konsoli.
Czcionkę widziałem i w Timie i plikach wads, IMho w twoim pliku również się tam znajduje.
Czcionkę widziałem i w Timie i plikach wads, IMho w twoim pliku również się tam znajduje.
Re: Grafiki PSX
Czekaj, czekaj...
Zgubiłem się już w drugim zdaniu. Nic zbytnio z tego nie rozumiem...
Gdy otwieram pliki TIM wychodzi mi
no i nic nie umiem dalej zrobić. Wdzięczny jestem za pomoc w projekcie, ale nie znam się zbytnio na edytowaniu plików graficznych.
Jakbyś miał czas to prosił bym Cię o stworzenie jakiegoś poradnika (szczegółowo) i wysłał mi na e-mail (mrbarmenxxx@gmail.com), lub zamieścił na forum.
Wielkie podziękowania :D
Edit:
Udało mi się wypakować Tim i przy próbie edycji wyszło takie coś:
No i nie mogę ustawić w IMAGE>Convas Size...
numeru np. 70,5
Na zdjęciu jest 71, a przy 70 jest całkowicie rozmazany
(Na obrazku jest Crash, który nie ma nic wspólnego z tłumaczeniem, ale chce wiedzieć jak operować funkcją Convas Size...)
Zgubiłem się już w drugim zdaniu. Nic zbytnio z tego nie rozumiem...
Gdy otwieram pliki TIM wychodzi mi
no i nic nie umiem dalej zrobić. Wdzięczny jestem za pomoc w projekcie, ale nie znam się zbytnio na edytowaniu plików graficznych.
Jakbyś miał czas to prosił bym Cię o stworzenie jakiegoś poradnika (szczegółowo) i wysłał mi na e-mail (mrbarmenxxx@gmail.com), lub zamieścił na forum.
Wielkie podziękowania :D
Edit:
Udało mi się wypakować Tim i przy próbie edycji wyszło takie coś:
No i nie mogę ustawić w IMAGE>Convas Size...
numeru np. 70,5
Na zdjęciu jest 71, a przy 70 jest całkowicie rozmazany
(Na obrazku jest Crash, który nie ma nic wspólnego z tłumaczeniem, ale chce wiedzieć jak operować funkcją Convas Size...)
Re: Grafiki PSX
Akurat tego nie ustawisz idealnie, ot, taki urok obrazów w Mode-2. Czcionka znajduje się w timie nr 10. Wszystkie grafiki + czcionki znajdziesz w plikach Wad. I nie przestawiaj tam tych swoich kolumn, bo do niczego nie dojdziesz:)) Menu tytułowe również znajdziesz w pliku WAD, jak również nazwy wszystkich lokacji. Na dole pokazałem ci przykład i czcionki znajdują się w twoim pliku, który wysłałeś na forum. Strzałką oznaczyłem ci pole na które będziesz musiał uważać. Jeżeli edytujesz z pomocą tilemolester, będzie ci potrzebna siatka grid, w przeciwnym wypadku jedna pomyłka i twoja gra zaliczy happy end już na samym początku^^ Podejrzewam, że kolega Robinxon miał z tym nie lada problem.
Re: Grafiki PSX
Jest, jest, jest!!
Wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam!
EDIT
Z tym przesuwaniem w Convas Size to jednak ty się myliłeś, inaczej nie dotarł bym do tego:
Ale i tak wielkie dzięki
EDIT 2
Czy można jakoś skopiować obrazek z TiteMolester (przy edycji) i wkleić w PhotoShop'a?
Gdy próbowałem przy zaznaczeniu i skopiowaniu, grafiki nie da się jej nigdzie indziej wkleić.
Wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam!
EDIT
Z tym przesuwaniem w Convas Size to jednak ty się myliłeś, inaczej nie dotarł bym do tego:
Ale i tak wielkie dzięki
EDIT 2
Czy można jakoś skopiować obrazek z TiteMolester (przy edycji) i wkleić w PhotoShop'a?
Gdy próbowałem przy zaznaczeniu i skopiowaniu, grafiki nie da się jej nigdzie indziej wkleić.
Re: Grafiki PSX
klikasz edit-copy to- zapisujesz. Gdy zedytniesz tak jak trzeba znowu edit-paste from- wybierasz swój pliczek przesuwasz i klikasz. Co do rozjechań z przedostatniego postu w raymanie miałam tak samo- po co robić utrudnienia z canvas size jak wystarczy użyć increase/decrease width w tile molesterze ;) O wiele szybciej.
Re: Grafiki PSX
Znalazłeś to na innym kodeku i jak widzisz obraz jest zadowalający. Ja nie mam zwyczaju posługiwać się programem Tilemoesterem, bo do tłumaczenia gier wii nintendo w ogóle mi nie jest potrzebny:)) Kopiowanie i wklejanie jest bardzo łatwe, myśle, że sobie z tym poradzisz. Do edycji takich grafik można właściwie korzystać ze zwykłego Painta. Adobe Photoshop jest bardzo zaawansowanym programem i może posłużyć do trudniejszych grafik. W takim razie życzę powodzenia, zarówno tobie i Antantce. A może razem (wspólnie) przetłumaczycie przygody Spyro2?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 2 gości